• FiHo

Ovanliga pojknamn

Letar efter ljus och lykta efter ett ovanligt pojknamn på Max fem bokstäver. Inga namn som innehåller Z eller X, inga namn på bara två bokstäver. 

Namnet får gärna börja på bokstaven M 😅

Har ni något som ni inte tror att jag har hört förut så bara skriv 🤗

• Svar på tråden Ovanliga pojknamn
  • Anonym (Dr Sniadanie)
    Anonym (-) skrev 2024-08-05 02:30:25 följande:
    Ja, jag vet att det är idel tjurdynga som kommer ur din mun och dina fingrar eftersom vi skriver på ett nätforum just nu. 

Ingen anständig människa hade gett sina barn något av dina fåniga hittepånamn heller så.. Är inte ensam i den båten precis.

Bryr mig inte om vad du känner för personer med det namnet. Du talar inte för alla med namnet Kenneth som sagt. Lägg ner fördomarna.
    Ok, det har aldrig funnits ett sådant namn innan barnböckerna. Jag lär mig åter!

De är helt gratis. Döp ingen till dem då.

99% av samtliga kennethar jag känner är helt normala, pojkstumpen lille.
  • Anonym (-)
    Anonym (Dr Sniadanie) skrev 2024-08-05 02:33:08 följande:
    Ok, det har aldrig funnits ett sådant namn innan barnböckerna. Jag lär mig åter!

De är helt gratis. Döp ingen till dem då.

99% av samtliga kennethar jag känner är helt normala, pojkstumpen lille.
    Det har jag aldrig sagt dumskalle. Igen så pratar jag om den tid vi lever i nu när troll är något som associeras till sagor för barn. Därav att namnet Trolle får en barnslig klang.

Självklart är dina fula namn gratis, precis som de flesta övriga. So what.

Så sluta då likna namnet Kenneth vid dåliga lantis-egenskaper som du först gjorde. Var lite konsekvent eller gå och lägg dig. Du låter ganska hyfsat packad ändå. 
  • Anonym (Dr Sniadanie)
    Anonym (-) skrev 2024-08-05 02:37:57 följande:
    Det har jag aldrig sagt dumskalle. Igen så pratar jag om den tid vi lever i nu när troll är något som associeras till sagor för barn. Därav att namnet Trolle får en barnslig klang.

Självklart är dina fula namn gratis, precis som de flesta övriga. So what.

Så sluta då likna namnet Kenneth vid dåliga lantis-egenskaper som du först gjorde. Var lite konsekvent eller gå och lägg dig. Du låter ganska hyfsat packad ändå. 
    JAAAHAAAAA!!! "Uppfattas"! Jag var rätt säker på att du skrev:
    Anonym (-) skrev 2024-08-05 02:22:11 följande:
    Det är barnsligt,
    ! Men då hade jag ju fel!

Nejdå, jag är helt nykter. Jag bara kokar. Vore det inte sjukt olämpligt att lägga sig med tanke på arbetsuppgifterna, grabben lille?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Dr Sniadanie)
    Anonym (-) skrev 2024-08-05 02:48:36 följande:
    Jag har hela tiden pratat om hur namnet uppfattas i NUTID, din dumme fan. 

Du är inte nykter nej, med tanke på all skit du häver ur dig i både den här tråden och den andra. Logga ut och sov ruset av dig istället. Stick. 
    Du hade en vana att börja med det ja, men sedan kom hela tiden "ÄR" och "SKA"-grejor in.

Nähe? Vilken andra? Ska jag komma förbi?
  • Anonym (-)
    Du hade en vana att börja med det ja, men sedan kom hela tiden "ÄR" och "SKA"-grejor in.

Sluta hänga upp dig på enstaka ord och sluta larva dig som sagt. Du har vetat hela tiden vad jag menat så sluta tjafsa. 
  • Anonym (Dr Sniadanie)
    Anonym (-) skrev 2024-08-05 02:52:42 följande:

Sluta hänga upp dig på enstaka ord och sluta larva dig som sagt. Du har vetat hela tiden vad jag menat så sluta tjafsa. 
    Vilken andra tråd?
  • Anonym (-)
    Anonym (Dr Sniadanie) skrev 2024-08-05 02:53:41 följande:
    Vilken andra tråd?
    Stick
  • Anonym (Dr Sniadanie)
    Anonym (-) skrev 2024-08-05 02:56:39 följande:
    Stick
    Ah. Som vanligt.
    Träffa en av dina många pojkvänner. Spring en runda.

Här får du sista ordet:

• Anonym (-)
    Ah. Som vanligt.
    Träffa en av dina många pojkvänner. Spring en runda.

Här får du sista ordet:

Nej. Gör det själv. 

Skönt. Kom inte tillbaka. 
  • Meddelande borttaget
  • Cathariiina
    Anonym (Dr Sniadanie) skrev 2024-08-05 01:41:46 följande:
    Kenneth är motsatsen till maskulint. Kenneth blåser folk på bilar på landsbygden. Han har en farsa som heter Lennart och är bror till Roger, bränner hemma och bär uppknäppt flanellskjorta. Polare till Koddy med Elvis-husvagnen.
    Menar du att detta är typiska feminina sysselsättningar..? Drömmer

Alltså, Kenneth var ju ett stort modenamn i nästan 20 år, så självklart finns det alla möjliga sorters Kennethar. Definitivt inte bara sådana som du beskriver, jag hade t.ex. en trevlig och juste lärare som hette Kenneth.

Det stämmer nog att det inte används i högadeln, men det gör inga andra namn som kommit in i Sverige efter 1700-talet heller. Det är ju deras grej att hålla på sina traditioner, och återanvända samma släktnamn generation efter generation, och då blir det de namn som den förste greven och hans son och far och bröder hette för flera hundra år sedan. Samma på spinnsidan naturligtvis.
  • Anonym (Namn)

Adolf
    Abbe
    Arne
    Emrik 
    Bertil
    Birk

• Anonym (Namn)

Bertram 
    Fridolf 
    Efraim 
    Elon 
    Assar 
    Ivan 
    Istvan 
    Igor 
    Elis 

• Anonym (X)
    Anonym (Namn) skrev 2024-08-06 03:42:52 följande:

Severin 

TS bad om namn som inte ska ha fler än 5 bokstäver och helt börja på M. Läs trådstarten lixom.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Modo)
    Valackare86 skrev 2024-08-06 22:53:07 följande:

Roine ! Det är ett bra namn. Om det blir en gosse kristna honom med namnet Roine.

Nej. Det där var ju det fulaste namnet någonsin. 

Molle är fint, även om det kanske låter mer som ett smeknamn  än ett vanligt.

• Anonym (Jojomen)

Mattis
    Mio
    Moses
    Mika
    Maxim (innehåller visserligen x)
    Mauri
    Mino

Nelio
    Kåre
    Amos
    Santi