• Anonym (Förtvivlad)

Han vill inte ha barnet

Min sambo är så himla arg för att jag är gravid, påstår att jag lurat honom för att jag inte sa på dagen när jag slutade med ppiller. Han VISSTE dock att jag bara hade 3 månader kvar och inte skulle äta efter det. Jag höll koll koll så vi inte hade samlag vid säkra perioden, men en månad ballade min kropp ur (uppsökte tillomed läkare) så då måste min ÄL flyttats. Han har kallat min fruktansvärda saker och hotat med självmord, socanmälan osv. Jag vill inte ta bort det, jag har redan gjort en abort för honom. Han har sagt att han vill ha barn så trodde aldrig att reaktionen skulle bli såhär stark. Har någon varit med om att en man reagerar så starkt men ändå vill stanna? Han har inte lämnat mig ÄN men vet inte om han vill leva med oss. 

• Svar på tråden Han vill inte ha barnet
  • Anonym (Tänk nu)

Man får bilden att TS varit lite lagom diffus kring preventivmedel för att hon innerst inne ville bli gravid. Det behöver inte stämma, men jag får den uppfattningen när jag läser inläggen.

• Anonym (Tänk nu)
    Anonym (GA) skrev 2024-07-28 17:12:06 följande:

Om han är orolig för barnets framtid får han ju steppa upp. 

Finns väl inget som säger att han inte bryr sig om barnet, om TS behåller? 

Nu är det inte han som skriver här på Familjelivs forum, det är kvinnan. Då får vi begränsa oss i att ge henne råd.
  • Anonym (Ui)

Lämna tönten. Kanske vore smart att göra abort, om ett barn kommer ha ett helvete med honom som pappa.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 15:25:17 följande:

Ja men jag har inte ljugit för honom.. har hela tiden sagt att jag inte ska äta mer. 

Sa du till honom när det var ok och inte ok att ha oskyddat samlag? Var du tydlig med att din kropp som du kallar det ballade ur?
  • Anonym (Tänk nu)

Jag anser att dom som fortfarande diskuterar ansvarsbiten med preventivmedel är puckade. Det spelar ingen roll i nuläget vems skulden/ansvaret är. Det handlar om barnet/barnens liv och relationen i sig. Vilken framtid vill ni ha/ge barnen och vad blir konsekvensen av dom olika besluten när det gäller erat eget förhållande?

• Spucks

Visst kunde du ha sagt till honom när pillarna tog slut, men jag ser ändå inte att du har gjort något fel. Du har sagt det till honom tre månader innan och om han absolut inte vill ha barn borde han ha haft koll och dessutom bett dig om att påminna honom när de tar slut.
    Vad sa han när du berättade för honom att du inte tänker ta pillerna längre? Vilka planer hade han gällande preventivmedel?

Du vill ha barnet, behåll barnet. Kanske är relation går sönder om du behåller barnet, men den kommer säkert att gå sönder om du gör en abort bara för hans skull, trots att du vill ha barnet. Detta är inget man kommer över så enkelt.

• Anonym (GA)
    Anonym (Tänk nu) skrev 2024-07-28 17:23:29 följande:

Man får bilden att TS varit lite lagom diffus kring preventivmedel för att hon innerst inne ville bli gravid. Det behöver inte stämma, men jag får den uppfattningen när jag läser inläggen.

Och att han inte verkade så intresserad av att ta sitt ansvar när TS berättade att hon skulle sluta med preventivmedel. 
  • Anonym (Förtvivlad)

Okej såhär, han är inte en elak person i botten, bara en människa som vill ha kontroll och kunna styra sitt liv  Helst bara utifrån sig. Jag medhåller att jag borde varit tydligare när de tog slut, men han har hela tiden vetat när ungefär de tar slut, och definitivt att jag inte har något skydd under sommarn, ALLTID vetat det. Jag blev gravid mitt i sommarn så att vi inte hade skydd är inte helt främligt. Vi har haft stressiga vardagar och är ofta mornarna ifrån varann så inte tänkt så långt.. en graviditet för mig va inte ovälkommet även om de inte var meningen just nu, och eftersom jag visste att han ville ha barn så trodde inte jag att reaktionen skulle bli såhär, jag trodde att vi skulle diskutera en lösning, eftersom de inte blev som vi trott. Hade jag vetat att de va så här fruktansvärt så hade både jag (och han tänker jag!!!) varit mer nogrann.. jag har aldrig velat lura honom, jag vill fortfarande leva med honom. Men jag har också ett barn i mig att försvara. De är inget lätt beslut och är de värsta jag varit med om. 

• Anonym (Angelina)

Jag är ledsen Ts men han vill verkligen inte ha barn. Kanske nån gån srn men troligtvis inte.  Du har redan gjort en abort tidigare pga honom.så självklart kommer han ännu en gång anse att detta är ditt ansvar .

Varför slutar du med piller överhuvudtaget?  Ni verkar ju inte vara överens om barn och Varför då sluta skydda dig när du ändå har gjort abort en gång och vet vad det innebär?  Varför gamla med ett barns liv?

Han beskyller dig för att ha lurat honom, ja må så vara , men samtidigt har ju han lurat dig att tro att han vill ha barn när han helt uppenbart inte vill ha barn alls. 

Jag fick barn med en partner som hotade med gud vet vad om.jag inte gjorde abort men jag behöll det och en fasansfull vårdnadstvist började som pågick I flera år och trasade sönder oss alla.  Motvilligt tog han ansvar men med tiden blev han en bra pappa och vårt barn är nu vuxen. Men det trauma som blev av alla år i tingsrätten och Hovrätten kommer för evigt sitta kvar i oss alla. I synnerhet sonen. Jag älskar mitt barn till döds men var det värt resan om jag hade fattat konsekvenserna?  Nej.  

• Anonym (Förtvivlad)

Och ja, jag va jätte tydlig med att min kropp balla ur och han fick all info vad läkaren sa. skulle utredas för pcsos

Svar på tråden Han vill inte ha barnet