• Anonym (Anonym)

    Onani i förhållande

    Hur ställer ni er till Onani i förhållande? Jag har lite problem i mitt förhållande där jag har extrem sexlust vs min sambo som inte har lika hög, dvs jag skulle kunna ha sex varje dag medans min sambo mer vill 1gång per vecka/varannan vecka. Problemet för mig blir att hon smyg onanerar, det känns som att jag blir bortvald. Nästintill ersatt. Det är klart jag onanerar också, men det är ju inget jag vill, hade jag kunnat välja hade jag haft sex istället såklart. Men blir lite mer tvungen till för att få ner min "lust". Tänker jag fel i detta som blir lite irriterad/ledsen när hon onanerar?

  • Svar på tråden Onani i förhållande
  • Anonym (Anonym)

    För att tillägga, det är inte så att jag vill förbjuda min partner från att onanera(låter som att jag bestämmer över henne, så är inte fallet). Det är mer att det känns riktigt segt när jag alltid är tillgänglig och vill ha sex men hon hellre väljer att onanera när jag åker iväg till gymmet

  • Anonym (Hh)

    Jag kan bara svara för mig men ämnet var uppe i en annan tråd och jag uppfattade att många kvinnor tycker som jag.
    Jag onanerar inte för att jag är kåt. Onani och sex är för mig så skiljt från varandra, och jag tar aldrig på mig själv när jag är kåt, då vill jag ha en man och fysisk närhet. Onanerar gör jag för att det är skönt här och nu och det är avslappnande, har absolut inget med kåthet eller sex att göra. 

  • Anonym (Gabrielle)

    För mig är inte onani samma sak som sex med partner.  Jag kan ha lust att onanera men ingen lust att ha sex. Det är två olika sorters lust och drift för mig.  Jag kan nyss ha onanerat men ändå vilja ligga. Jag kan nyss ha legat men ändå känna suget att onanera. Ibland har jag inte lust med varken eller. 

    För mig är det ingen motsättning I att onanera/ligga eftersom det är olika lust som styr. 

    Att ha låg sexlust betyder ju inte heller per automatik att man väljer mellan ligga/onani. Suget funkar ju lika ändå. 

    Men..med det sagt... om nu du misstänker att din partner onanerar istället för att ha sex kan det ju självklart ligga en sanning i det och då får du kanske fundera på varför. Känner partnern en press på sex kan det ju bli så att man smyger och löser lusten själv istället och då kan neka med gott samvete för att lusten inte finns.  

  • Anonym (Hmm)

    Varför säger du att hon smyger? Känns rätt normalt att man går undan och gör detta privat. Ännu hellre då att partnern inte ens är hemma när man gör det.

    Eftersom hon onanerar men inte vill ha sex med dig så är det något fel i relationen. Ta reda på vad!

  • Anonym (vet hur det känns)

    i dags laget hon gravid o smyg onanera varenda möjlighet hon får. Säger jag något blir det skilsmässa eller jag är kontrollerande. känner mig riktigt ledsen o nästan sugen att skiljas ?.känner att jag har ingen koppling med blivande barn

  • Anonym (Var glad!)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-17 12:03:25 följande:
    Onani i förhållande

    Hur ställer ni er till Onani i förhållande? Jag har lite problem i mitt förhållande där jag har extrem sexlust vs min sambo som inte har lika hög, dvs jag skulle kunna ha sex varje dag medans min sambo mer vill 1gång per vecka/varannan vecka. Problemet för mig blir att hon smyg onanerar, det känns som att jag blir bortvald. Nästintill ersatt. Det är klart jag onanerar också, men det är ju inget jag vill, hade jag kunnat välja hade jag haft sex istället såklart. Men blir lite mer tvungen till för att få ner min "lust". Tänker jag fel i detta som blir lite irriterad/ledsen när hon onanerar?


    För mig ersätter inte onani sex. Istället ökar onani min lust till sex.
  • Anonym (Sötis)

    Onani är enkelt och ger en snabb orgasm. Sex med en annan person kräver mer ger kanske inte så enkelt orgasm och dessutom kan det behövas en dusch efteråt för att bli fräsch.

  • Anonym (G)

    Jag är kvinna och för mig är det två helt olika lustar som styr. 

    Jag kan onanera och ändå vara sugen på sex efteråt. 
    Jag kan ha sex och ändå vilja onanera.

    Ibland bara sugen på onani, och då kan sex inte ersätta. Det är inte alls samma sak. Det är inte så att jag förbrukar min lust genom att onanera så att säga. 

    Och är jag sugen på sex är det helt ointressant för mig att onanera. 

    Jag vet inte om det skiljer mellan kvinnor och män hur man känner inför detta? 

    Det är som att läsa en bok eller att se på tv. Bara för att jag vill läsa betyder det inte att jag inte vill se på tv lite senare.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (G) skrev 2024-06-17 13:32:19 följande:

    Jag är kvinna och för mig är det två helt olika lustar som styr. 

    Jag kan onanera och ändå vara sugen på sex efteråt. 
    Jag kan ha sex och ändå vilja onanera.

    Ibland bara sugen på onani, och då kan sex inte ersätta. Det är inte alls samma sak. Det är inte så att jag förbrukar min lust genom att onanera så att säga. 

    Och är jag sugen på sex är det helt ointressant för mig att onanera. 

    Jag vet inte om det skiljer mellan kvinnor och män hur man känner inför detta? 

    Det är som att läsa en bok eller att se på tv. Bara för att jag vill läsa betyder det inte att jag inte vill se på tv lite senare.


    Ja, från vad alla ovanstående skriver så verkar det för kvinnor(antar att det är kvinnor som svarat ovan) iallafall vara två helt olika saker för dem/er när det kommer till onani/sex.


    Jag kan ju bara prata från mig själv och jag känner att det är antingen det ena eller det andra. Har jag onanerat under dagen så har jag inte lika mycket sug till att försöka initiera sex med min partner på kvällen som jag kanske hade haft om jag inte onanerade.

  • Anonym (Man)

    Jag känner igen mig i det TS skriver men ifrågasätter det tjena skriver.
    Hur dumt det kanske än är så blir det mycket sårande och man känner sig väldigt oattraktiv när man ser bevis på att frun/flickvännen onanerar men väljer bort sex. Hon tänder inte på mig längre. Vem är det hon tänder på nu när hon börjar onanera? Jag missunnar henne inte den stunden på något sätt. Men när hon väljer den vägen samtidigt som det finns en medvetenhet om att det finns en stor saknad after den fysiska intimiteten som sex ger. Det finns inget tjat eller uttalad press till att ha sex men självklart finns den undermedvetna pressen som är ofrånkomlig efter att jag tagit upp att bristen på fysisk kärlek driver oss ifrån varandra.

    Det är klart att vi alla är olika. Men för dem som jag levt i längre förhållanden med så har det varit problem att komma till orgasm nummer två på en dag, hur de än burit sig åt. Medan jag själv kan dra en runk i duschen för att sedan torka mig och hoppa rakt i bingen och sätta på min fru. Jag säger aldrig nej till henne oavsett om det är sex eller något annat hon behöver få tillgodosett. 

Svar på tråden Onani i förhållande