Jag kan förstå att du blir sårad över det här.
Jag är kvinna.
Det bästa är om man inte vet, tänker jag, för nu har det här satt igång alla de här tankarna och känslorna hos dig.
Jag är en av dem som exempelvis ser porr som snarlikt till otrohet, hur som väcker det den responsen i min hjärna, då de för mig är för verkliga kvinnor (inte fantasi-kvinnor).
Före det här hade jag inte en tanke på att jag skulle fråga om han tillfredsställde sig själv för jag tänkte att det där är hans business och det gör väl alla killar ibland, har inte med mig/oss att göra.
Jag har inte fått erfara att killen hellre tar till det än vara med mig, för det är det du jämför det här med, att hon har lust, men då du/ni borde komma före hamnar du/ni istället bakom i det här "loppet" då hon föredrar onanera själv.
Om det här spökar för mycket för dig och du inget säger om det utan bara låtsas att allt är normalt kan det bli så att du tappar känslor för henne och till sist går. Det kan låta extremt, men så har det varit för mig. Jag började må dåligt i en tidigare relation, blev osäker, nere, spänd, trött. Gick till slut. Under tanke-fasen om vi skulle fortsätta upptäckte jag att jag mådde så bra igen under separationen, hade fått mig själv tillbaka, kände igen mig själv, att jag gjorde beslutet att inte gå tillbaka.
Det jag kan råda dig till är att om du känner du inte får tillräcklig hjälp att förstå här i tråden varför hon gör så här, och du fortsätter må så här, är att du måste ta upp det med henne. När du gör det måste du försöka ta bort alla dina egna starka känslor, plocka ut dig ur det hela, och bara försöka lyssna, ta in vad hon säger.
Det jag vet med mitt ex och senare maken är att de reagerade precis som om jag var den som gjort något fel (upptäckt deras porr) när det enda jag gjort var att jag råkat upptäcka i efterhand vad de gjort. Deras sätt att reagera på när jag stod där sårbar har jag haft svårt att förlåta. De gick i försvarsställning. Jag var inte anklagande utan bara chokad, paff, sårad, förvirrad, inte väntat mig det här. De var riktigt taskiga mot mig. Kände mig så fruktansvärt nedvärderad. Jag hade inte gjort dem något. Det var inte mitt fel. De uppförde sig som om jag gjort något fel.
Båda följde sedan samma mönster, tog sedan på sig skulden, men för mig att se de båda bli så kalla som de blev mot mig när jag upptäckte det gjorde att jag inte kunde se på dem på samma sätt längre.
Om jag ser att någon är sårad skulle jag aldrig få för mig att uppföra mig så.
Jag trodde aldrig att den man som påstått sig älska mig skulle visa den sidan av sig till mig på det sättet när det här hände. Jag tänkte att alla killar kollar porr, men inte i förhållande, inte i mitt förhållande. Det var som att plötsligt få sig en hård örfil.
För mig blev det så mycket och priset av det är att lusten, kärleken till killen då blir drabbad, dör.