• FiHo

    Ovanliga pojknamn

    Letar efter ljus och lykta efter ett ovanligt pojknamn på Max fem bokstäver. Inga namn som innehåller Z eller X, inga namn på bara två bokstäver. 


    Namnet får gärna börja på bokstaven M 😅

    Har ni något som ni inte tror att jag har hört förut så bara skriv 🤗

  • Svar på tråden Ovanliga pojknamn
  • Anonym (AA)

    Magne, Mille (smeknamn för Emil), Manne (smeknamn för Emmanuel. 

  • Lugnoro

    Lite svårt utan att veta stil, men kör lite olika. Vissa är ovanliga för bebisar, men mer vanliga i andra generationer. Kan ha missat att någon är populär också. 

    Aske. Albus. Abbe. Atle. Agge. Arlo. Bill. Bert. Bengt. Bosse. Bob. Dag. Dion. Egil. Eli. Edd. Eddie. Flynn. Finn. Gert. Hans. Imre. Idar. Joar. Jack. Lias. Lion. Mitch. Mick. Mark. Mart. Molle. Mille. Manne. Milio. Meo. Noe. Odin. Paul. Ralf. Sigge. Vince. 

  • Anonym (N)

    Hylje 
    Kaske
    Öljer
    Virus
    ÄlgXa
    Fånen

  • Anonym (Grannland)

    Jag tycker norskans Imre är fint. 

  • Lugnoro

    Såg nu att det var namn du inte hört innan. Sorry. 

    Mac. Maceo. Mahé. Marjo. Matti. Mika. Milan. 

    Abel. Agne. Aino. Alrik. Altin. Alve. Ask. Ben. Boris. Ebbot. Edin. Eldin. Frode. Georg. Grim. Igor. Isa. Lian.  River. Rune. Seth. Valde. Vigor. Vile. Viljo. 

  • Anonym (L)

    Agnar


    Alteo


    Eero


    Eino


    Elroy


    Emre


    Ennio


    Ervin


    Esra


    Figge


    Frode


    Idon


    Iggy


    Lorik


    Malve


    Mauri


    Mikko


    Milio


    Mir


    Miro


    Moje


    Molle


    Varg


    Vimar

  • trollhona
    FiHo skrev 2024-06-26 19:32:37 följande:
    Ovanliga pojknamn

    Letar efter ljus och lykta efter ett ovanligt pojknamn på Max fem bokstäver. Inga namn som innehåller Z eller X, inga namn på bara två bokstäver. 


    Namnet får gärna börja på bokstaven M 😅

    Har ni något som ni inte tror att jag har hört förut så bara skriv 🤗


    Beror på hur ovanligt du vill ha det, tex Tord och Curt är ovanliga i den generations som finns nu, men kanske inte tillräckligt ovanliga för dig?

    Otis, Grim, Aro, Eros, Joa, Kåre, Dyre, Uve, Iar, Sunne, Rigge, Rode, Odd
  • Anonym (Mitt namn)

    Det börjar visserligen inte på M, men jag har ett gammalt favoritnamn som nog är ovanligt: Bubbelin. Tyvärr blir det inte fler barn för mig så den som vill får väl ta namnet.

Svar på tråden Ovanliga pojknamn