Inlägg från: Anonym (Hh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hh)

Onani i förhållande

Jag kan bara svara för mig men ämnet var uppe i en annan tråd och jag uppfattade att många kvinnor tycker som jag.
    Jag onanerar inte för att jag är kåt. Onani och sex är för mig så skiljt från varandra, och jag tar aldrig på mig själv när jag är kåt, då vill jag ha en man och fysisk närhet. Onanerar gör jag för att det är skönt här och nu och det är avslappnande, har absolut inget med kåthet eller sex att göra. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Gabrielle) skrev 2024-06-18 07:19:38 följande:
    I detta fall med dig är det inte själva onani som är problemet utan att lusten till specifikt dig av olika skäl tycks ha avtagit . Vilket är det egentliga problemet.  
    Man kan absolut ha sexlust och vara kåt ändå även om man nekar sin partner. Det betyder inte automatiskt att det finns någon annan.  Finns det dessutom problem i ens förhållande är onani dessutom ett sätt att hantera den spänning som finns i kroppen och hjälper en att slappna av och hålla fokus. Man måste inte ens vara kåt , man kan vilja ha endorfinerna som kommer från orgasmen. Jag kan onanera många gånger utan att ens känna mig det minsta kåt eller sexuellt sugen , då är jag oftast stressad och onani fyller ett syfte ungefär som att jag skulle tända en cigg typ. Ett sätt att varva ner och få fokus. Jag har aldrig onanerat så mycket som när jag låg i skilsmässa,  det blev som tröst när jag var ledsen. 
    Onani har många betydelser och kan användas på många sätt av olika skäl. 
    Ja. Innan jag separerade från min partner så hade jag ett sådant enormt sug efter intimitet och närhet, onanerade också massor. Men att ha sex med honom - nej tack. Men onanin var mer terapi än att vara kåt som du säger, för mig är det verkligen så skiljt från sex. Närheten däremot hade ju iofs inte heller med just kåthet att göra men blir ju nästa steg från att vara nära (vilket jag inte ville vara med honom).
    Behöver inte betyda att det är så ts parter känner utan det kan mycket väl vara så att hon bara vill ha det lite skönt utan allt det andra stöket.

Ts, har ni onanerat tillsammans någon gång? Jag har aldrig gjort det, och skulle aldrig nånsin gjort det med mitt ex. Men nu kan jag tänka att det är något jag skulle vilja prova med någon som jag tycker om. Jag bli enormt kåt av att se en man smeka sig själv, kanske jag är lite för blyg för att blotta mig själv så men nån gång måste man kanske våga. Och då menar jag inte frenetiskt dra det fortaste man kan i kuken utan verkligen smeka sig själv med ögonkontakt. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-18 08:33:35 följande:
    Nej vi har aldrig onanerat tillsammans. Tror inte hon skulle vara så bekväm med det. Ögonkontakt under sex men också att röra vid sig själv under sex är inget hon tycker om.
    Hur nära kan ni vara när ni sover då? Bara smeka och ta på varandra utan att det behöver bli sex, tänker typ smeka på armen inte mellan benen. Alltså bara ligga nära och kramas. För i intimiteten. Stryka med en hand över ryggen när man passerar varandra i köket. Lägga handen på axeln när man står bakom henne. Bara för att få in den fysiska beröringen i vardagen.
    Jag älskar verkligen det och för mig betyder fysisk närhet att chansen till sex ökar för att "det ligger redan så nära". 
    En kyss i pannan betyder så enormt mycket. 

Jag har väldigt gärna ögonkontakt men tar inte gärna på mig själv vid sex, dels är det inte så skönt och jag känner mig lite blottad. Han får dock gärna ta hur mycket han vill. 
  • Anonym (Hh)

Ibland måste man ju gå lite utanför sin komfortzon för att ta sig vidare. Jag skulle också känna mig sjukt obekväm med att ta på mig själv inför någon annan men jag skulle väldigt gärna vilja ta mig över spärren och njuta av det. 
    Och i alla fall jag fungerar så att mycket är obekvämt första gången så även om jag vill så får jag spela "lite teater", mest för min egen skull så klart. Lura mig själv så att säga.

• Anonym (Hh)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-18 10:25:09 följande:
    Ja, hon brukar ha en tendens till att uppskatta det jag pushar henne till. Alltså att det kan vara något som är jobbigt tex inom sex eller bara vanliga vardagssaker, men som hon sen i efterhand säger att x-sak har blivit bättre efter att hon vågat testa. Tex vågade hon inte ta för sig riktigt i början av vårat förhållande/ett bra tag in faktiskt där hon inte ville vara på on top dvs gnida/rida eller vad det nu kan vara, men som när hon väl testat. "jag tycker vårat sex har blivit bättre, pga mer varians" eller var det nu kan vara för anledning.
    Hon låter väldigt lik mig i mycket. Och första gången är svårt för en del av oss, vi känner oss blottade. Sen blir det en rutin. Ibland måste man helt enkelt våga fast man egentligen inte gör det för att kunna utvecklas. 
Svar på tråden Onani i förhållande