Inlägg från: Cathariiina |Visa alla inlägg
  • Cathariiina

Trump skjuten inatt!

nihka skrev 2024-07-16 11:03:36 följande:
    Så det är medias fel som rapporterar om vad han säger och gör. Eller menar du att media hittar på?

Jo, han är så allmänt älskad att man vill mörda honom. Såå nyanserat.
    Jaha tar du förövarens parti nu också? En förvirrad incel är inte "man" - och det hade du inte heller tyckt om denne inte försökt mörda just Trump. Då hade du hånat honom, och varit totalt oförstående till dennes problem med att göra sig populär, ta sig in i sällskapslivet och få kvinnor. (Ja jag har läst vad du har skrivit för elakheter till ensamma män i andra trådar.)
  • Cathariiina

En annan tanke förresten, angående detta att Trump kan vara hård i sin retorik. Ja, ibland har han gått för långt och mot fel personer, det tycker jag också. Men man ska också komma ihåg, att USA:s president måste VARA lite hård, om han ska kunna hantera sådana figurer som Putin, Xi Jinping och Kim Jong-Un.

Då går det inte att vara en blyg viol, eller ta för mycket hänsyn till den andres känslor. Detta är också en orsak till att en kvinnlig president i USA inte skulle fungera, och särskilt inte i den hårda och konfliktfyllda tiden som vi lever i nu, med krig på flera ställen på jorden. 

• Cathariiina
    Padirac skrev 2024-07-16 11:54:26 följande:
    Trump dömdes och rätten fann att han gjort sig skyldig till våldtäkt bortom rimligt tvivel.

Det duger förståss inte för dig som känner dig energized av Trumps uppträdanden.

Du skiljer fortfarande inte på dina känslor och faktiska händelser . Det kallas bortförklaring då människor generellt sett har svårt att hantera kognitiv dissonans. 

Eftersom du gillar Trump som person försvarar du och bortförklarar hans brottslighet.
    Men efter 27 år? Tycker du själv att det är rimligt? I Sverige är preskriptionstiden för våldtäkt av normalgraden mot en vuxen person 10 år, och detta är också en höjning ganska nyligen. 

Varför tror du att hon väntade 27 år, om det var sant? Varför ringde hon inte polisen direkt efteråt?
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-07-16 11:57:59 följande:
    Nu är det ju såna figurer som Putin och Kim som Trump inte alls varit hård mot, tvärtom har han visat sig vara en som tindrar att med ögonen över deras hårdhet.  Det är väl känt att Trump har berömt dem och vill vara som dem och varit mycket svag i sin reaktion och relation till dem. 
    Det där är så dumt att jag nästan inte orkar bemöta det. Det kommer troligen ifrån vänsterliberal amerikansk press...

Att upprätthålla goda relationer i fredstid behöver ju inte vara fel, det kan undvika ett krig. Detta var det bästa med Trumps presidenttid: att han inte som alla (?) andra presidenter kände sig tvungen att starta ett krig någonstans på jorden, för att bli ihågkommen som något slags krigshjälte som talar eldande till soldaterna. Fast det alltid har varit vanliga unga män som har fått offra livet, presidenten har alltid suttit i trygghet själv.

Usch, jag minns när Hillary var utrikesminister, och hon och Obama satt och tittade på över videolänk, i trygghet i Vita huset, när soldaterna mördade bin Ladin framför hans hustrur och barn... :( Och missförstå mig inte nu, jag var ingen vän av bin Laden, men så får det inte gå till. 
  • Cathariiina
    Öland 4ever skrev 2024-07-16 13:22:00 följande:

Mr Trump får ju garanterat pluspoäng och ett antal extra miljoner som röstar på honom. Dom som borde skämmas ner till fotknölarna, eller snarare få sparken rakt av och förpassade på enkel biljett till någon jävla söderhavsatoll är SECRET SERVICE! Satt det jävla slöddret och SOV???

Ja det var ju inte ens någon avancerad terroristoperation ledd av Al-Quaida eller något annat lands underrättelsetjänst. Det var bara en vilsen ung kille, utan ens någon militär bakgrund, som tränade några rundor på en skjutbana, åkte och köpte ett vapen och en stege (jag minns inte ordningen, den är oviktig), åkte till platsen för Trumps tal, ställde stegen mot väggen av en byggnad inom skotthåll, och klättrade upp på taket.

...och de välutbildade, otroligt noggrant utvalda hemliga agenterna märkte inte ens att det stod en stege där? Alltså, till och med JAG hade kunnat skydda Mr Trump bättre, tillsammans med några vänner som innehar pilbågar...
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-07-16 19:11:38 följande:
    Inspelningen gjordes på en buss medan Trump skulle förbereda sig för att filma ett avsnitt av Access Hollywood. På bandet hör man Trump tillsammans med programmets tidigare värd Billy Bush skryta om att kyssa kvinnor och hur han tar på kvinnors könsorgan. "I just start kissing them," berättar han, "I don't even wait. And when you're a star, they let you do it, you can do anything ... grab them by the pussy." Under inspelningen talar Trump även om hur han försökt förföra en gift kvinna; "moved on her very heavily", berättar han. Dessa uttalanden spelades in ett par månader efter att Trump gifte sig med sin tredje och nuvarande fru, Melania, som var gravid med sonen Barron vid tidpunkten.

Jo, oerhört kärlesfullt...
    Men samtidigt: påvar - t.ex. Johannes Paulus - har svartmålats på samma sätt som Trump, av de vänsterliberala. Han är ond, han är galen, han är korkad o.s.v.. Trots att påven garanerat levt i celibat. Så det handlar inte om det för de vänsterliberala.

Själva knullar de runt som kaniner med allt som har puls, och könet på partnern har ingen betydelse heller, äktenskap är inte en institution man erkänner, och blir det en oönskad graviditet så kan man avsluta den ända fram till det naturliga förlossningsarbetet. 

Mr Trump har i alla fall aldrig drivit någon kvinna till abort (det skulle garanterat ha kommit fram nu), och sina barn och exfruar har han tagit hand om. Även ekonomiskt.
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-07-16 20:25:42 följande:
    Det sägs från olika källor att Trump vill att hans första fru, innan de gifte sig, skulle göra en abort. Hon vägrade tydligen.

Är det Trumps sexliv du beskriver?

Trump är väl den som falskt påstår att hans politiska motståndare vill tillåta abort fram till födseln. Det är en av Trumps många lögner som du nu sprider.
    Trovärdig källa på att han ville att Ivana skulle göra det..?

Nej. I alla fall är Mr Trump väldigt tydligt heterosexuell.

Nej, det är tyvärr sant: Kolla här vem av dem - Fru Clinton eller Mr Trump - som har normala mänskliga känslor:

• Cathariiina
    nihka skrev 2024-07-17 00:49:32 följande:
    De smugglas in eller importeras lagligt som exempelvis startpistoler och byggs sedan om eller tillverkas illegalt här.

Du: "Så VI har inte rätt att säga något om andra länder, i den frågan. 

Klart vi har. Yttrandefriheten gäller även för svenskar.
    Ja, och att det GÅR att smuggla in dem beror ju på att våra gränser är så öppna, eller har varit. Inte ens under pandemin fick man stänga gränserna, för tänkt om någon stackars flykting hade velat komma in här och söka asyl och inte kunde... till slut blev det ändå Id-kontroller på Öresundsbron och motsvarande, men det var efter mycket hårt politiskt motstånd.

Bygga om startpistoler eller tillverka egna vapen, kan kanske någon mycket tekniskt begåvad ensam nörd göra, men inte de gäng med invandrarungdomar som jag hade i åtanke nu. De klarar inte av sådant. 

Nu förstår jag - du bokstavstolkade! Tomte Att man "inte har rätt att säga något om någon annan om man inte är bättre själv" är ett talesätt. Du trodde att jag bokstavligt talat menade den lagliga yttrandefriheten? Tomte
  • Cathariiina
    Anonym (Kefir) skrev 2024-07-17 01:40:17 följande:
    Men det tar inte bort fakta att tRumpan är en Hitler reincarnate och världen kommer att få betala för sina synder när han snart tar över igen. Miljarder människor kommer att dö och det kommer inte handla om en pandemi utan WWIII. tRumpan kanske inte är lika illa vid sig som Joe men han är också senil, har svårt med tal och uttal och motoriken. 
    Nåja, världen har ju redan överlevt en period med Trump, utan att det blev något WWIII. Tvärtom, så var Trump den enda president (i modern tid i alla fall) som inte startade något krig under sin mandatperiod...

Var FÅR du allt ifrån? Är det Aftonbladet, SVT eller amerikanska vänsterliberala media? Eller folk runt dig IRL?
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-07-16 22:41:20 följande:
    Här har inte "rättfärdigats" något utan krasst konstaterats att människan (ditt ordval) inte är så odelat älskad som vissa här i tråden påstår. Hörde att ytterligare en person har dödats nu. Nåt om en kniv på ett Trumpmöte. Märkligt sätt att visa kärlek...

Jag har inte berört gärningsmannens mentala status men jag undra över graden av inbillningsjuka hos de som tror det.
    ...och vilken politiker är odelat älskad..? Det måste vara en mycket slätstruken politiker i så fall, som inte lyckas reta upp NÅGON... "He makes no friend who never made a foe", som Tennyson skrev. 

När det gäller mord på högt uppsatta politiker, så handlar det för övrigt sällan eller aldrig om själva politiken. De som gör sådant är galningar, ofta väldigt ensamma och misslyckade människor, som tänker att detta är deras enda sätt att själva bli kända. Och att även om de dör på kuppen, så blir de postumt kända: alla kommer att komma ihåg namnet på den som mördade presidenten, statsministern, den kände sångaren (Tänk John Lennons mördare) o.s.v..

Ibland kan det till och med handla om kärlek och beundran för den man mördar, som har slagit slint (tänk åter på John Lennons mördare t.ex.). Om attentatsmannen är av motsatt kön, handlar det ofta om en ensam människa som blivit förälskad i en vacker och populär kändis, t.ex. en skådespelare eller kunglighet, men när den inser att den aldrig kommer att få kändisen, så vänds kärleken till hat, förföljelser och försök att skada personen i stället, typ stalkingbeteenden.

Palmes mördare var en utbränd missbrukare (om det nu var han, men vem skulle det annars ha varit). Även påvar har varit utsatta för mordförsök, tänk Johannes Paulus t.ex., som var nästan odelt älskad av hela den kristna världen - där var attentatsmannen en galen muslim. 

Så NEJ man kan inte säga att det faktum att någon mördar eller försöker mörda en känd person, är något slags bevis på att den personen "inte är älskad"... Det var nog faktiskt något av det dummaste jag någonsin hört eller läst.  
Svar på tråden Trump skjuten inatt!