• Anonym (Hoppfull :))

BF i mars 2025

Någon mer som blivit testat Positivt i dagarna och vill följas åt? Har genomgått ivf och jag hade ett missfall förra året så nu är det långa veckor fram till ultraljudet. hade varit kul att ha någon att dela tankar och funderingar med ☺️

• Svar på tråden BF i mars 2025
  • RosaAnka3

Varit väldigt fortsatt orolig över varför mina tester inte blivit så starka än.. men la ned att testa för några dagar sedan efter samtal med barnmorska som sa att så länge det är två streck så är du gravid. 

Tog upp min oro kring ifall det skulle vara ett utomkveds, men det sa hon att det är så sällsynt så det ska jag inte oroa mig över.. och huruvida CB inte visar 2-3 var inget hon visste om. 

Men tror jag ska vänta nån dag till sen se igen. Förövrigt är mina symptom kvar (ömma bröst och trött) och inte nån blödning så hoppet finns väl nånstans! 

• Rosen3
    RosaAnka3 skrev 2024-07-10 01:12:15 följande:

Varit väldigt fortsatt orolig över varför mina tester inte blivit så starka än.. men la ned att testa för några dagar sedan efter samtal med barnmorska som sa att så länge det är två streck så är du gravid. 

Tog upp min oro kring ifall det skulle vara ett utomkveds, men det sa hon att det är så sällsynt så det ska jag inte oroa mig över.. och huruvida CB inte visar 2-3 var inget hon visste om. 

Men tror jag ska vänta nån dag till sen se igen. Förövrigt är mina symptom kvar (ömma bröst och trött) och inte nån blödning så hoppet finns väl nånstans! 

Förstår! Det kan ju verklgien vara olika för alla och svårt att förlita sig blint på testerna, tyvärr har ju alltid låg ökning av mina tester inneburit missfall för mig men behöver inte betyda något för någon annan. Dessutom kan man få missfall ändå så egentligen bör man väl inte testa. 

Håller tummarna för dig. Vilken vecka är du i nu?

• RosaAnka3
    Rosen3 skrev 2024-07-10 07:40:36 följande:

Förstår! Det kan ju verklgien vara olika för alla och svårt att förlita sig blint på testerna, tyvärr har ju alltid låg ökning av mina tester inneburit missfall för mig men behöver inte betyda något för någon annan. Dessutom kan man få missfall ändå så egentligen bör man väl inte testa. 

Håller tummarna för dig. Vilken vecka är du i nu?

Tack! Ne precis, när jag fick mitt missed abortion så var testen väldigt starka direkt så är ju ingen säkerhet. Är i vecka 5+6 nu 😊 Du då?
  • Anonym (Rädd)

Har ni någon anonym fb grupp eller sånt ?

• planerar barn123

Plussade igår och är i v 4+3 idag. Har en ängel sen tidigare (föddes och dog förra året). Hoppas att denna väntan till första UL går ok, det känns som att tiden kommer gå outhärdligt långsamt.

• Anonym (Plussat med barn nr 4)

Har idag tagit första kontakten och bokat tid med BM om några veckor, är 5+1 och tänker boka privat UL/VUL i v 7-8 då jag och mannen vill se att det verkligen är en liten därinne och att man kan andas ut lite genom att se hjärtat slå och att den växer Skrattande  har semester nu i 3,5 v till vilket är väldigt skönt när man mår illa och är trött hela tiden. 

• Anonym (2kiddo)

Hej
    Grattis till era graviditeter :)
    Har fått positivt test idag också så hänger med i denna tråden  :) bf runt 22 mars

• RosaAnka3

Tyvärr började jag blöda idag </3 
    Så jag får hoppa ur denna grupp nu. Har hoppet uppe för att det ska gå snart igen

• Anonym (En runda till)

Hej!
    Grattis till alla graviditeter. Förstår verkligen oron alla sitter med. Jag tog igår ett positivt test. Mitt 4:e barn har 3 äldre barn, 15,12 och 9. Fick min första när jag var 19. 

Känner mig som en nybörjare och är verkligen så nyfiken på hur alla mår och känner i denna stund? Allt känns så overkligt, men ack så välkommet.

Svar på tråden BF i mars 2025