• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (g)
    Anonym (Alex) skrev 2024-07-15 20:19:31 följande:
    Det är oerhört få kvinnor som är snygga eller fräscha när de nått upp över 40. Faktum är att det kroppsliga förfallet för kvinnor är lavinartat när de är mellan 25-30år. Klarar de sig genom det får man anse att de dragit en vinstlott i genlotteriet.
    För män som tar hand om sin kropp är det snarare tvärtom.
    Det där beror helt och hållet på livsstil och har inget med kön att göra.

Både män och kvinnor håller sig fräscha längre om de tar hand om både sitt yttre och inre. 
  • Anonym (Ena)
    Anonym (g) skrev 2024-07-15 22:03:10 följande:
    Ja du. Varför är det viktigt för vissa att mår bra, vara hälsosamma, och satsa på att vara den bästa versionen av sig själva, oavsett ålder?
    Ja detta borde vara självklart att det är viktigt. Jag accepterar min ålder, men inte att jag ska också bli tjock, otränad och sjuk.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (g) skrev 2024-07-15 22:05:35 följande:
    Det där beror helt och hållet på livsstil och har inget med kön att göra.

Både män och kvinnor håller sig fräscha längre om de tar hand om både sitt yttre och inre. 
    Visst för att både män och kvinnor kan ta hand om sig och på så vis åldras bättre. Det är däremot allmänt kännt att män når sin prime senare i livet än kvinnor rent attraktionsmässigt. 
  • Anonym (Kenta33)

Återigen. Vad exakt är minimum för att vara en attraktiv man? 

är det Brad Pitt så är det så enkelt att så snygga män liksom är 0,01% av befolkningen.

• Anonym (Ena)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-16 07:38:54 följande:
    Visst för att både män och kvinnor kan ta hand om sig och på så vis åldras bättre. Det är däremot allmänt kännt att män når sin prime senare i livet än kvinnor rent attraktionsmässigt. 
    Det är "allmänt känt" i incelkretsar. ett sätt att trösta sig själv kanske. Men de flesta män åldras heller inte särskilit bra. Men man kan ju vara attraktiv på andra sätt som äldre. Mycket av min attraktion till män är mental. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ena) skrev 2024-07-16 08:27:10 följande:
    Det är "allmänt känt" i incelkretsar. ett sätt att trösta sig själv kanske. Men de flesta män åldras heller inte särskilit bra. Men man kan ju vara attraktiv på andra sätt som äldre. Mycket av min attraktion till män är mental. 
    När man pratar om att vara attraktiv så utgår man från personerna som vill ha en. Om man pratar om attraktiva kvinnor så ligger avgörandet vem som är attraktiv framförallt hos män. För att avgöra om en man är attraktiv så får vi fråga kvinnorna vad dom anser är attraktivt.

Nu är vissa saker basic hos båda könen som hygien, att man tar hand om sig och att man är allmänt charmig. Men det finns en skillnad i hur män och kvinnor prioriterar olika fysiska och personliga egenskaper.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Ena) skrev 2024-07-16 08:27:10 följande:
    Incelkretsar? Varför hänger du där.

Det är allmänt kännt i samhället. Du kan till och med fråga Pia på Ica om det.

Menar du på riktigt att du inte känner till att kvinnor når sin Prime på  äktenskapsmarknaden tidigare än män?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (lätt som en plätt) skrev 2024-07-15 08:22:27 följande:

anonym (haha):

I åldersgruppen 50-64 finns det ca 7 av 10 överviktiga eller feta män, men bara 5 av 10 kvinnor. Eftersom män här inne ofta påpekar att övervikt är det mest oattraktiva i alla åldrar så blir det ju då objektivt sant enligt er själva att fler män är oattraktiva.

www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2018/varannan-svensk-har-overvikt-eller-fetma/

Skillnaden är att fysisk attraktion är mycket viktigare för män än för kvinnor. Finns flera studier som visar att olika saker är viktiga för könen.

Det finns även en annan faktor och det är att män känner sig mer maskulina om de är större än kvinnan och kvinnan känner sig mer feminin om hon är mindre än mannen. Vikten är bara en annan aspekt på storlek. Kvinnor vill att mannen ska vara längre än dem. Men skulle de själv vara långa så förstör det syftet med att männen ska vara långa. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Kille) skrev 2024-07-16 10:25:55 följande:
    Skillnaden är att fysisk attraktion är mycket viktigare för män än för kvinnor. Finns flera studier som visar att olika saker är viktiga för könen.

Det finns även en annan faktor och det är att män känner sig mer maskulina om de är större än kvinnan och kvinnan känner sig mer feminin om hon är mindre än mannen. Vikten är bara en annan aspekt på storlek. Kvinnor vill att mannen ska vara längre än dem. Men skulle de själv vara långa så förstör det syftet med att männen ska vara långa. 
    Allt mannen har ska helst vara större kvinnans. 

Kroppen, plånboken, statusen, utbildningen, verbala förmågan mm. mm.

Då har man de optimala förhållandena för att skapa attraktion.
  • Anonym (g)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-16 07:38:54 följande:
    Nej, det är inte allmänt känt. Bara en produkt av uppenbart önsketänkande bland en del typer.

Ensamma unga män som inte får pippa drar gärna till med denna utslitna klyscha, just för att ge hopp åt sig själva och sin egen miserabla situation. De tänker att "men, allt blir ju bättre sen när jag är äldre och för kvinnorna blir det sämre, haha! Hämnd!!"

Ett mycket barnsligt och missunnsamt resonemang de för. Allt i syfte att smeka sitt eget sköra ego, 
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.