• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (Ena)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-16 10:09:01 följande:
    Incelkretsar? Varför hänger du där.

Det är allmänt kännt i samhället. Du kan till och med fråga Pia på Ica om det.

Menar du på riktigt att du inte känner till att kvinnor når sin Prime på  äktenskapsmarknaden tidigare än män?
    Fast nä, det är inte allmänt känt, bara som sagt i vissa kretsar.

Jag tycker generellt att kvinnor i alla åldrar tar bättre hand om sig själva. 

Jag kan om någon är riktigt mentalt sexig bortse från skavanker som lite, lite övervikt, men mental sexighet är också en bristvara. Den är dock vanligare hos män 40+.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ena) skrev 2024-07-16 16:24:50 följande:
    Fast nä, det är inte allmänt känt, bara som sagt i vissa kretsar.

Jag tycker generellt att kvinnor i alla åldrar tar bättre hand om sig själva. 

Jag kan om någon är riktigt mentalt sexig bortse från skavanker som lite, lite övervikt, men mental sexighet är också en bristvara. Den är dock vanligare hos män 40+.
    Män har i det stora hela svårare än kvinnor att ha överseende med övervikt. Trots mental sexighet som du beskriver att du går igång på.
  • Anonym (Ena)
    Anonym (Haha)

Ja, ni är mycket mer ytliga generellt sett.

Något som nästan är ett problem om man som kvinna ser ganska bra ut och är smal etc, eftersom man har svårare att hitta de bra männen i utbudet av de som låtsas för att få tillgång till ett utseende.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ena) skrev 2024-07-16 16:46:40 följande:
    Anonym (Haha)

Ja, ni är mycket mer ytliga generellt sett.

Något som nästan är ett problem om man som kvinna ser ganska bra ut och är smal etc, eftersom man har svårare att hitta de bra männen i utbudet av de som låtsas för att få tillgång till ett utseende.
    Såklart att många låstas, överdriver, agerar på ett visst sett för att ro hem vackra damer. Det har förekommit i alla tider.

Om det är ett större problem att se bra ut och ha en fin kropp som kvinna än tvärtom vet jag dock inte om jag tror på. Om du ser bra ut så har du det nog ganska bra, även om du måste lära dig att sortera ut godbitarna.
  • kalmarpiraten

Jag förstår TS till fullo. Själv söker jag en attraktiv sexig tjej/kvinna med jävligt god ekonomi. Men det finns inga i Sverige. De allra flesta svenska tjejer/kvinnor är antingen överviktiga, socialfall eller har ett helt gäng ungar med ett lika stort gäng kriminella män.

Jag får fan i mig åka söderut i Europa. Tycker jag som har svenska gener sedan massor av generationer tillbaka.

*** besviken ***

Gråter

Behöver jag tillägga att jag själv har välavlönat jobb, bor i villa, bil, MC, segelbåt mm. 

• Anonym (Ena)
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-16 16:52:01 följande:
    Såklart att många låstas, överdriver, agerar på ett visst sett för att ro hem vackra damer. Det har förekommit i alla tider.

Om det är ett större problem att se bra ut och ha en fin kropp som kvinna än tvärtom vet jag dock inte om jag tror på. Om du ser bra ut så har du det nog ganska bra, även om du måste lära dig att sortera ut godbitarna.
    Fattar inte varför det går att citera ibland och ibland inte, sjukt irriterande.

Jag vet inte hur det är att vara riktigt oattraktiv kanske, men alla kan ju göra sig själva mer attraktiva om de verkligen vill.

Det är nästan värre när jag ger en medelful man med charm en chans, då han garanterat får hybris, så jag borde nog bara gå efter riktigt snygga män. Men då har de ofta inte den mentaliteten jag gillar.
  • Anonym (Hin Håle)
    kalmarpiraten skrev 2024-07-16 17:01:09 följande:

Behöver jag tillägga att jag själv har välavlönat jobb, bor i villa, bil, MC, segelbåt mm. 

Nej det behöver du inte tillägga men eftersom du nu gör det så är det inte så konstigt att du har råd med ovan då du verkar bo i Kalmar.
    Även en lågavlönad arbetare skulle ha råd med motsvarande i den staden så det säger inte särskilt mycket.
  • Anonym (Dn)
    kalmarpiraten skrev 2024-07-16 17:01:09 följande:

Jag förstår TS till fullo. Själv söker jag en attraktiv sexig tjej/kvinna med jävligt god ekonomi. Men det finns inga i Sverige. De allra flesta svenska tjejer/kvinnor är antingen överviktiga, socialfall eller har ett helt gäng ungar med ett lika stort gäng kriminella män.

Jag får fan i mig åka söderut i Europa. Tycker jag som har svenska gener sedan massor av generationer tillbaka.

*** besviken ***

Gråter

I mina ögon är det rätt oattraktivt att tro man är bättre om man har allt och lite till bara för att man har råd med det. Tacka vet jag de som är rika men inte skyltar om det och bryr sig mindre om det materiella och lägger pengar på mer vettigare saker. 

• Anonym (Haha)
    Anonym (Ena) skrev 2024-07-16 17:05:24 följande:
    Fattar inte varför det går att citera ibland och ibland inte, sjukt irriterande.

Jag vet inte hur det är att vara riktigt oattraktiv kanske, men alla kan ju göra sig själva mer attraktiva om de verkligen vill.

Det är nästan värre när jag ger en medelful man med charm en chans, då han garanterat får hybris, så jag borde nog bara gå efter riktigt snygga män. Men då har de ofta inte den mentaliteten jag gillar.

Japp, alla kan göra sig mer attraktiva med lite engagemang. Men vissa ser klart bättre ut i grunden.

Japp, om man träffar en riktig skönhet så får man hybris. Även jag när jag är singel.

Lycka till med letandet!

• Reclaimyourself
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-15 00:06:05 följande:

Om det varit en tråd om hur stor brist det är på attraktiva kvinnor i Sverige så hade det blivit liv i luckan här på Familjeliv.

Haha, jamen nu är det så att det finns ingen brist på attraktiva kvinnor i Sverige, bara brist på attraktiva män! 
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.