• FiHo

Ovanliga pojknamn

Letar efter ljus och lykta efter ett ovanligt pojknamn på Max fem bokstäver. Inga namn som innehåller Z eller X, inga namn på bara två bokstäver. 

Namnet får gärna börja på bokstaven M 😅

Har ni något som ni inte tror att jag har hört förut så bara skriv 🤗

• Svar på tråden Ovanliga pojknamn
  • FiHo

Tack för alla fina, udda och kanske lite konstiga namn Skrattande

Det känns som att vi lutar lite mer åt de mjuka namnen och tyckte Mille var fint, men har någon fler på lager så får ni gärna skriva på. Sonen kommer i december så vi har tid att fundera 😅

• Anonym (färgbomb00)

Min kollegas son heter Ario, vilket är så gulligt tycker jag. Dock börjar det inte på M :)

• Anonym (X)
    FiHo skrev 2024-06-26 19:32:37 följande:
    Ovanliga pojknamn

Letar efter ljus och lykta efter ett ovanligt pojknamn på Max fem bokstäver. Inga namn som innehåller Z eller X, inga namn på bara två bokstäver. 

Namnet får gärna börja på bokstaven M 😅

Har ni något som ni inte tror att jag har hört förut så bara skriv 🤗

Mård tycker jag är ett fint namn och ganska så ovanligt,

Mac
    Vilks
    Mitch 
    Mille
    Ezra/Esra
    Ulve
    Vaun
    Vick
    Mick
  • Cathariiina
    Marc eller alterntivt Mark är ett pojknamn som jag gillar mycket. Kort, hårt, kärnfullt, manligt och internationellt gångbart. 

Annars kanske det är dags för Mats att komma tillbaka? Det är ett gammalt, hederligt svenskt allmogenamn, i samma stil som Anders, Nils, Måns, Petter och Elias.
  • Anonym (Musse?)
    Anonym (färgbomb00) skrev 2024-06-27 08:57:14 följande:

Min kollegas son heter Ario, vilket är så gulligt tycker jag. Dock börjar det inte på M :)

Men det gör Mario 😁 Ario +M

Henry
    Atlas
    Vidar ( Men det är nog vanligt nu)
    Varg
    Malte
    Mateo
    Milan
    Maxim
    Mauro
    Miles
    Malve 
    Mark
  • Anonym (AA)

Vide, Bosse, Ulrik, Ulf, Nino, Seth, Ilja, Tino, Timo 

• Anonym (...)

Jag har inget förslag och är färdig med barn men gillar ändå att läsa namntrådar, något jag märkt är att det alltid är någon som sitter trycker tummen ned på inlägg där folk kommer med sina idéer, ibland kan man ju se att det inte är seriösa svar och då kan jag förstå, men annars, varför gör man så? Fjäril kärs inlägg högre upp tex, är det ts som visar att hon inte gillar stilen? Eller är det bara någon som tycker namnen är fula? Jag fattar verkligen inte vitsen 

• Lugnoro
    Anonym (...) skrev 2024-06-27 16:41:24 följande:

Jag har inget förslag och är färdig med barn men gillar ändå att läsa namntrådar, något jag märkt är att det alltid är någon som sitter trycker tummen ned på inlägg där folk kommer med sina idéer, ibland kan man ju se att det inte är seriösa svar och då kan jag förstå, men annars, varför gör man så? Fjäril kärs inlägg högre upp tex, är det ts som visar att hon inte gillar stilen? Eller är det bara någon som tycker namnen är fula? Jag fattar verkligen inte vitsen 

Jag vet inte varför. Men man ska nog inte ta det personligt, för ganska många har fått tummen ner. 
  • Anonym (...)
    Lugnoro skrev 2024-06-27 17:11:25 följande:
    Jag vet inte varför. Men man ska nog inte ta det personligt, för ganska många har fått tummen ner. 
    Jag tar det aldrig personligt :) tycker bara att det är så konstigt
Svar på tråden Ovanliga pojknamn