Anonym (Man) skrev 2024-06-17 20:26:52 följande:
Jag känner igen mig i det TS skriver men ifrågasätter det tjena skriver.
Hur dumt det kanske än är så blir det mycket sårande och man känner sig väldigt oattraktiv när man ser bevis på att frun/flickvännen onanerar men väljer bort sex. Hon tänder inte på mig längre. Vem är det hon tänder på nu när hon börjar onanera? Jag missunnar henne inte den stunden på något sätt. Men när hon väljer den vägen samtidigt som det finns en medvetenhet om att det finns en stor saknad after den fysiska intimiteten som sex ger. Det finns inget tjat eller uttalad press till att ha sex men självklart finns den undermedvetna pressen som är ofrånkomlig efter att jag tagit upp att bristen på fysisk kärlek driver oss ifrån varandra.
Det är klart att vi alla är olika. Men för dem som jag levt i längre förhållanden med så har det varit problem att komma till orgasm nummer två på en dag, hur de än burit sig åt. Medan jag själv kan dra en runk i duschen för att sedan torka mig och hoppa rakt i bingen och sätta på min fru. Jag säger aldrig nej till henne oavsett om det är sex eller något annat hon behöver få tillgodosett.
I detta fall med dig är det inte själva onani som är problemet utan att lusten till specifikt dig av olika skäl tycks ha avtagit . Vilket är det egentliga problemet.
Man kan absolut ha sexlust och vara kåt ändå även om man nekar sin partner. Det betyder inte automatiskt att det finns någon annan. Finns det dessutom problem i ens förhållande är onani dessutom ett sätt att hantera den spänning som finns i kroppen och hjälper en att slappna av och hålla fokus. Man måste inte ens vara kåt , man kan vilja ha endorfinerna som kommer från orgasmen. Jag kan onanera många gånger utan att ens känna mig det minsta kåt eller sexuellt sugen , då är jag oftast stressad och onani fyller ett syfte ungefär som att jag skulle tända en cigg typ. Ett sätt att varva ner och få fokus. Jag har aldrig onanerat så mycket som när jag låg i skilsmässa, det blev som tröst när jag var ledsen.
Onani har många betydelser och kan användas på många sätt av olika skäl.