• Anonym (Hoppfull :))

BF i mars 2025

Någon mer som blivit testat Positivt i dagarna och vill följas åt? Har genomgått ivf och jag hade ett missfall förra året så nu är det långa veckor fram till ultraljudet. hade varit kul att ha någon att dela tankar och funderingar med ☺️

• Svar på tråden BF i mars 2025
  • Rosen3

Var på tidigt UL idag, blev dock bakflyttad två veckor vilket oroar mig. Skulle varit i vecka 8+1 men enligt UL vecka 6+2. Såg dock ett tickande hjärta. Ska tillbaka om två veckor för att se att det växt till sig. Är dock orolig för missfall igen så jag vet när min sista mens var :(

• Anonym (Alla goda ting är tre)

Grattis En runda till!

Rosen3, vad jobbigt! Vet du när äl var också? Den kan ju ha kommit sent, men har man testat "tidigt" så är det ju omöjligt att den har kommit alltför sent. Hoppas det bara är en miss och att pyret vuxit till sig rejält tills nästa ul 🙏 Grattis till hjärtslag!

• Idapida90

Hej,

v.10 här men inte gjort något ultraljud ännu, funderar på ett tidigt ultraljud bara för att jag är nyfiken :)! 

• Rosen3
    Anonym (Alla goda ting är tre) skrev 2024-07-29 22:25:16 följande:

Grattis En runda till!

Rosen3, vad jobbigt! Vet du när äl var också? Den kan ju ha kommit sent, men har man testat "tidigt" så är det ju omöjligt att den har kommit alltför sent. Hoppas det bara är en miss och att pyret vuxit till sig rejält tills nästa ul 🙏 Grattis till hjärtslag!

Jag vet när äl var men ägget kan ju fästa senare, plussade på BIM så inte jättesent men senare än vad jag brukar göra. Hoppas så att den lille vill hålla sig vid liv och växa till sig till nästa gång <3 Tack! En milstolpe för oss med pickande hjärta i alla fall! 
  • Anonym (Rädd)

Är så nervös , tidigt ultraljud idag 15:20 , håll tummarna för mig

Anonym (Rädd) skrev 2024-07-30 08:44:44 följande:

Är så nervös , tidigt ultraljud idag 15:20 , håll tummarna för mig

Hur gick det?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Alla goda ting är tre) skrev 2024-07-30 18:05:05 följande:
    Hur gick det?
    Gick jätte bra , hjärtat slog fint och veckorna stämde 
    Anonym (Rädd) skrev 2024-07-30 18:29:01 följande:
    Gick jätte bra , hjärtat slog fint och veckorna stämde 
    Vad skönt!
  • SIW89

Hej på er! Ny i tråden. Väntar första barnet.
    Är i V.6, har två MA bakom mig i v.10-11 båda gångerna. Båda ggr har vi varit på VUL och sett ett hjärta slå i typ v.6-7 men så har de dött bara ett kort tag efter som vi inte märkt.. utan som vi insett när vi gjort ett ultraljud igen eller att jag börjat blöda.. Så har alltså hunnit va gravid 2 ggr i flera månader sen oktober, så att bli gravida har vi ju inte problem med utan de är ju att behålla.. :( Har hypotyreos som är inställt, men ska få svar på måndag om mitt blod har lätt att koagulera. Så man kanske ska testa trombyl isf.. har hört att de som fått många missfall har lyckats behålla graviditeter med blodförtunnande. (Har börjat utredning privat, för vill ha hjälp och inte uppleva fler sena missfall) 

Är rädd och känner mig nästan likgiltig denna gången till skillnad mot första gången då man var lyckligast i världen! För man känner väl att man ?väntar ett missfall? denna gången med? man trodde aldrig att det var så vanligt förrän men varit öppen med det och fått höra andra vara med om samma sak. Så hoppas verkligen det tar sig denna gången! Går just nu på antibiotika för ett sår så man nojar sig för de nu haha.. Menmen ska boka VUL om 2 v när jag är i v.8 och slår lilla hjärtat då så kanske de håller sig för så sent har vi ju aldrig sett ett hjärta slå 🙏🏻. Håller tummarna och hoppas att allt går bra för oss alla här som väntar och längtar!! :) <3

• SIW89

Man borde kunna redigera inlägg ;)
    har ju hunnit med 3 graviditeter med denna

Svar på tråden BF i mars 2025