• Enilsson

Mäns behov av porr

Kan någon bara förklara för mig varför män har sånt stort behov av porr? 

Man lever i ett bra samboförhållande, man har ett bra sexliv, men ändå kollar man in andra tjejer på snusk-sidor? 
    Varför gör män så? 

• Svar på tråden Mäns behov av porr
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Håller med) skrev 2024-06-09 14:04:31 följande:
    Du är säkert medveten om hur porr påverkar hjärnan? Att det kan skapa beroende och impotens? 
    Påstås ibland. Källa för det?
  • Anonym (Karl-Åke 69)
    Enilsson skrev 2024-06-09 10:43:17 följande:
    Men vad jag inte förstår är vad man får ut av det om man nu har ett bra sexliv? 
    Det är en inspiration och krydda. Jag har ett lyckligt sexliv med min fru, men saknar vissa saker. Skulle vilja älska lite oftare, skulle vilja att vi utmanar vår blygsel mer, att vi överskrider fler gränser. Det säger hon mest nej till, så då söker jag det på nätet. Tittar en del på porr, läser erotiska noveller och sexchattar anonymt. Vårt gemensamma sexliv tar inte skada av det, snarare tvärt om.

"Beroende"? Ja, jag är beroende av ett sexliv. Att det är rikt och varierat är extra bra. Är även beroende av mat, och inte bara fiskpinnar varje dag.
  • Anonym (Fru)
    Anonym (T) skrev 2024-06-09 15:32:40 följande:
    Hade lätt gjort det om hon hade bett om det. Då hade vi ju kunnat kolla på det tillsammans och fått en väldigt trevlig kväll ;) 

Du menar att du hade velat titta när en man onanerar för dig?
    Ja okej, mysigt :)

Haha nej verkligen inte! Men det är vad min man tycker om att titta på att en kvinna gör så bara för ren jämförelse som jag tog det exemplet. :)
    Men jag tittar gärna på när min man tar på sig själv! Och har fått bilder och filmer på när han gör det vilket jag uppskattar just för att det är han. :)
  • Anonym (Karl-Åke 69)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-06-09 12:10:57 följande:
    Och om killen ska få se porr så ska väl jag få sexchatta och byta bilder med andra för det är vad jag skulle gå igång på. Det är ju också främlingar. 
    Ja, det tycker jag att du ska göra. Det är tändande, roligt, tillfredsställande ibland, inspirerande, du kan testa dina sexuella gränser. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Fru) skrev 2024-06-09 15:53:01 följande:
    Ja okej, mysigt :)

Haha nej verkligen inte! Men det är vad min man tycker om att titta på att en kvinna gör så bara för ren jämförelse som jag tog det exemplet. :)
    Men jag tittar gärna på när min man tar på sig själv! Och har fått bilder och filmer på när han gör det vilket jag uppskattar just för att det är han. :)
    Eller hur? :) 

Ja, du ser! Du gillar att titta på män som tillfredställer sig själva och förhoppningsvis vill du se även en stor och härlig kuk? Det är väl inget fel med det? 

Tycker det låter rätt så vanligt ;)

Hade varit rätt schysst att kolla på porr, medans kvinnan hjälper till ;) 
  • Anonym (Fru)
    Anonym (T) skrev 2024-06-09 16:05:59 följande:
    Eller hur? :) 

Ja, du ser! Du gillar att titta på män som tillfredställer sig själva och förhoppningsvis vill du se även en stor och härlig kuk? Det är väl inget fel med det? 

Tycker det låter rätt så vanligt ;)

Hade varit rätt schysst att kolla på porr, medans kvinnan hjälper till ;) 
    Jag gillar inte att titta på "män" utan på MIN man och hans kuk, något annat vill jag inte se. :)  Och jag önskade ju att det var lika för honom, har skickat bilder och videor på mig själv men han vill gärna titta på andra med verkar det som. Jag får acceptera det bara.

Ja det kan jag förstå att man tycker, jag skulle inte känna mig bekväm med det dock. 
    Men vi har provat filma oss själva och kommer förmodligen prova det igen. Så kan vi titta på det tillsammans. :)
  • Anonym (T)
    Anonym (Fru) skrev 2024-06-09 16:24:12 följande:
    Jag gillar inte att titta på "män" utan på MIN man och hans kuk, något annat vill jag inte se. :)  Och jag önskade ju att det var lika för honom, har skickat bilder och videor på mig själv men han vill gärna titta på andra med verkar det som. Jag får acceptera det bara.

Ja det kan jag förstå att man tycker, jag skulle inte känna mig bekväm med det dock. 
    Men vi har provat filma oss själva och kommer förmodligen prova det igen. Så kan vi titta på det tillsammans. :)
    Det blir svårt att hitta honom på en porrsida och det var väl just din resa ut på internet vi diskuterade? ;) 

Så du menar att såna där videos inte intresserar, om du ligger ensam någon kväll och inte har din killes filmer ens till hands? 
  • Anonym (T)
    Anonym (Fru) skrev 2024-06-09 16:24:12 följande:

Men förövrigt håller jag med. Att skicka bilder och filmer till varandra är något av det bästa som finns i ett förhållande, så det förstår jag om ni gillar! 
  • Anonym (Tiden)

Jag trodde detta innan jag träffa min man. Jag kan säga såhär att min man inte tittar på porr. Vi jobbar tillsammans och är med varandra i stort sätt hela dagarna.

Om han inte jobbar så klipper han gräset. rensar i rabatten, kollar på partiledardebatter, ser dokumentärer, bygger någon möbel i trägården eller tar en löprunda med barnvagnen. Helt ärligt tror jag inte tiden finns till. Han har sagt tydligt också att han inte är intresserad av porr. Han går mer och är besviken över att han inte hunnit läsa en ny bok nu som handlar om typ andra världskriget?. 

När han inte har möten på typ teams så är han med barnen eller lagar mat? Då har han alltid på radion eller något så har svårt att se att porren är på då också. Så inte alla män. 

• Tukt
    Anonym (Håller med) skrev 2024-06-09 15:23:13 följande:
    Avtalat....? Vad menar du med det? Självklart behöver man prata om otrohet, porr och andra saker innan eller i början av en relation, men sedan kanske men inte ens tänkte på att man behöver göra det. Det betyder inte att man inte får förklara de gränserna längre fram. "Du sa inte att porr inte var ok så det finns inget rätt eller fel här"; eller vadå...?
    Problemet är väl att många inte pratar om saker i början av relationen, i synnerhet om känsliga saker som porr. Men visst, det är där det är bäst att göra det. Men om inte, så är det viktiga att det inte finns något rätt eller fel.
Svar på tråden Mäns behov av porr