• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2024-08-13 21:30:27 följande:
    Nej,det skrev jag inte. Hur fick du det till det?
    Det jag menar är att de måste prata.
    Kanske framförallt hon som verkar ha svårt att prata om sex.
    Jag tycker absolut inte att man ska ställa upp på sex om man inte vill det.
    Men jag tycker inte heller att man ska tvinga någon att leva i ett sexlöst förhållande mot sin vilja.
    Men deras största problem verkar inte vara sexlivet i sig utan att de inte kan kommunicera.
    Och kommunikationen är A och O för att ett förhållande ska fungera.
    Hur i helvete får du ihop detta. Man skall inte ställa upp på sex men man skall heller inte tvinga någon att leva i en relation utan sex. Hur fan skall du ha det. Om ena parten inte vill ha sex så blir det rätt automatiskt en relation utan sex om inte relationen inte skall innehålla ställa upp sex. 

I övrigt så är man alltid fri att lämna en relation om man inte trivs. 

Antingen köper man läget och accepterar förutsättningarna eller så lämnar man svårare än så är det inte.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 21:43:39 följande:
    Hur i helvete får du ihop detta. Man skall inte ställa upp på sex men man skall heller inte tvinga någon att leva i en relation utan sex. Hur fan skall du ha det. Om ena parten inte vill ha sex så blir det rätt automatiskt en relation utan sex om inte relationen inte skall innehålla ställa upp sex. 

I övrigt så är man alltid fri att lämna en relation om man inte trivs. 

Antingen köper man läget och accepterar förutsättningarna eller så lämnar man svårare än så är det inte.
    Och det är just det jag menar när jag skriver att de måste prata!
    Och kommer de ändå inte fram till en lösning så är båda fria att lämna.
    Ingen är tvingad till något.
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2024-08-13 22:02:22 följande:
    Och hur i helvete hade du tänkt att dessa samtal skall bli konstruktiva när ens parten har fått den andra att känns sig värdelös och en parten är en kravmaskin som söker bekräftelse och primärt ser till sina behov.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 21:32:33 följande:
    "Nej jag berättar inte hela tiden hur dålig hon är på detta, hon vet det." 

Den var ju riktigt fräsch. Kan inte säga annat än att jag lider med din fru och den psykiska tortyr hon förmodligen har utsatts för om hon vet att hon är dålig. 
    Jösses vilket sätt att tala om sin fru. Man blir minst sagt mörkrädd.
  • Anonym (Eva)
    molly50 skrev 2024-08-13 22:02:22 följande:
    Är du läskunnig??

Känns tveksamt med take på hur han talar om sin fru och du väljer att göda hans behov av tyck synd om mig.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 22:08:09 följande:
    Och hur i helvete hade du tänkt att dessa samtal skall bli konstruktiva när ens parten har fått den andra att känns sig värdelös och en parten är en kravmaskin som söker bekräftelse och primärt ser till sina behov.
    Han vill ju inte lämna henne.
    Men då får han väl finna sig i situationen då,om han tycker att de inte kan prata.
  • molly50
    Anonym (Eva) skrev 2024-08-13 22:19:11 följande:
    Är du läskunnig??

Känns tveksamt med take på hur han talar om sin fru och du väljer att göda hans behov av tyck synd om mig.
    Jag är läskunnig. Och jag tycker inte att det är ok att kalla henne dålig osv som han gör.
    Men båda är ju fria att lämna om det inte fungerar.
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2024-08-13 22:31:34 följande:
    Jag är läskunnig. Och jag tycker inte att det är ok att kalla henne dålig osv som han gör.
    Men båda är ju fria att lämna om det inte fungerar.
    Så insiktsfullt men ändå kände du ett starkt behov av att göda hans behov av att FL skall tycka synd om honom. 
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 22:45:31 följande:
    Så insiktsfullt men ändå kände du ett starkt behov av att göda hans behov av att FL skall tycka synd om honom. 
    Nej,inga sådana behov.
    Men jag kanske har missförstått vad han skrev.
    Oavsett så förstår jag inte detta behov av att vara så otrevlig mot någon som kan ha missförstått ett inlägg istället för att fråga vad som menas.
  • New  Dawn
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 21:05:50 följande:
    Jo vi har pratat o pratat. Nej vill inte "lasta över" nåt på henne, jo jag accepterar henne som hon är och hon vet det.
    Nej jag berättar inte hela tiden hur dålig hon är på detta, hon vet det.
    Sorry att det låter hårt och anklagande men vi både två vet att så är fallet,  så är det, anklaga mig vad ni vill men så är det tyvärr.
    Så klart är jag inte perfekt, ingen är, men i just detta scenario är jag inte det största problemet, tro va ni vill..

Jo hon har försökt att få lite tips här o på andra forum hon med men när hon möts av saker som " man va fan är det för fel på dig då? Om du vill ligga är det väl bara att sära på benen och knulla för fan! Han vill ju!!"
    Ja då blir hon bara ledsen och stänger ner.... så DET funkar inte för henne.. tyvärr.. OM det ändå bara var så enkelt..
    För er där det funkar så enkelt så är jag glad för er!

Terapi? Jo det funkade bättre, icke verbal kommunikation vart nog det bästa vi fått ut av det, t.ex jag säger jag älskar henne, får tillbaka en klapp på armen och då fattar jag att hon älskar mig med! Toppen!

Och jag ber om ursäkt om jag framstår som bara kall och krävande men när jag ger o ger men inte ens får en klapp på armen tillbaka och det pågår ett bra tag så blir jag lite.. ja liiite frustrerad kanske är ett bättre ord..

Men .. detta sänker tyvärr mig bara mer... 

" men GUD va du gnäller" 

Jojo.. gör väl det, sorry.. skall sluta med det, allt är ändå bara mitt fel i allafall verkar det som..

Så tack för mig! Ha det gött!
    Nej du accepterar inte henne som hon är. Du tycker att hon ska ändras. Du har till och med fått henne att känna att det ÄR något fel på henne. 

För att få lite perspektiv och öppna upp tankarna, så tänk på ett par där kvinnan uttalat är åt det undergivna hållet och det är helt klarlagt att det ÄR mannen som ska ta initiativ. Så kan det så klart fungera. Vissa ÄR så i sin sexualitet. Att de behöver att den andre "startar" . Varför skulle inte din kvinna kunna vara så. Bara för att man har en responsiv lust behöver man inte vilja bli smiskad och bunden. 

Jag tror att din kvinna har en uppfattning att hon är "sämre" än dig (sexuellt) och att lusten blivit så kravfylld. Då är det väldigt svårt, dels att tända, men också att be om saker.
    Jag tror att det bästa du kan göra är att visa att du accepterar henne som hon är. Jag tror inte hon känner det. 
    Dessutom tror jag det kan vara bra att ha initm närhet och njutning utan mål. Kan vara bra att ha samlagsförbud. Då är det lättare att bli kreativ och öppen med hur det "slutar", att bra en kommer tex. 
    Det är viktigt att "våga misslyckas" eller rättare sagt att inget är att misslyckas. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ