• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 18:25:02 följande:
    Problemet har jag beskrivit, om en del sen väljer att inte förstå det kan jag inte hjälpa.

BÅDA i vårat förhållande vet om vad som är problem.
    Det låser sig för henne kan man kanske säga, hon vill men orden kommer bara inte ut.
    Hon har sagt det många många gånger, men alltid när jag försöker söka lite bekräftelse och JAG frågar om vi är ok? Är det bra? O.s.v.
    VI vill förbättra det, VI jobbar på det.
    Några bra råd har jag fått, tack för det! Skall visa henne dom! (Allt jag skriver ser hon om hon vill om nån undrar..)
    VI har t.ex. testat icke verbal kommunikation och det fungerade väldigt bra, ett tag..

Dock är det lite fascinerande att när man som man söker råd om att få lite lite bekräftelse så får man många som förutsätter att allt är mitt problem, aldrig kvinnans, trots att man försöker förklara att båda vet om problemet...
    Vem fan är det som sitter och spyr galla över att du inte känner dig bekräftad. Så min enkla fråga vem är det som har ett problem. Det är självklart ett problem som du får lära dig att leva utan läggs ditt behov av bekräftelse på någon annan.

Om ni nu båda är så jävla överens om problemet och att båda tycker att det är ett problem som ni båda upplever så varför i helvete har ni inte löst det istället för att du sitter här och söker empati på ett forum. 

Märkligt sätt att lösa problem på må jag säga.

Måste tyvärr håll med om att ni krånglar till något som är väldigt enkel, vill båda ha sex så knullar man väl men om det inte finns ett genuint samtycke så blir det som det tycks vara i ert fall med en som inte vill och en som söker empati på märkliga ställen. 

Tyvärr tror jag inte ett ögonblick på att hon ser det som ett problem utan hon spelar för galleriet för att du skall hålla hoppet uppe. Hon kommer aldrig i helvete ge dig bekräftelse om du sitter på forum som en ledsen hundvalp som söker bekräftelse på att du duger och gjort matte glad.

Det är och förblir ditt problem inte hennes hur många märkligt teorier och metoder du än lägger fram här. 

I övrigt vill jag vara extremt tydlig med att din offerkofta inte på något sätt gör att jag får empati för dig.

Men jag känner stark empati för din fru som tydligen enligt dig har som livsuppgift att få dig att känna dig bekräftad. 

Som tidigare nämnt så bör du börja med att jobba med din egen självkänsla och inte lägga ansvaret för din självkänsla på andra. 
  • Anonym (J)

Har ni andra problem? Hur har ni det? Är hon glad? 

Du måste gå djupare än så här 

• Anonym (J)

Som tjej vill man inte om man inte känner sig älskad, omtyckt och respekterad. Så det kvittar hur många gånger du säger hon är fin. Det handlar inte om det. Du behöver dock såklart inte sluta med det för det men det är inte det som det handlar om.

• Anonym (Sugen men tröttnat..)
    molly50 skrev 2024-08-13 18:40:45 följande:
    Men om kommunikationen är problemet så ligger kanske problemet hos er båda?
    Då kanske ni får ta in en utomstående till hjälp.
    En parterapeut eller en sexterapeut t ex.
    Jo, och vi har försökt, tänker inte gå in på allt det här men där kom t.ex. idén med icke verbal kommunikation.

Ja vi försöker... det är bättre men ibland så.... Ja..  inte så bra helt enkelt..

Sen hjälper det inte att i hennes familj var sex nåt man ABSOLUT INTE pratade om, ajabaja och fy..
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 18:25:02 följande:
    Problemet har jag beskrivit, om en del sen väljer att inte förstå det kan jag inte hjälpa.

BÅDA i vårat förhållande vet om vad som är problem.
    Det låser sig för henne kan man kanske säga, hon vill men orden kommer bara inte ut.
    Hon har sagt det många många gånger, men alltid när jag försöker söka lite bekräftelse och JAG frågar om vi är ok? Är det bra? O.s.v.
    VI vill förbättra det, VI jobbar på det.
    Några bra råd har jag fått, tack för det! Skall visa henne dom! (Allt jag skriver ser hon om hon vill om nån undrar..)
    VI har t.ex. testat icke verbal kommunikation och det fungerade väldigt bra, ett tag..

Dock är det lite fascinerande att när man som man söker råd om att få lite lite bekräftelse så får man många som förutsätter att allt är mitt problem, aldrig kvinnans, trots att man försöker förklara att båda vet om problemet...
    Men jösses om båda vill ha sex så knullar man väl, misstänker att det är ditt bekräftelsebehov som stökar.

Ta tag i ditt bekräftelsebehov, skjut inte över problemet med din självbild på andra.
  • molly50
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 18:51:18 följande:
    Jo, och vi har försökt, tänker inte gå in på allt det här men där kom t.ex. idén med icke verbal kommunikation.

Ja vi försöker... det är bättre men ibland så.... Ja..  inte så bra helt enkelt..

Sen hjälper det inte att i hennes familj var sex nåt man ABSOLUT INTE pratade om, ajabaja och fy..
    Ok. Men om hon inte ens kan prata om problemet så får ni kanske fundera på om ni kan fortsätta tillsammans.
    Har ni svårigheter att kommunicera om andra saker också?
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 19:05:41 följande:
    Men jösses om båda vill ha sex så knullar man väl, misstänker att det är ditt bekräftelsebehov som stökar.

Ta tag i ditt bekräftelsebehov, skjut inte över problemet med din självbild på andra.
    Så klart det så enkelt, att jag bara inte fattat det.. konstigt..
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 19:09:58 följande:
    Så klart det så enkelt, att jag bara inte fattat det.. konstigt..
    Det är inte raketforskning. Om två personer vill ha sex så löser man kommunikationen, problemet uppstår när man inte har samma önskemål runt sex och självklart är det den som inte vill ha sex har total bestämmanderätt i det fallet. 

Sluta nu att tramsa, köp läget eller hitta en ny relation.
    molly50 skrev 2024-08-13 19:08:59 följande:
    Ok. Men om hon inte ens kan prata om problemet så får ni kanske fundera på om ni kan fortsätta tillsammans.
    Har ni svårigheter att kommunicera om andra saker också?
    Hon KAN prata om det och hon är jätteglad hon får så mycket av mig men ledsen hon inte kan ge mig ens i närheten så mycket tillbaka, i låånga perioder inget.

Andra saker är inget problem, det är ju inte om " Tabu"-ämnet sex..

Visst .. kalla mig gnällig men om man ger oss ger men inte får nåt tillbaka tar det på en..
    Jag lever med och har gjort så länge, oftast kan jag ta det, jag vet ju hon tycker om mig men ... Ja.. Ibland tar det extra på en..
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 19:16:46 följande:
    Hon KAN prata om det och hon är jätteglad hon får så mycket av mig men ledsen hon inte kan ge mig ens i närheten så mycket tillbaka, i låånga perioder inget.

Andra saker är inget problem, det är ju inte om " Tabu"-ämnet sex..

Visst .. kalla mig gnällig men om man ger oss ger men inte får nåt tillbaka tar det på en..
    Jag lever med och har gjort så länge, oftast kan jag ta det, jag vet ju hon tycker om mig men ... Ja.. Ibland tar det extra på en..
    Släng av dig offerkoftan. Måste vara en ren mardröm att leva upp till dina behov av bekräftelse, hon är den hon är acceptera det för den enda du kan ändra på är dig själv. 

Att skuldbeläggs henne för att hon ger dig den bekräftelse du behöver känns ärligt talat väldigt ofräscht.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ