• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Ingen) skrev 2024-07-14 23:30:02 följande:
    Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

Du har en manlig syn på frågan så du behöver jobba med dig själv och fokusera mindre på det rent visuella.
  • Anonym (A.)

Störigt att man inte kan citera längre men till "trötter"

Hahahah, ja alltså jag tror hon menar kanske killar hon träffat och pratat med. Man kan sitta bredvid någon och prata och märka ifall någons tänder är äckliga, personen luktar, har oklippt naglar osv. Det är bland det värsta jag vet, män med naglar som vuxit sig för långa, så att den vita randen uppe på blir lite som fransk manikyr. Uschhh. Men ja. Finns masssssssssor av äckliga kvinnor med.

• Anonym (C)

Dagens ilandsproblem. Jag lider med dig verkligen. Eller inte. Hittar du inget attraktivt i Sverige så letar de på fel ställe. Jag känner många. Men de är upptagna förstås. 

• Anonym (Kvinna 50 år)

Spännande, jag ska snart storhandla.
    Ska nog kolla in männen!
    Det regnar, vilket innebär att nästan alla män kommer klä sig praktiskt , regnjacka, kanske keps och många snabbtorkande fritidsbyxor.
    Inga snygga mockaskor utan foppisar och Goretex.
    Men skit samma jag kommer inte sminka mig, håret är inte heller någon idé att fixa, det blir regnkappa och sandaler.
    Utseendet är inte allt.

• Anonym (Sthlm)

Snyggingarna finns i Stockholm. Det är ett högkvarter för "dressman snubbarna". Dock vill inte alla ha en sån, inklusive mig själv.

• Anonym (T)

De snygga tenderar att vara otrevliga tycker jag.

Min teori är att när man växer upp med att veta att man är snygg så brukar man få mycket serverat och vara populär så då har man ofta jobbat mindre på sin personlighet och empati. Folk som blivit utsatta av dåligt Självförtroende är ofta snällare. men alla vill inte ha snälla men heller så. 

• TvillingmammaVästgöte

Hur gammal är du?
    Yngre svenska män är ju ändå väldigt snygga? 

Min son och hans kompisar de tränar på gym, springer, klättrar. De är noga med att vara form och attraktiva. Köper snygga kläder och dyra manliga parfymer. De är 20+. De studerar på ett större universitet och där är det många , många snygga och attraktiva män. 

Med åldern minskar ju allas attraktivitet, män som kvinnor, mer eller mindre.

Men männen 50+ i min omgivning de tränar och håller på allihop. Cykling, löpning, triathlon, styrketräning. Vissa ser bra ut, någon har lite mage, men alla är fräscha och luktar gott. 

• Mia448

Går ej att citera. Men nej tvillingmamma alla blir ej mindre attraktiva med åldern. Jag såg ut som en finnig tonåring långt in i vuxenlivet och började ej få positiva kommentarer för mitt utseende fören långt senare. Vissa män kan också se valpiga så så att säga. 

• baam77

Alla tjejer tror att de är 10 poäng, för det har de fått höra på alla sociala medier av andra killar att det är, men i verkliga fallet så är de 5a. När man tror att man är en 10a så höjer man kraven på en män (för det kan man när man är så snygg som jag är) vilken resulterar till ingen duger för ingen kan uppnå denna fantasi av drömkille hon ha skapat. Det kan kommer sluta med katt för dig

• Anonym (Klara)

Har samma uppfattning som dig TS. Det är extremt få som man tycker är attraktiva utseendemässigt och skulle de ha utseendet för sig så är de obildade eller osmarta rent ut sagt. Sen tror de att de kan höra av sig och ha en chans. Vet inte hur många män som jag de senaste 5 åren uttryckligen behövt säga till att nej, jag är inte intresserad. Och du inte förstå varför liksom..?

Faktiskt så tycker jag att det finns en del äldre män runt 55-60 som är snygga dock. Jag har inga problem med åldersskillnad så funderar på att helt enkelt hitta en äldre välvårdad, välutbildad man. 

Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.