Is it too late?
Jag var i en liknande situation med mina barns mamma. Det var dock jag som inte kände mig redo då, men efter att vi pratade ut om det under ett lite mer seriöst samtal där jag fick större insikt i hur hon kände och även då vi diskuterade med risken att vänta för länge då vi också var i 30 års ålden så bestämmde vi oss för att köra. Nu i efter hand så är jag väldigt glad över att vi fick tala ut om det och bestämmde oss för att det var dags.
Det kan vara svårt att känna sig redo, men personligen tror jag inte att jag hade känt mig mer redo även om jag hade väntat ytterligare 5-10 år. Så mitt råd är att verkligen ta ett seriöst samtal om det, är ju även en stor chans att det ta ett tag tid från dess att man börjar och försöka också.
ps: Vet även från umgängeskretsar att det finns visa som säger att det vill ha barn, men senare och sedan fortsätter den här karusellen bara för att inte riskera bli lämnade ensama. Säger inte att din kille är sån men om du känner att han hela tiden bara dras ut på kan du ju försöka kanske fråga om ett mer konkret svar om varför han vill vänta och när han tror sig bli redo.
Hoppas allting löser sig för dig :)