Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Onani i förhållande

Jag är kvinna och för mig är det två helt olika lustar som styr. 

Jag kan onanera och ändå vara sugen på sex efteråt. 
    Jag kan ha sex och ändå vilja onanera.

Ibland bara sugen på onani, och då kan sex inte ersätta. Det är inte alls samma sak. Det är inte så att jag förbrukar min lust genom att onanera så att säga. 

Och är jag sugen på sex är det helt ointressant för mig att onanera. 

Jag vet inte om det skiljer mellan kvinnor och män hur man känner inför detta? 

Det är som att läsa en bok eller att se på tv. Bara för att jag vill läsa betyder det inte att jag inte vill se på tv lite senare.

• Anonym (G)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-18 09:27:22 följande:

Vi kan vara väldigt nära, vi ligger och skedar princip varje kväll. Sen har det blivit lite mindre av de små fysiska grejerna som du nämner, hålla om henne på axeln när man står bakom, lägga handen på ryggen etc. Har vart lite upp och ner just nu i vårat förhållande och därav blivit lite mindre. Men annars så brukar vi göra ovanstående saker.

Jag drog upp det du skrev om att onanera tillsammans men det gick bort, "Hade tyckt att det hade blivit för stelt. Det är själva grejen att jag ska ta på mig själv, jag vet inte, det är en jobbig tanke att du ska kolla på när du runkar också" Vilket jag kommenterade att det blir ju inte att man sitter och runkar utan smeker.

Vi är annars väldigt bekväma med varandra, det är just när det kommer till sex hon kan bli lite obekväm. Annars tyckte jag att det var ett bra förslag, eftersom jag just nu känner mig bortvald. Och att det inte är just sex man behöver utan att man vill åt den fysiska närheten också. Alltså det är klart att det är mysigt att skeda, och göra dessa smågrejer, men känner också att det inte riktigt är hela vägen utan att man också vill ha sin partners närhet när det kommer till just den intima biten.

Att onanera bredvid varandra skulle jag jämställda med sex, inte alls samma som att onanera själv. Olika lust att vara själv eller tillsammans med någon annan. 

Jag vet inte vad som är rätt väg fram, defintivt inte att tjata. Men man måste ju kunna prata om det också, utan att den andre känner sig trängd. Så fort jag känner press dör min lust helt. I perioder när jag har dålig lust är det värsta som finns att sova nära med ett stånd i ryggen. Då känner jag verkligen press och blir extremt obekväm. Om vi då byter plats så att jag alltid skedar honom får jag utrymme att själv ta initiativ när jag har lust, utan att känna press.
Svar på tråden Onani i förhållande