Is it too late?
Mitt hjärta brister. Ett par gånger de senaste veckorna har jag sjunkit in i mig själv och tårarna bara faller utan förvarning. Känner en otrolig sorg, samtidigt som jag är kluven i allt.Jag lovar att jag ska hålla det kort.
För snart fyra år sedan träffade jag den mest omtänksamma och kärleksfulla man. Han som är lätt att prata med, som lyssnat utan att döma och tillsammans har vi hela tiden haft massvis med skoj. Både sånt vi planerat och sånt som skett spontant. Kan inte säga att det har varit dåligt så. Vi har varsin lägenhet på olika håll. Även det har funkat bra då vi varit hos han på jobbveckor och i min övrig tid. Glädjen har spritt inom mig när han ofta sagt till mig och till andra i samtal: "om vi får barn..." och fortsatt denna mening med planer, tankar och ideer. Han ville ha max två barn.
Det var för ett par månader sedan som jag pratade med honom om framtiden. Efter snart fyra år har jag en otrolig längtan efter att både skaffa gemensamt boende och bilda en egen familj tillsammans..
Mitt hjärta brast när han sa till mig "Jag vet om dina drömmar men jag kan inte se mig ha barn nu. Det kan ju ändras"
Jag är 36 år, känner hur min tid rinner ut. Är så kluven och grubblar varje dag över det han sa. När kommer det att ändras, om det kommer att ändras. Ska jag lämna mitt livs kärlek och leta vidare. Kommer jag hitta någon innan det är försent att få egna biologiska barn. Känner en sån stor sorg. Precis som att jag längtar och drömmer om något som inte kommer att slå in. Det har heller inte kommit på tal om att skaffa gemensamt boende. Känner en sådan press då min syster påtalat att hon skulle vilja bli moster snart och mormor som glatt sa till mig att hon inte vill ge vika förrän jag fått ett eget barn. Känner mig som ett totalt misslyckande.
Finns det någon som varit med om liknande?