• Anonym (Hoppfull :))

BF i mars 2025

Någon mer som blivit testat Positivt i dagarna och vill följas åt? Har genomgått ivf och jag hade ett missfall förra året så nu är det långa veckor fram till ultraljudet. hade varit kul att ha någon att dela tankar och funderingar med ☺️

• Svar på tråden BF i mars 2025
  • Teddycar

Hej! 

Hoppar på tråden också! plussade igår, vet inte exakt vilken vecka jag är i då jag gått på p-piller sen tonåren och har inte koll på hur lång min cykel är. Tog en cb ultratidigt test. Men tog också en vanlig sticka och fick ett svagt streck då🙂 blir ju iallafall i mars om det går vägen🤞🏻🤞🏻 är väldigt nojig över missfall då det är första graviditeten. Har inte så mkt symptom än, bara väldigt hungrig typ hela tiden😅

• ChilliChoklad
    RosaAnka3 skrev 2024-07-01 23:22:59 följande:

Vad har ni för symptom hittills? 

Jag är i vecka 3+5 och har verkligen inga symptom ännu. Känner mig kanske bara lite tröttare emellanåt, men det kan ju bero på vad som helst. Har en 2-åring hemma som tar mycket energi så tänker att det beror på det. samtidigt längtar jag INTE till illamående, jag var sjukt illamående med första barnet och ryser av att tänka tillbaka på den tiden?4 veckor av hell haha 

• hyjg9503

Är i 6+1 och är väldigt trött, och mår lite illa då och då, främst när jag äter, svullen och hungrig men kan inte äta så mycket. Hoppas bara att illamåendet stannar som det är nu och inte blir värre😋

• Jullen99

Hej jag hoppar också in här! Jag plussade också här om dagen, enligt NC bf 25/3Solig
    Första graviditeten & barnet om allt går vägen. Så kul att få följa andra och diskutera, särskilt nu innan jag velat berätta för någon än.

Har googlat ihjäl mig men hittar inte riktigt någon som haft samma besvär som mig, så provar att kasta ut frågan här. Enligt NC hade jag äl 7/7, den 10/7 började jag få som spotting/bruna flytningar. 16/7 (5 dagar innan bim) plussade jag. Mellanblödningarna har varit så enda sedan dess. Jag behöver ha ett trosskydd som jag byter minst 1gång/dag, ibland har det nästan varit lite klumpar/koagler. Men sällan när jag torkar mig, då är det bara lite lite brunt på pappret, men märker ju att det ?blöder? i och med vad jag ser i trosskyddet. Det är aldrig färskt blod, utan verkligen brunt/nästan svart, och det räcker som sagt med trosskydd. Tänkte att jag ska ringa MVC nästa vecka för inskrivningsamtal och sådär, och måste ju fråga någon bm då, men är så nyfiken på om någon haft/hört om detsamma..? Flytningarna hade jag alltså nästan direkt efter äl, och har haft väldiga besvär med mellanblödningar på typ 1,5 veckor före/efter mens tidigare cyklar också.
    Gravstickorna jag tagit hittils har bara blivit starkare också, och har i övrigt inte ont på något sätt i magen/underlivet mer än att det stramat till lite ibland en kort stund. Hungrigare än vanligt är jag absolut också!

• Anonym (Plussat med barn nr 4)

Deppigt värre och jag har ett pågående missfall Rynkar på näsan för mig började det med rosa flytningar som efter ett par dagar gick över till blödningar som mens med (Ursäkta)klumpar. Många symtom har försvunnit. kontaktade MVC och ska Bara låta det ske och kontakta vården om jag får komplikationer. ska ta ett gravtest om 4 veckor för att se vad det visar!. Så trist och deppigt, blev så glad att få börja resan igen med en liten i magen. Men får se när vi orkar ta nya tag. 
    skulle vara 6+3 idag  Gråter

lycka till med er andra Hjärta

• Idaho1989

Hoppar in här, plussade i måndags, BF enligt senaste mensen är just nu 27/3. Jag är sjukt nojig då jag hade en kemisk graviditet i Februari, men försöker att inte överanalysera allting. Tänkte ringa MVC på måndag och boka tid 🙂

• Anonym (Orolig)

Blöder nu :(

någon mer som haft blödningar än? eller tidigare erfarenheter där det ändå gått vägen?

• Anonym (Plussat med barn nr 4)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-07-20 19:22:27 följande:

Blöder nu :(

någon mer som haft blödningar än? eller tidigare erfarenheter där det ändå gått vägen?

Jag fick blödning nu med denna graviditet ( först rosa flytning) gick sedan över till blödning och missfall tyvärr(6+3). Men med mina tre andra barn och graviditeter hade jag lite blödningar( typ rosa flytningar ) och det var ingen fara. 
  • Anonym (Alla goda ting är tre)

Hej! Jag är 35 och har två flickor sen innan (5 och 1). Har haft två rätt tidiga missfall senaste sex månaderna men är nu gravid igen och har denna gång börjat må illa och fått mycket starka test i 5+3, så nu vågar jag tro på det! Det här blir mitt sista barn och känner mig lite taggad på att förhoppningsvis få vara klar med den här biten av mitt liv snart 😅 Försöka göra barn, vara gravid, amma, ha småbarn... Lite golvad över hur snabbt illamåendet slog till, förut har det dröjt till vecka 6+, men det kan väl vara olika. Blir kul att följa er andra här!

• Anonym (Orolig)

Började blöda i fredags och har blött lite varje dag sedan dess, men var inne på ett tidigt VUL igår som visade ett embryo och pickande hjärta! <3 vi blev så glada, men jag blöder fortfarande emellanåt så det känns också väldigt läskigt :( nytt VUL om en vecka, hoppas verkligen att det ser bra ut då med! 

Svar på tråden BF i mars 2025