Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Onani i förhållande

Hur ställer ni er till Onani i förhållande? Jag har lite problem i mitt förhållande där jag har extrem sexlust vs min sambo som inte har lika hög, dvs jag skulle kunna ha sex varje dag medans min sambo mer vill 1gång per vecka/varannan vecka. Problemet för mig blir att hon smyg onanerar, det känns som att jag blir bortvald. Nästintill ersatt. Det är klart jag onanerar också, men det är ju inget jag vill, hade jag kunnat välja hade jag haft sex istället såklart. Men blir lite mer tvungen till för att få ner min "lust". Tänker jag fel i detta som blir lite irriterad/ledsen när hon onanerar?

• Svar på tråden Onani i förhållande
  • Anonym (Anonym)

För att tillägga, det är inte så att jag vill förbjuda min partner från att onanera(låter som att jag bestämmer över henne, så är inte fallet). Det är mer att det känns riktigt segt när jag alltid är tillgänglig och vill ha sex men hon hellre väljer att onanera när jag åker iväg till gymmet

• Anonym (Anonym)
    Anonym (G) skrev 2024-06-17 13:32:19 följande:

Jag är kvinna och för mig är det två helt olika lustar som styr. 

Jag kan onanera och ändå vara sugen på sex efteråt. 
    Jag kan ha sex och ändå vilja onanera.

Ibland bara sugen på onani, och då kan sex inte ersätta. Det är inte alls samma sak. Det är inte så att jag förbrukar min lust genom att onanera så att säga. 

Och är jag sugen på sex är det helt ointressant för mig att onanera. 

Jag vet inte om det skiljer mellan kvinnor och män hur man känner inför detta? 

Det är som att läsa en bok eller att se på tv. Bara för att jag vill läsa betyder det inte att jag inte vill se på tv lite senare.

Ja, från vad alla ovanstående skriver så verkar det för kvinnor(antar att det är kvinnor som svarat ovan) iallafall vara två helt olika saker för dem/er när det kommer till onani/sex.

Jag kan ju bara prata från mig själv och jag känner att det är antingen det ena eller det andra. Har jag onanerat under dagen så har jag inte lika mycket sug till att försöka initiera sex med min partner på kvällen som jag kanske hade haft om jag inte onanerade.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hh) skrev 2024-06-18 08:01:10 följande:
    Ja. Innan jag separerade från min partner så hade jag ett sådant enormt sug efter intimitet och närhet, onanerade också massor. Men att ha sex med honom - nej tack. Men onanin var mer terapi än att vara kåt som du säger, för mig är det verkligen så skiljt från sex. Närheten däremot hade ju iofs inte heller med just kåthet att göra men blir ju nästa steg från att vara nära (vilket jag inte ville vara med honom).
    Behöver inte betyda att det är så ts parter känner utan det kan mycket väl vara så att hon bara vill ha det lite skönt utan allt det andra stöket.

Ts, har ni onanerat tillsammans någon gång? Jag har aldrig gjort det, och skulle aldrig nånsin gjort det med mitt ex. Men nu kan jag tänka att det är något jag skulle vilja prova med någon som jag tycker om. Jag bli enormt kåt av att se en man smeka sig själv, kanske jag är lite för blyg för att blotta mig själv så men nån gång måste man kanske våga. Och då menar jag inte frenetiskt dra det fortaste man kan i kuken utan verkligen smeka sig själv med ögonkontakt. 
    Nej vi har aldrig onanerat tillsammans. Tror inte hon skulle vara så bekväm med det. Ögonkontakt under sex men också att röra vid sig själv under sex är inget hon tycker om.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hh) skrev 2024-06-18 09:11:31 följande:
    Hur nära kan ni vara när ni sover då? Bara smeka och ta på varandra utan att det behöver bli sex, tänker typ smeka på armen inte mellan benen. Alltså bara ligga nära och kramas. För i intimiteten. Stryka med en hand över ryggen när man passerar varandra i köket. Lägga handen på axeln när man står bakom henne. Bara för att få in den fysiska beröringen i vardagen.
    Jag älskar verkligen det och för mig betyder fysisk närhet att chansen till sex ökar för att "det ligger redan så nära". 
    En kyss i pannan betyder så enormt mycket. 

Jag har väldigt gärna ögonkontakt men tar inte gärna på mig själv vid sex, dels är det inte så skönt och jag känner mig lite blottad. Han får dock gärna ta hur mycket han vill. 

Vi kan vara väldigt nära, vi ligger och skedar princip varje kväll. Sen har det blivit lite mindre av de små fysiska grejerna som du nämner, hålla om henne på axeln när man står bakom, lägga handen på ryggen etc. Har vart lite upp och ner just nu i vårat förhållande och därav blivit lite mindre. Men annars så brukar vi göra ovanstående saker.

Jag drog upp det du skrev om att onanera tillsammans men det gick bort, "Hade tyckt att det hade blivit för stelt. Det är själva grejen att jag ska ta på mig själv, jag vet inte, det är en jobbig tanke att du ska kolla på när du runkar också" Vilket jag kommenterade att det blir ju inte att man sitter och runkar utan smeker.

Vi är annars väldigt bekväma med varandra, det är just när det kommer till sex hon kan bli lite obekväm. Annars tyckte jag att det var ett bra förslag, eftersom jag just nu känner mig bortvald. Och att det inte är just sex man behöver utan att man vill åt den fysiska närheten också. Alltså det är klart att det är mysigt att skeda, och göra dessa smågrejer, men känner också att det inte riktigt är hela vägen utan att man också vill ha sin partners närhet när det kommer till just den intima biten.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hh) skrev 2024-06-18 10:14:58 följande:

Ibland måste man ju gå lite utanför sin komfortzon för att ta sig vidare. Jag skulle också känna mig sjukt obekväm med att ta på mig själv inför någon annan men jag skulle väldigt gärna vilja ta mig över spärren och njuta av det. 
    Och i alla fall jag fungerar så att mycket är obekvämt första gången så även om jag vill så får jag spela "lite teater", mest för min egen skull så klart. Lura mig själv så att säga.

Ja, hon brukar ha en tendens till att uppskatta det jag pushar henne till. Alltså att det kan vara något som är jobbigt tex inom sex eller bara vanliga vardagssaker, men som hon sen i efterhand säger att x-sak har blivit bättre efter att hon vågat testa. Tex vågade hon inte ta för sig riktigt i början av vårat förhållande/ett bra tag in faktiskt där hon inte ville vara på on top dvs gnida/rida eller vad det nu kan vara, men som när hon väl testat. "jag tycker vårat sex har blivit bättre, pga mer varians" eller var det nu kan vara för anledning.
Svar på tråden Onani i förhållande