• Enilsson

Mäns behov av porr

Kan någon bara förklara för mig varför män har sånt stort behov av porr? 

Man lever i ett bra samboförhållande, man har ett bra sexliv, men ändå kollar man in andra tjejer på snusk-sidor? 
    Varför gör män så? 

• Svar på tråden Mäns behov av porr
  • Anonym (Primitiv)

Kan det vara så att män inte kan göra två saker samtidigt..?
    Dvs tänka och fantisera samtidigt som man drar i trumpetsnöret som kvinnor kan..Mycket lättare att bara kolla på bilder filmer..inte värre än så 

• Anonym (fel)
    Anonym (Blad) skrev 2024-06-09 23:31:51 följande:
    Min man får kolla på hur mycket porr han vill, mår inte det minsta dåligt av det. Och Självfallet så vet jag att han kan bli tänd på andra kvinnor än mig. Likaså att jag kan bli tänd av andra män. Betyder ju inte att man inte älskar sin respektive för det, eller skulle få för sig att agera på det.

Om man mår dåligt över att sin partner kollar på porr så har man mest troligt en låg självkänsla. Kan ju vara annat som spökar i relationen med.
    Det är en myt att tjejen har dålig självkänsla, hon får det om hon inte har samma syn som han om porren och han håller på med det i relationen. Stor skillnad. Jag hade ingen dålig självkänsla innan. Det är sån bullshit, sådan myt, ni som gillar porr kör med, det är inte sant. Bara sjukt försvar ni tar till. Ta er hellre tiden att fråga oss andra som vet hur det känns, och respektera den sanningen. 

Du och din man står på samma värdegrund, samma regler, ser det på samma sätt. Då lider ingen av er. Grattis.

Felet blir när man är olika.
    Man har rätt att vara olika, min f.d kille och min make, rätt att vara olika, inga dåliga människor för det, jag är inte heller en dålig människa, men det rätta måste vara att man kör med öppna kort. Ge både den som gillar porr och den som inte chansen att då dra sig ur relationen då istället innan den börjar. Detta går aldrig att kompromissa om.

Ni som gillar porr ni skadar den andre som inte gör det, den andre skadar inte er. 
  • Anonym (Kent)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-06-10 06:51:50 följande:
    Det jag mest inte fattar är Varför man gör det. Måste ju vara något man saknar / inte trivs med med sin egna tjej. 
    Vi trivs alldeles utmärkt med varandra, vi har ett underbart sexliv. Men ibland behöver man runka av sig lika för min fru och det vet vi om. Vi män ser gärna på bilder.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Kent) skrev 2024-06-10 07:35:00 följande:
    Vi trivs alldeles utmärkt med varandra, vi har ett underbart sexliv. Men ibland behöver man runka av sig lika för min fru och det vet vi om. Vi män ser gärna på bilder.
    Måste? Skit heller det är ni som inte kan hålla er till en tjej
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Kent) skrev 2024-06-10 07:35:00 följande:
    Tror inte alls du är nöjd innerst inne för då hade du inte haft det behovet 
  • Anonym (Substitut)

Har vi ett bra sexliv så finns det inget behov av porr. Porr är ett onanihjälpmedel som reducerar tiden det tar att onanera.så det är ett substitut för sex.

• Anonym (xxxx)

Män är sexuella varelser. Män stimuleras av bilder.

• Anonym (xxxx)
    Anonym (Primitiv) skrev 2024-06-10 07:20:49 följande:

Kan det vara så att män inte kan göra två saker samtidigt..?
    Dvs tänka och fantisera samtidigt som man drar i trumpetsnöret som kvinnor kan..Mycket lättare att bara kolla på bilder filmer..inte värre än så 

Män och kvinnor fungerar olika 

Män vill se och objektifiera och kunna tänka sig själv in i sexscenen medan kvinnor vill ha ett sammanhang.

Kill-porr är hård och rakt på sak. Tjejporr är mjuk och sensuell.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2739403/

men appear more influenced by the sex of the actors depicted in the stimuli while women?s response may differ with the context presented. 
  • Anonym (xxxx)
    Anonym (.) skrev 2024-06-10 06:52:31 följande:

Män har tyvärr oftast en lägre emotionell förståelse.

Vilket ligger i linje med att män vill ha mer pang-på medan kvinnor vill ha det sensuella.

Men det är inget fel med det - pang-på alltså. Det är bara som det är och något vi får förhålla oss till
  • Anonym (Natalia)
    Anonym (Tanken är fri!) skrev 2024-06-10 00:22:58 följande:

Galet många kränkta nunnor i tråden. Någon ställer en fråga riktad till män. När männnen svara så blir kvinnorna arga. Va fan väntade ni er? Varför kräver ni att ha kontroll över era mäns känsloliv? Låter rubbat. Alla har rätt att bli kåt. Tror ni bögarna har samma tjafs för att deras partner kollar på bögporr?

Tycker det låter obehagligt med kvinnor som säger att de vet att deras män inte kollar på porr för att de är med varandra 24/7 och för att hon typ inte släpper honom ur sikte en enda sekund som nån här faktiskt skrev.. Tänk dig om det var omvänt , att en man skrev så om sin fru.. Red flag direkt , låter mer som en fånga än en partner. Jag älskar min kille och mina barn men jag skulle bli galen av att inte få en enda sekund ensam utan dom. 

Annars tycker jag att det är ok om min kille kollar porr så länge det inte går ut över vårt sexliv och så länge han inte köper nått av nån (jag extraknäcker själv med att sälja videos och sånt så det känns fel att han ska ge ?våra? pengar till mina konkurrenter haha). När man har småbarn blir det ju inte alltid att man hinner eller orkar ha sex och då är det ju inte konstigt att han håller på med sig själv  , jag gör också det ibland. 

Det är väl om han hellre skulle runka till porr än att ha sex som det kan bli ett problem eller om det är ett beroende så det blir extremt mycket.. annars tror jag de flesta killar killar på porr faktiskt. Oavsett hur många här som säger att deras man minsann inte gör det. 

Svar på tråden Mäns behov av porr