• Anonym (Förtvivlad)

Han vill inte ha barnet

Min sambo är så himla arg för att jag är gravid, påstår att jag lurat honom för att jag inte sa på dagen när jag slutade med ppiller. Han VISSTE dock att jag bara hade 3 månader kvar och inte skulle äta efter det. Jag höll koll koll så vi inte hade samlag vid säkra perioden, men en månad ballade min kropp ur (uppsökte tillomed läkare) så då måste min ÄL flyttats. Han har kallat min fruktansvärda saker och hotat med självmord, socanmälan osv. Jag vill inte ta bort det, jag har redan gjort en abort för honom. Han har sagt att han vill ha barn så trodde aldrig att reaktionen skulle bli såhär stark. Har någon varit med om att en man reagerar så starkt men ändå vill stanna? Han har inte lämnat mig ÄN men vet inte om han vill leva med oss. 

• Svar på tråden Han vill inte ha barnet
  • baam77

jag har sagt detta många gånger. Män måste få ett eget preventivmedel som inte är kondom. jag är helt övertygad om att när man väl är i förhållande så litar man ju på sin tjej. 99% säkert är ppiller. Det går inte lita på tjejer. ett ppiller till killar kommer i snart framtid och det kommer fort. 

• Anonym (Förtvivlad)

Ja men jag har inte ljugit för honom.. har hela tiden sagt att jag inte ska äta mer. 

• Anonym (E)
    Anonym (Tänk nu) skrev 2024-07-28 14:13:58 följande:

Tycker det låter som att du verkligen ville ha det här barnet. Han är desperat och övertydlig med att han inte vill ha det. Det kommer troligen ta slut och hans bra relation med din dotter kommer också att avslutas om du går vidare.

Bered dig på att vara ensam med 2 barn med olika fäder och kanske leta upp en tredje tids nog. Är det värt det istället för att göra abort och ta hand om er relation och den lilla bonusfamilj ni redan har?

En relation överlever aldrig en sån här reaktion. Jag har sett det i mängder av fall där relationen är stendöd efter aborten ändå. Vill TS ha ett till barn är det lika bra att inte göra abort för inget är garanterat med relationer hur stabilt man än tror.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 14:18:29 följande:

Om jag tar bort det så kommer jag ju inte kunna se honom i ögonen eller förlåta mig själv. Tro mig, jag har övervägt åt alla håll och kanter, gråtit, haft samtalsstöd och psykolog. Jag vill inte förstöra det vi har men jag vill heller inte förstöra mig. Det jag inte förstår är, om han vill ha barn med mig, varför inte just det här? Jag älskar honom, jag älskar vårt liv, jag älskar hans familj, jag älskar min dotter men jag älskar Även det i min mage. hur kan de barnet förstöra hans liv? När vi redan lever ett familjeliv? De är för mig obegripligt. Vi har båda god ekonomi och jag tror vi hade kunna haft både gård och lägenhet kvar. Jag är också sårad, rädd och ledsen, men även arg på honom som inte ens vill lyssna på mig. 

Men du är ok med att förstöra för alla andra....? Stor risk som sagt att han lämnar dig, hur blir livet då för dig, för barnet och för pappan? Förlåta dig själv, för vad..? Abort är ingen skam eller mord eller liknande, även om det finns de som fortfarande tror det.

Det värsta du kan göra är iaf att påtvinga en man faderskap som är så sjukt oönskat. Vi vet som sagt inte var han landar, men om han verkligen inte vill så är det väldigt egoistiskt att behålla. Så alla drömmar om er liv, er familj och framtid, det är vad du sätter på spel just nu. Kan vara bra att du är riktigt säker på att det är värt det först.

Hur ett barn kan förstöra ett liv..? Kan du seriöst inte föreställa dig vilka förändringar det skulle innebära för honom, för dig, för er familj...?
  • Anonym (Tänk nu)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 14:18:29 följande:

Om jag tar bort det så kommer jag ju inte kunna se honom i ögonen eller förlåta mig själv. Tro mig, jag har övervägt åt alla håll och kanter, gråtit, haft samtalsstöd och psykolog. Jag vill inte förstöra det vi har men jag vill heller inte förstöra mig. Det jag inte förstår är, om han vill ha barn med mig, varför inte just det här? Jag älskar honom, jag älskar vårt liv, jag älskar hans familj, jag älskar min dotter men jag älskar Även det i min mage. hur kan de barnet förstöra hans liv? När vi redan lever ett familjeliv? De är för mig obegripligt. Vi har båda god ekonomi och jag tror vi hade kunna haft både gård och lägenhet kvar. Jag är också sårad, rädd och ledsen, men även arg på honom som inte ens vill lyssna på mig. 

Hela detta inlägg handlar om vad du tycker, känner och vill.

Om du börjar reflektera över vad din partner vill(ganska uppenbart), men även vilken sits du sätter ditt barn i från ditt tidigare förhållande, men även det ofödda barnet och vilken sits det hamnar i.
  • Anonym (GA)
    Anonym (Nja) skrev 2024-07-28 16:19:18 följande:
    Men du är ok med att förstöra för alla andra....? Stor risk som sagt att han lämnar dig, hur blir livet då för dig, för barnet och för pappan? Förlåta dig själv, för vad..? Abort är ingen skam eller mord eller liknande, även om det finns de som fortfarande tror det.

Det värsta du kan göra är iaf att påtvinga en man faderskap som är så sjukt oönskat. Vi vet som sagt inte var han landar, men om han verkligen inte vill så är det väldigt egoistiskt att behålla. Så alla drömmar om er liv, er familj och framtid, det är vad du sätter på spel just nu. Kan vara bra att du är riktigt säker på att det är värt det först.

Hur ett barn kan förstöra ett liv..? Kan du seriöst inte föreställa dig vilka förändringar det skulle innebära för honom, för dig, för er familj...?
    TS har inte tvingat honom att ha oskyddat sex. Han har valt det själv. Lägg inte ansvaret för hans sexliv på TS. Vill man inte ha barn tar man ansvar för att det inte blir barn. 
  • Anonym (Tänk nu)
    Anonym (GA) skrev 2024-07-28 16:50:49 följande:
    TS har inte tvingat honom att ha oskyddat sex. Han har valt det själv. Lägg inte ansvaret för hans sexliv på TS. Vill man inte ha barn tar man ansvar för att det inte blir barn. 

Så det handlar om vem som har rätt? Inte vilken sits hennes nuvarande och även hennes framtida barn kommer behöva förhålla sig till?

Att ha rätt i diskussionen om preventivmedel övertrumfar barnens hela livssituation? Det låter met som ett barn som argumenterar.

• Anonym (GA)
    Anonym (Tänk nu) skrev 2024-07-28 16:57:05 följande:

Så det handlar om vem som har rätt? Inte vilken sits hennes nuvarande och även hennes framtida barn kommer behöva förhålla sig till?

Att ha rätt i diskussionen om preventivmedel övertrumfar barnens hela livssituation? Det låter met som ett barn som argumenterar.

Om han är orolig för barnets framtid får han ju steppa upp. 

Finns väl inget som säger att han inte bryr sig om barnet, om TS behåller? 

• kioskvältare
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 15:25:17 följande:

Ja men jag har inte ljugit för honom.. har hela tiden sagt att jag inte ska äta mer. 

När sa du till honom att du skulle sluta? I trådstarten får man uppfattningen om att du sa till 3 månader innan att du skulle sluta? Sa du sen inte till alls de sista dagarna? Varför inte i så fall? Lätt för dig att hålla reda på när det faktiskt är slut men inte för någon annan, 3 månader är lång tid. Av vilken anledning bestämde du dig för att inte säga nåt mer? När du stod där och tog sista pillret på sista kartan? "älskling, idag tog jag sista pillret så du vet att vi inte är skyddade längre"

Så jo, nog lurade du honom ändå. Oavsett om man kan hävda att det är hans ansvar att hålla reda på om han inte vill ha barn. Tycker det är barnsligt resonemang och inte alls så man beter sig i ett förhållande.

Javisst, hans ord nu efter chocken är absolut inte bra och jo, man kan faktiskt slänga ur sig elaka saker i affekt och chock.
  • Anonym (GA)
    kioskvältare skrev 2024-07-28 17:18:50 följande:
    När sa du till honom att du skulle sluta? I trådstarten får man uppfattningen om att du sa till 3 månader innan att du skulle sluta? Sa du sen inte till alls de sista dagarna? Varför inte i så fall? Lätt för dig att hålla reda på när det faktiskt är slut men inte för någon annan, 3 månader är lång tid. Av vilken anledning bestämde du dig för att inte säga nåt mer? När du stod där och tog sista pillret på sista kartan? "älskling, idag tog jag sista pillret så du vet att vi inte är skyddade längre"

Så jo, nog lurade du honom ändå. Oavsett om man kan hävda att det är hans ansvar att hålla reda på om han inte vill ha barn. Tycker det är barnsligt resonemang och inte alls så man beter sig i ett förhållande.

Javisst, hans ord nu efter chocken är absolut inte bra och jo, man kan faktiskt slänga ur sig elaka saker i affekt och chock.
    Så han, som inte vill ha barn, har inget ansvar? Han kunde ju frågat om han var intresserad av att ta ansvar. 
Svar på tråden Han vill inte ha barnet