Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Ovanliga pojknamn

Så gräsligt hemskt! 

Men Kent är faktiskt inte så tokigt. Jag tänker på en kille som kanske inte är så teoretiskt begåvad, men i stället snygg, sportig, cool och populär. 

Håller med. Tror inte att medlemmen var seriös heller. Tramsigt svar.

Själv gillar jag både Kent och Kenneth. Maskulint klingande namn och klassiska. 

För att övergå till ämnesfrågan så kände jag en pojke med namnet "Trolle" som barn. Gulligt namn för småkillar men kanske lite för omoget på en vuxen man. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Dr Sniadanie) skrev 2024-08-05 01:41:46 följande:
    Trolle är väl inte "omoget"? Det är väl så klassiskt och "classy" maskulint det kan bli med sina historiska referenser? Tror inte att någon Trolle-Wachtmeister (exempelvis) sprang och tänkte sig att han var en Beskow-figur med påmålade fräknar, t ex.

Angående "Kent" så är det ju exakt en sådan kille som jag beskrev MEN om han då dessutom är lite mesig eller är som beskrivs i citatet ovan fast samtidigt bär träbonnar, så har jag nu (helt gratis) uppfunnit namnet Svent åt honom.

Kenneth är motsatsen till maskulint. Kenneth blåser folk på bilar på landsbygden. Han har en farsa som heter Lennart och är bror till Roger, bränner hemma och bär uppknäppt flanellskjorta. Polare till Koddy med Elvis-husvagnen.
    Trolle är väldigt barnsligt eftersom det får oss som lever i modern tid att tänka just på barnsliga sagotroll ur böcker för småbarn. Det är gulligt men inte något värdigt namn till en mogen karl med hår på bröstet, inte det minsta i mina öron.

Svent låter inte ens som ett riktigt namn. Får mig mest att tänka på tvålull och Svinto. Gräsligt som sagt.

Jag känner förövrigt flera Kenneth och ingen av dem passar in på din personlighetsbeskrivning. Larviga fördomar du har om vissa namn. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Dr Sniadanie) skrev 2024-08-05 02:06:01 följande:
    Hade faktiskt inte koll på att det var helt nyuppfunnet och barnsligt. Har blivit ilurad att det hade sin riktiga historia. Tack för att du som är bildad förklarade! Klassisk FL-tant-bildning råder här, ja! Nu vet vi. Du tror alltså att klassiskt manliga namn inte fanns innan barnböcker eftersom du är för liten, som du själv säger.

Ja, du tänder på håriga, ja. Nödvändig upplysning.

Sventh då? Försök att se Roddan-videon till Uuuääääf you think Im sexy-låten framför dig och tänkt på Sventh, FL-tant!

Du är säkert en sån som inte ens skulle gilla namn som Flägert eller Svom heller.

Alla känner väl för fan "normala" kennethar, men vad snackar du om för fördomar? Du menar att det inte existerar kennethar i Östra Sönnarslöv eller Näsum, t ex? Det är fördomar? Eller i Göteborg eller valfri övrig lanthåla?
    Nej dumbulle. Jag pratar inte om nåt fjantigt "nyuppfunnet" halmdocketrams utan om hur folk i modern tid uppfattar namnet Trolle. Det är barnsligt, precis som det snarlika namnet Truls. Acceptera detta istället för att fortsätta tjafsa emot.
    Tant kan du vara själv förresten. Eller gubbstrutt.

Alla dina namn är vedervärdiga och det vet du också. Sluta fjanta dig och bidra med nåt seriöst istället eller lämna tråden. 

Dina fördomar om personer med namnet Kenneth är just det ja - fördomar och inget annat. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Dr Sniadanie) skrev 2024-08-05 02:25:11 följande:
    Bullshit. Det betyder alltså tjurbajs och syftar på att det är bullshit.

De är helt gratis. Döp ingen till dem då.

Så jag känner inga normala kennethar i alla fall då?
    Ja, jag vet att det är idel tjurdynga som kommer ur din mun och dina fingrar eftersom vi skriver på ett nätforum just nu. 

Ingen anständig människa hade gett sina barn något av dina fåniga hittepånamn heller så.. Är inte ensam i den båten precis.

Bryr mig inte om vad du känner för personer med det namnet. Du talar inte för alla med namnet Kenneth som sagt. Lägg ner fördomarna.
  • Anonym (-)
    Anonym (Dr Sniadanie) skrev 2024-08-05 02:33:08 följande:
    Ok, det har aldrig funnits ett sådant namn innan barnböckerna. Jag lär mig åter!

De är helt gratis. Döp ingen till dem då.

99% av samtliga kennethar jag känner är helt normala, pojkstumpen lille.
    Det har jag aldrig sagt dumskalle. Igen så pratar jag om den tid vi lever i nu när troll är något som associeras till sagor för barn. Därav att namnet Trolle får en barnslig klang.

Självklart är dina fula namn gratis, precis som de flesta övriga. So what.

Så sluta då likna namnet Kenneth vid dåliga lantis-egenskaper som du först gjorde. Var lite konsekvent eller gå och lägg dig. Du låter ganska hyfsat packad ändå. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (-)
    Du hade en vana att börja med det ja, men sedan kom hela tiden "ÄR" och "SKA"-grejor in.

Sluta hänga upp dig på enstaka ord och sluta larva dig som sagt. Du har vetat hela tiden vad jag menat så sluta tjafsa. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Dr Sniadanie) skrev 2024-08-05 02:53:41 följande:
    Vilken andra tråd?
    Stick
  • Anonym (-)
    Ah. Som vanligt.
    Träffa en av dina många pojkvänner. Spring en runda.

Här får du sista ordet:

Nej. Gör det själv. 

Skönt. Kom inte tillbaka. 
Svar på tråden Ovanliga pojknamn