Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 14:18:29 följande:
Om jag tar bort det så kommer jag ju inte kunna se honom i ögonen eller förlåta mig själv. Tro mig, jag har övervägt åt alla håll och kanter, gråtit, haft samtalsstöd och psykolog. Jag vill inte förstöra det vi har men jag vill heller inte förstöra mig. Det jag inte förstår är, om han vill ha barn med mig, varför inte just det här? Jag älskar honom, jag älskar vårt liv, jag älskar hans familj, jag älskar min dotter men jag älskar Även det i min mage. hur kan de barnet förstöra hans liv? När vi redan lever ett familjeliv? De är för mig obegripligt. Vi har båda god ekonomi och jag tror vi hade kunna haft både gård och lägenhet kvar. Jag är också sårad, rädd och ledsen, men även arg på honom som inte ens vill lyssna på mig.
Men du är ok med att förstöra för alla andra....? Stor risk som sagt att han lämnar dig, hur blir livet då för dig, för barnet och för pappan? Förlåta dig själv, för vad..? Abort är ingen skam eller mord eller liknande, även om det finns de som fortfarande tror det.
Det värsta du kan göra är iaf att påtvinga en man faderskap som är så sjukt oönskat. Vi vet som sagt inte var han landar, men om han verkligen inte vill så är det väldigt egoistiskt att behålla. Så alla drömmar om er liv, er familj och framtid, det är vad du sätter på spel just nu. Kan vara bra att du är riktigt säker på att det är värt det först.
Hur ett barn kan förstöra ett liv..? Kan du seriöst inte föreställa dig vilka förändringar det skulle innebära för honom, för dig, för er familj...?