Arg
Min sambo och jag har varit på semester utomlands. Vi har åkt runt lite och inför varje byte av stad har han blivit arg. Han säger då att det är jag som alltid startar bråk.
Jag är medveten om att jag kan ha varit småsur, men just vid övergångarna är det han som stressat upp sig. De två första gångerna under semestern trodde jag att det var jag som startar bråken och bad om ursäkt. Igår då vi skulle byta stad för hemfärd blev han jättearg över en bagatellsak. Han vill gärna ?prata ut? då han är arg på mig, vilket leder till att jag inte kan eller vill prata. Jag sa att jag vi inte prata så länge han är arg och då var han helt tyst under bussfärden som varade i 4,5 timma.
Idag uppstod samma grej. Vi har byte en längre tid på en flygplats och hade bestämt innan att vi skulle kolla in stan. Vi skulle iväg men han blev arg igen och ville inte åka för att jag sa att han får bestämma vilken hållplats vi ska av på. Jag är trött och ledsen redan innan.
Nu går han förbi mig och stirrar argt på flygplatsen men i övrigt låtsas som att jag är luft. Han har sagt att jag ska leta lägenhet åt honom och att vi borde skita i allt. De där hoten som kommit under resan. Under resan har han också sagt saker som sårar men han skrattar och säger att jag är barnslig eller känslig.
Ska jag sträcka ut min hand och be om ursäkt så vi får det lugnt nu?