Inlägg från: Cathariiina |Visa alla inlägg
  • Cathariiina

Trump skjuten inatt!

...och nu börjar svenska kvällstidningar direkt att hetsa mot JD Vance. JD Vance är emot abort och homosexualitet, och därför är han en OND människa som har lurat sig på USA genom att skriva en självbiografi om hur han överlevde en underprivilegierad uppväxt, tog sig upp ifrån detta och gjorde karriär. Han är "ett asshole":

www.expressen.se/kultur/darfor-hatar-han-abort--och-homoaktenskap/

• Cathariiina
    klyban skrev 2024-07-17 17:51:51 följande:

HAHAHAHAHAHA, ja i över 20år också.
    Dock kommer de aldrig funka för passagerare plan :whoco5:Och igen ingen sol krävs för elflygplan :lol: För trumpen förstår inget om detta, inte du heller visar det sig och där du väljer prata om något trumpen aldrig pratat om.

Jag hoppas verkligen du drev med mig, för annars är det riktigt illa.

Nej det är du som inte förstår. Du visade tydligt nu att du inte vet något om flygplansutveckling. Låt bli att ge dig in i diskussioner om sådant som du inte förstår. Dessutom måste du lära dig att skriva mer tydligt.  
  • Cathariiina
    klyban skrev 2024-07-17 17:53:56 följande:

Intressant du säger ond och när det bara är dina ord.

Men visst är din beskrivning rätt så korrekt, och när man är emot något en människa aldrig kan göra något åt och att vara homosexuell.

Och varför man är emot en kvinnas rättighet över sin egen kropp, ja, det vet vi är en mycket opopulär åsikt även i R..

Nej du, detta är frågor som man kan tycka olika om - Aftonbladets åsikt är inte den enda rätta, för alla tider och i evighet. Hela den Katolska kyrkan med företrädare är emot abort och homosexualitet, och de är inga onda människor. Vance konverterade för övrigt till katolicismen år 2018 (om jag minns rätt nu). Han har läst mycket, tänkt mycket, tagit ställning - precis som de flesta konvertiter, som inte bara har fötts in i en religion och fått lära sig dess dogmer utantill. 

Den allmänna åsikten i Republikanerna är att vara emot abort. De skulle aldrig släppa igenom en presidentkandidat som är för. I Demokraterna är det tvärtom. 

Vance kan bli bra. Synd att han inte är snyggare eller mer karismatisk... Jag gissar att han kommer att bli den evige vicepresidenten (huvudpersonens mindre attraktiva bästa kompis i filmer, DEN rollen), men aldrig president. 
  • Cathariiina
    Anonym (M2) skrev 2024-07-17 18:16:06 följande:

Menar du att det inte är sant, att han är emot abort och homosexuella? Om det är sant, är det få fel att skriva det? 

Vilken tur vi har pressfrihet  Sverige. 

Det är sant, men det är väl inget fel i det? JD Vance ÄR republikan och katolik, och kommer därför att ha republikanska och katolska åsikter. Men Expressen antyder att det är något FEL på dessa åsikter, och att det amerikanska folket inte förstår vem de röstar på om de röstar på Republikanerna, för att vicepresidentkandidaten har LURAT sig på dem genom att anspela på sin uppväxt i arbetarklassen. För att dra vanligt folk, som känner igen sig i hans bakgrund.

Behöver jag tolka vad Expressen menar utförligare än så? 
  • Cathariiina
    klyban skrev 2024-07-17 18:14:13 följande:
    Och ändå har Joe fått mer gjort, rätt intressant.
    Cathariiina skrev 2024-07-17 18:02:29 följande:
    Nej det är du som inte förstår. Du visade tydligt nu att du inte vet något om flygplansutveckling. Låt bli att ge dig in i diskussioner om sådant som du inte förstår. Dessutom måste du lära dig att skriva mer tydligt.  

Och inget om elflygplan har med solen att göra :lol::lol::lol::lol:

Och du pratar om okunnighet, priceless :lol:

Men snälla du, det MÅSTE du väl veta att man kan framställa el ifrån solengergi, genom så kallade solceller (kallas även solplattor). Många har sådana på sina hus, och vissa får fram så mycket egen el på det sättet, att de inte behöver köpa någon el alls från elnätet under sommarmånaderna. (D.v.s. den mängd el de framställer och lämnar till nätet, överstiger den el som de måste ta ut från nätet på nätter och muliga dagar).

Och liknande plattor kan man även ha på plan som av naturliga skäl måste vara elflygplan (hybriddrivning skulle knappast löna sig p.g.a. den ökade massan ifrån två olika drivsystem). 

Inspiration: Solenergi ? Rickard & Karro planerar hus

The Falcon Solar 1 Airplane Concept Plumbs the Potential of Sun Power
  • Cathariiina
    Tow2Mater skrev 2024-07-17 18:28:26 följande:
    Att man är emot en sak betyder inte att man hatar. Man kanske dessutom kan vara emot något specifikt for att det addresserats på annat sätt for en viss grupp, och det betyder inte man är emot gruppen. Skilj på sak och känslor nu.

"You have a sky-high inflation crisis, you have a huge recessionary problem, and we're arguing about rights that have already been granted by the Supreme Court," he said. "It seems like a bizarre distraction for a country that actually has much, much deeper and more serious crises."
    www.usatoday.com/story/news/2022/08/02/ohio-senate-race-jd-vance-opposes-respect-marriage-act/10216223002/
    Ja, och jag tänker att om en amerikansk politiker inte får vara emot abort eller homosexualitet, så skulle alla (troende) katoliker vara diskvalificerade från att ställa upp i allmänna val. Det går ju inte.  
  • Cathariiina
    Cathariiina skrev 2024-07-17 18:41:20 följande:
    Men snälla du, det MÅSTE du väl veta att man kan framställa el ifrån solengergi, genom så kallade solceller (kallas även solplattor). Många har sådana på sina hus, och vissa får fram så mycket egen el på det sättet, att de inte behöver köpa någon el alls från elnätet under sommarmånaderna. (D.v.s. den mängd el de framställer och lämnar till nätet, överstiger den el som de måste ta ut från nätet på nätter och muliga dagar).

Och liknande plattor kan man även ha på plan som av naturliga skäl måste vara elflygplan (hybriddrivning skulle knappast löna sig p.g.a. den ökade massan ifrån två olika drivsystem). 

Tillägg till detta: eftersom flygplan flyger ovanför molntäcket, där det alltid är sol, så finns det mycket att vinna på att använda energin från solen till flygplanets framdrivning. Problemet är just den enorma energimängden som krävs för start och stigning upp till marschhöjd. I tunn luft högt uppe går det inte åt så mycket, så där kan solenergin mycket väl räcka till för framdrivningen. (Nu har jag inga exakta beräkningar i huvudet, men det är teorin i alla fall.)
  • Cathariiina
    Anonym (M2) skrev 2024-07-17 18:48:34 följande:

Får inte Expressen tycka det är fel, hur tänker du där? Vi bor liksom inte i Nordkorea, vi har yttrandefrihet i vårt land. 

Jo EN namngiven skribent får skriva att HON tycker att det är fel, men den här skribenten började direkt att svärta ner den nye vicepresidentkandidaten. Narrativet är att en PERSON som har de åsikterna måste vara fel hela han, och sedan spinner hon vidare om hur han har LURAT sig på det amerikanska folket, genom att berätta om sin arbetarklassbakgrund.

Hon tar inte till intäkt, att en stor del av det amerikanska folket håller med i de här frågorna. De är inte LURADE att rösta på en politiker som delar deras åsikt. USA är inte lika politiskt korrekt som Sverige, och den här trånga åsiktskorridoren som vi har finns inte där.

I Sverige är det så illa, att till och med en politiker för KRISTDEMOKRATERNA som uttrycker i något sammanhang att han är emot abort eller homovigslar, tvingas bort. Och då är det illa. 
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-07-17 19:16:41 följande:
    Hård och ett sexistiskt svin är inte samma sak.

Hahaha! Jag dör! Det går inte att ha en kvinnlig president för hon kan vara "en blyg viol" eller/och skulle "ta för mycket hänsyn till den andres känslor". 

Hälsar du på från ett annat årtusende eller?

Hälsningar Lilla Blyga Violen

PS Jag hoppas att du inte tog illa upp nu för då kan jag ändra till att du är min hjälte. Tomte 
    OK Fru Clinton hade väl inte haft det problemet. Det sägs ju, att hon kunde stirra på människor med en sådan kyla i blicken så att de frös till is. Skulle kanske ha funkat på Xi Jinping också! (Fast ärligt talat så tror jag inte det. Och Putin är garanterat härdad sedan sin tid i KGB.)
  • Cathariiina
    Tow2Mater skrev 2024-07-17 19:48:04 följande:
    Hon använde spcifikt ordet hata, det är ju missvisande. Bara for att smutskasta.
    Ja DET också...
    Anonym (Media) skrev 2024-07-17 20:01:09 följande:

Trump har goda chanser att vinna valet nu. Tänk vilken skillnad det är på hur Trump uppfattas i Sverige och USA.

Läs gärna kommentarerna under klippet. Det är inte speciellt likt ett svenskt kommentarsfält efter en artikel med Trump.

">

Han är så fin! Hjärta Mer subdued nu efter sin brush with death. Han kommer att bli bra under sin nästa presidentperiod också. 
Svar på tråden Trump skjuten inatt!