Inlägg från: Cathariiina |Visa alla inlägg
  • Cathariiina

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Anonym (Hejhopp) skrev 2024-08-08 22:10:54 följande:
    När ska du låtsas vara kvinna och komma ut som man? Ingen tror på att du är kvinna vid det här laget längre. 
    Det är jag i alla fall. Men jag kan förstå att jag ibland misstas för man i skrift, då jag har ett bättre logiskt tänkande än de flesta kvinnor. En större förmåga att tänka själv, och inte bara följa flocken. Därför svalde jag aldrig propagandan om mångkulturens välsignelser, t.ex.. Inte heller har jag svalt genustramset, eller det ensidiga hetsandet mot Mr Trump.
  • Cathariiina
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-08-08 22:23:37 följande:
    Trump är den mest korkade presidenten världen nånsin beskådad. Allt som kommer ur den mannens mun låter så ointelligent att man storknar. 
    Padirac skrev 2024-08-08 20:27:37 följande:

En del är korkade oavsett ålder, Bidens erfarenhet slår Trumps förmågor oavsett hur trött Biden är. Trump är ju stockdum som inte förstår och accepterar sin valförlust.

Det är just sådant här... Folk sa likadana saker om de båda presidenterna Bush (också republikaner), tidvis även om Reagan (även om folk i allmänhet var impade av att han varit Hollywood-skådis, därför höll sig kritiken inom gränser trots att han också var republikan och en typisk sådan) och om Påve Johannes Paulus, som ju var både superintelligent, insiktsfull och empatisk - en av de finaste människorna som någonsin levat.

En person som är normalintelligent själv, borde ju förstå att man inte kan uppnå sådana positioner (om man inte är kunglig och föds till makten, såklart) genom att vara ointelligent. Inte ens om man har fördelar som pengar och kontakter, 
    för det är det flera som har. Konkurrensen är mördande. Vem vill INTE bli President av USA eller Påve (alltså av alla prästvigda inom katolska kyrkan i hela världen), liksom..? 
  • Cathariiina
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-08-08 23:17:41 följande:

Helt fel. Du kan bli president med lägre intelligens eftersom intelligens (IQ) inte alltid är den viktigaste komponenten i presidentskapet. Med låg intelligens anses under 131 i IQ. 

USAs presidenter med lägst IQ.

Låga men inte jätte låga.

Gerald R. Ford  IQ 121
    Dwight David Eisenhower IQ 122

Presidenter med väldigt låga IQ: 

Ronald Wilson Reagan IQ 105
    George Herbert Walker Bush IQ 98
    George Walker Bush IQ 91. 

IQ 131 är en mycket hög intelligens. Medelintelligensen är IQ 100, så om de där siffrorna stämmer så hade Ford och Eisenhower hög intelligens, på gränsen till mycket hög (och det tror jag att de hade också). Reagan hade i så fall en intelligens lite över medel, Bush Sr medel och Bush Jr lite under medel. 

Men hur har de fått fram dessa siffror, och vem har gjort undersökningen? Jag har svårt att tänka mig att presidenterna skulle ha gjort sådana test frivilligt. Eller härstammar resultaten från någon college-intagning eller från det militära?

...så nog måste man ha normal intelligens i alla fall, eller som minst bara pyttelite under medel. Sedan stämmer det såklart att det inte räcker med BARA intelligens, man måste även kunna ta folk, ha talets gåva, verka pålitlig, kunna inspirera andra, väcka entusiasm, medla mellan fiender... och man måste ha mycket energi, vara en arbetsmyra, helst med lågt sömnbehov. De är ju igång från bittida till sent de flesta dagarna på året.
  • Cathariiina
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-08-08 23:24:36 följande:

Trump har läst nationalekonomi med inriktning finans. Enligt uppgifter från nätet så har de som studerar finans en medel IQ på 105. Inte så imponerande med andra ord. 

Fast det betyder ju inte att inte NÅGON superbegåvad person kan välja denna intriktning ändå, för att de tror sig kunna bli bra på det. Eller om man har fötts in i ett familjeimperium av det slaget. 

Jag känner en superintelligent tjej som valde att bli sjuksköterska, fast hon hade kunnat bli läkare lekande lätt. Men hon VILLE HA just den feminina vårdande rollen, vara nära patienten på ett sätt som läkare sällan är. 
  • Cathariiina
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-08-08 23:44:26 följande:
    Normalintelligens ligger mellan 90-115, dvs inget speciellt. Inte vidare intelligent än någon annan. 120+ är heller inte något vidare speciellt, det är först över 130 som saker och ting börjar hända i hjärnkontoret och även därför som gränsen att komma in på Mensa är över 130. Om folk med under 130 i IQ varit så speciella och intelligenta så hade intaget till Mensa varit lägre. 
    För att bli antagen till Mensa måste man tillhöra de mest intelligenta två procenten. D.v.s. 98 procent kommer aldrig in, men även bland dem finns det många mycket begåvade människor på olika områden, naturligtvis. 
  • Cathariiina
    ClumsySmurf skrev 2024-08-09 09:00:27 följande:
    kvinnlig manlig vänsterfeminist?
    A pick-me girl is a girl who seeks male validation by indirectly or directly insinuating that she is "not like the other girls." Basically a female version of a simp. Characteristics of a pick-me girl: lets men walk all over her because of her "CaReFrEE" demeanor, only hangs out with men because they're "unproblematic", exerts qualities/characteristics of her male counterparts that were not initially present to be more likable and relatable to them, etc.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Pick-me%20girl
    Nä det där är inte jag. Inga män - eller kvinnor - promenerar över mig. 

Det är som jag säger, att många (men inte alla) kvinnor är mer naiva, lättlurade och känslosamma än de flesta män. Under låtsasflyktingkrisen hösten 2015 t.ex., så fokuserade svenska media på bilder av utmattade mödrar med söta, mörkögda, gråtande barn, för att man skulle tro att dessa utgjorde majoriteten av alla människor som var på marsch upp mot Europa för att snylta och leva på bidrag.

Kvinnorna trodde på det och snyftade och grät över kvällstidningarnas alla kommentarfält. De samlade in pengar och kläder och leksaker, och tänkte inte ens så långt som till hur vi skulle klara kostnaderna för dessa människor under hela deras återstående liv här. Att det inte bara handlade om lite kläder och leksaker som de kunde samla ihop nu, utan om enorma kostnader och undanträngingseffekter i välfärden (MVC, förlossningsvården, BVC, dagis, skola, sjukvård, tandvård, fritidsverksamheter, sociala insatser...). Vissa kvinnor klädde till och med ut sig till clowner och mötte låtsasflyktingarna på tågstationerna! Tomte

Vi som var lite fiffigare gick i stället in på andra länders media för att se hur det verkligen förelåg, och fann denna verklighet: 

Media Fields Journal - Refugee Selfies - Refugee Selfies and the  (Self-)Representation of Disenfranchised Social Groups
  • Cathariiina
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-08-09 09:48:10 följande:

100 är inte lågt om man pratar om den vanliga Svenssons som inte har ett jätteavancerat jobb eller vill åstadkomma något avancerat i livet. Att vara president och allt vad det innebär, förståelse, analytisk förmåga osv så är allt under 131 lågt i det sambandet. 

Se nedan länk vad människor med olika IQ mått kan åstadkomma med både utbildning och var de platsar bäst i samhället. 

https://www.se.iqtester.eu/artiklar-om-iq/iq-vaerdets-nivaer.html

Som vi redan har diskuterat, så krävs det en lång rad goda egenskaper för att bli president, och ingen människa har allt. Eller mycket få. Vissa historiker säger att Julius Caesar hade allt: hög intelligens, språkbegåvning, utseende, charm (han var även en kvinnokarl precis som Trump), god fysik, god förmåga att hantera hästar och rida dem, stridsförmåga (på den tiden måste man ha visat sig stridsduglig i armén för att få en högre befattning), förmåga att trollbinda massorna vid sina tal, medlingsförmåga, manipuleringsförmåga - och mycket litet sömnbehov, vilket gjorde att han hann med två normala arbetsdagar varje dygn.

Men som sagt: praktexemplaren är inte många. Det hjälper inte med en mycket hög intelligens, om personen t.ex. inte kan hantera människor, är insnöad på ett specialintresse, inte kan hålla tal på ett sätt som fångar massorna, o.s.v.. Utseendet är inte heller oviktigt. 

Och personerna ska ju också själva VILJA detta, samt födas in i en miljö där studier och ambitioner stöttas, där de får självförtroende och lär sig att ta för sig. Det är oerhört mycket som ska stämma. 
  • Cathariiina
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-08-09 17:06:43 följande:
    Jag gissar på att du tror att jorden är platt också endast för att du läst det nånstans på alternativa sidor på nätet 🙄
    Bilderna jag refererar till är tagna av riktiga pressfotografer och publicerade i riktiga tidningar, d.v.s. de är verifierat äkta. Och det kan du väl inte SJÄLV ha missat, att det nu finns väldigt många unga och yngre medelålders män från Mellanöstern i Sverige?
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-08-09 17:13:02 följande:
    Ja, alla var så enormt imponerade av fd spagettiwesternskådisen Reagan:

Svaret på första frågan är A och på andra frågan pengar.
    Det där var ett brittiskt komediprogram, som först och främst drev med det brittiska kungahuset. Och självklart kommer ingen president undan att utsättas för skämt och komediinsatser, det ingår.

Reagan var väldigt älskad i USA, för att han tagit sig fram själv, för att han såg bra ut och på många sätt personifierade en cowboy från pionjärtiden - den Eviga Amerikanska Drömmen. Hans andra fru Nancy och de barn han hade tillsammans med henne, förstörde dock en del. Nancy var maktgalen, hård och iskall - inte alls olik Hillary, hon anställde en astrolog och försökte påverka presidenten med dennes förutsägelser, och barnen var misslyckade i förhållande till Reagans barn med första frun. Dessa senare deltog i hans presidentvalskampanjer.
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-08-09 17:39:35 följande:
    Låtsasflyktingar från låtsaskrig i låtsasSyrien. Och låtsaskvinnor med författarfantasier.

Tänk att alla dessa låsasflyktingmän kunde generera sådan enorma kostnader och undanträngningseffekter på MVC, förlossningsvården, BVC, "dagis" och skola. Heeelt fantastiskt flexibla killar!
    Männen hade ju sedan rätt att ta hit var sin fru/fästmö ifrån hemlandet, så snart som de hade fått PUT här. I och med att de hade flyktingstatus så hade de en massa rättigheter som svenskar som vill importera en fru eller man inte har, t.ex. kunde de göra det utan att kunna garantera försörjningen. Det gör i stället den Dumme Svensken. Medan våra egna är hemlösa och dör i ensamhet på toaletter, där de försökt finna skydd mot kylan...

...och sedan har ingen påstått att det inte kom hit barnfamiljer DESSUTOM. Det gjorde det, och av någon anledning var alla kvinnor gravida. Är det inte märkligt - lever man under krigshot så aktar man sig väl som tusan för att bli gravid? Svenska kvinnor dog sedan i livmoderhalscancer, då mödravårdscentralerna var tvungna att ta hand om tillflödet av gravida kvinnor, och därför måste stryka cellprovskontrollerna. Samma hände på FVT: svenskar miste tänder, då låtsasflyktingarna genast måste få komma dit och få hela munnen sanerad...
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?