• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 15:56:35 följande:
    HAHA  nä så klart skall bara ta att aldrig få nån form av bekräftelse, så klart skall jag bara ta det som en MAN!
    bara att kötta på! Kör bara kör! Här skall det minsann knullas! 
    Jajamensan!! Vad hon vill?? äää va faaan! Kör på bara! Yiihaa!!
    Här behövs fan ingen jävla "guidning"!!
    Jag är ju för fan världsbäst på det ju!😁

Tur att dina konstruktiva inlägg finns så vi MÄN vet vår plats! Jippi! 
    Men jösses. Om du nu inte får den bekräftelse du vill ha av din fru så lär du inte få den på FL heller. Du får nog accepterar att din fru helt enkelt kommunicerar på det sätt du behöver för att få den bekräftelse du behöver.

Du har inte funderat på att jobba lite med din självkänsla för att bygga din självkänsla på bekräftelse från sin fru ser ju inte ut att fungera speciellt bra.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 15:43:54 följande:
    Om jag tänkte min situation skulle kanske eventuellt kunna bli bättre genom att söka råd här på FL??

Ehh.. ja..? Är det inte det en funktion för just detta forum?
    Vill du verkligen ha råd, eller att folk bara ska tycka synd om dig?

Här får du ett råd. Om du inte trivs med din relation så lämna den. Men stanna inte och gnäll. 
  • Anonym (Sugen men tröttnat..)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 16:03:34 följande:
    Men jösses. Om du nu inte får den bekräftelse du vill ha av din fru så lär du inte få den på FL heller. Du får nog accepterar att din fru helt enkelt kommunicerar på det sätt du behöver för att få den bekräftelse du behöver.

Du har inte funderat på att jobba lite med din självkänsla för att bygga din självkänsla på bekräftelse från sin fru ser ju inte ut att fungera speciellt bra.
    Har du ens läst det jag skrivit? 
    Självkänslan är bra, oroa dig inte.
    Min fru VET hon är dålig på att ge nån form av att bekräftelse, hon vet det..
    Jag försöker hitta sätt att få VÅRAT "kodspråk" att fungera,
    Så även hon..

Vi försöker, att skriva här är en del av det.
    Försöker inte få den här på FL nej, bara tips på att få det bättre, Är det konstigt?
    Jag är inte här bara för att klaga på alla dummisar som inte tycker som jag.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 16:17:05 följande:
    Har du ens läst det jag skrivit? 
    Självkänslan är bra, oroa dig inte.
    Min fru VET hon är dålig på att ge nån form av att bekräftelse, hon vet det..
    Jag försöker hitta sätt att få VÅRAT "kodspråk" att fungera,
    Så även hon..

Vi försöker, att skriva här är en del av det.
    Försöker inte få den här på FL nej, bara tips på att få det bättre, Är det konstigt?
    Jag är inte här bara för att klaga på alla dummisar som inte tycker som jag.
    Hitta kodspråk för att du skall få bekräftelse, känns minst sagt krystat, fungerar inte vanlig svensk för kommunikationen i en relation mellan två svenskspråkiga då har man fan i mig problem. 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 11:22:27 följande:
    Tråkigt att höra! 
    Att bli nertryckt och få dom orden från en man älskar är förfärligt..

I vårt fall när det "kokar över" för min del och vi pratar om det är det som hon "vaknar upp" och faktiskt tittar på MIG 
    och inser att jag faktiskt inte är så dum ändå men att hon har gått lite på "autopilot" lite för länge.
    Tror inte min kvinna gör det av illvilja eller inte tycker om mig men att aldrig få nån form av fina ord, bekräftelse utan att behöva BE om det tar på en med tiden...

Jag försöker...  hämtar barn, lagar mat, renoverar hus, håller diskbänken ren ja försöker "dela på allt" o.s.v. Men när man sen vill ha lite närhet av sin kvinna och hon säger "sen" och man väntar 2 veckor på det där "sen.." och får efter 2 veckor då frågan "varför vill du inte???"

Men va fa....  Hon HAR velat men väntar på att jag skall ta initiativet till nån form av närhet.. igen..
    Ja det tar musten ur en!
    även på en i mycket normal man med fd. Gott självförtroende............
    Har du alltid delat på allt? Eller är det något du har börjat med?

Nej, hon har inte velat. Sorry, men hade hon velat så hade hon såklart tagit initiativ. Sexuell drift är stark, det där är något hon säger.
    Anonym (Eva) skrev 2024-08-13 16:23:37 följande:
    Hitta kodspråk för att du skall få bekräftelse, känns minst sagt krystat, fungerar inte vanlig svensk för kommunikationen i en relation mellan två svenskspråkiga då har man fan i mig problem. 
    Jepp! Rätt uppfattat! Vi har problem.
    Och vi försöker hitta lösningen.
    Kommunikation finns, svenskan är inget fel på, 
    Båda vet om problemet.
    Men vilka ord och när/hur dom bör användas är problemet.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 16:49:37 följande:
    Båda vet om problemet.
    Jösses.

Tror du att det blir bättre av att säga råbiff istället för skall vi knulla. 

Ärligt talat är hon sugen på sex så spelar inte språket någon roll och inte fasiken kommer hon att bli sugen på mer sex bara för att ni hittar på en massa koder och trams.

Själv använder jag kodord eller stoppord men i ett helt annat syfte men det är en annan historia.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 16:49:37 följande:
    Båda vet om problemet.
    Vad är det som är ett problem. Du söker bekräftelse som du inte får och tror att det skall gå att med någon form av intern kod. Tillåt mig tvivla. Jag har haft sex med personer där vi inte talat sams språk utan fått hitta vägar genom teckenspråk, de få ord som dom kunnat på engelsk och min mycket bristfälliga spanska och framförallt vanlig enkelt kroppsspråk. Är man sugen på sex så syns det det behövs ingen kodspråk och i förväg uppgjorda scheman. 

Ärligt talat känns det rejält krångligt och någon form av konstgjord andning. 

Skulle nästan rekomendera er ett studiebesök på en swingersklubb för att studera hur man söker samtycke utan ord och skrivna kontrakt. 
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 17:08:25 följande:
    Vad är det som är ett problem. Du söker bekräftelse som du inte får och tror att det skall gå att med någon form av intern kod. Tillåt mig tvivla. Jag har haft sex med personer där vi inte talat sams språk utan fått hitta vägar genom teckenspråk, de få ord som dom kunnat på engelsk och min mycket bristfälliga spanska och framförallt vanlig enkelt kroppsspråk. Är man sugen på sex så syns det det behövs ingen kodspråk och i förväg uppgjorda scheman. 

Ärligt talat känns det rejält krångligt och någon form av konstgjord andning. 

Skulle nästan rekomendera er ett studiebesök på en swingersklubb för att studera hur man söker samtycke utan ord och skrivna kontrakt. 
    Problemet har jag beskrivit, om en del sen väljer att inte förstå det kan jag inte hjälpa.

BÅDA i vårat förhållande vet om vad som är problem.
    Det låser sig för henne kan man kanske säga, hon vill men orden kommer bara inte ut.
    Hon har sagt det många många gånger, men alltid när jag försöker söka lite bekräftelse och JAG frågar om vi är ok? Är det bra? O.s.v.
    VI vill förbättra det, VI jobbar på det.
    Några bra råd har jag fått, tack för det! Skall visa henne dom! (Allt jag skriver ser hon om hon vill om nån undrar..)
    VI har t.ex. testat icke verbal kommunikation och det fungerade väldigt bra, ett tag..

Dock är det lite fascinerande att när man som man söker råd om att få lite lite bekräftelse så får man många som förutsätter att allt är mitt problem, aldrig kvinnans, trots att man försöker förklara att båda vet om problemet...
  • molly50
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 18:25:02 följande:
    Problemet har jag beskrivit, om en del sen väljer att inte förstå det kan jag inte hjälpa.

BÅDA i vårat förhållande vet om vad som är problem.
    Det låser sig för henne kan man kanske säga, hon vill men orden kommer bara inte ut.
    Hon har sagt det många många gånger, men alltid när jag försöker söka lite bekräftelse och JAG frågar om vi är ok? Är det bra? O.s.v.
    VI vill förbättra det, VI jobbar på det.
    Några bra råd har jag fått, tack för det! Skall visa henne dom! (Allt jag skriver ser hon om hon vill om nån undrar..)
    VI har t.ex. testat icke verbal kommunikation och det fungerade väldigt bra, ett tag..

Dock är det lite fascinerande att när man som man söker råd om att få lite lite bekräftelse så får man många som förutsätter att allt är mitt problem, aldrig kvinnans, trots att man försöker förklara att båda vet om problemet...
    Men om kommunikationen är problemet så ligger kanske problemet hos er båda?
    Då kanske ni får ta in en utomstående till hjälp.
    En parterapeut eller en sexterapeut t ex.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ