• Mia04

Har legat med min systers kille

EnAnonumius skrev 2024-07-22 13:34:46 följande:
    I vilken dröm värld lever du i?
    Det är knappast att vara långsint när det bara gått en månad. De flesta,. d.v.s alla utom du skulle kunna kalla det för att vara långsint.

Sedan så får du ju hoppas att din syster kanske lugnar ned sig om några månader och behandlar dig enbart artigt. Men du har ingen rätt att kräva av din syrra att hon skall behandla dig som hon gjorde innan du valde att knulla hennes kille och såra henne.

Fast det är du som har hela ansvaret för att reparera förhållandet mellan dig och din syster, då det var du som betedde dig illa.

Men du vill heller ta den fegas utväg och försöka göra allt för att slippa ta ansvar för dina handlingar.
    Jag lever ingen dröm 
    klart att det är långsint när man inte kan släppa och gå. vidare eller iallafall att det skulle ha blivit framsteg mellan oss

Hon har varit riktigt otrevlig och borde skärpa till sig. Väder är bådas ansvar att detta ska funka
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-22 15:24:38 följande:
    Så länge du vill komma undan så mycket det går tar du inte ansvar för dina handlingar. 

Man är inte långsint för att man inte förlåter det sveket du utsatt din syster för på bara en månad. Du ska vara lycklig om hon någonsin kommer att lita på dig som innan detta skedde.

Värre än dig? Hur är man värre än någon som väljer att knulla syrrans kille för att hon "behövde ett knull" och han var tillgänglig? Och ha, du gjorde fortfarande det valet och hade inte hon kommit på er så hade du aldrig sett det som ett misstag. 

Du ångrar inte det som skett, du bara mår dåligt över att det upptäcktes vilken jävligt dålig syrra du är. 
    Som sagt konsekvenser är obehagliga och då gör man allt för att komma undan dom.

jo, hon är långsint. Hon måste börja lita på mig igen för att våran relation ska gå framåt.

du är glömsk? Jag valde inte det var ett misstag som sagt.

Jag ångrar visst mig
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-22 23:50:31 följande:
    Val,inget misstag. Och hade hon inte kommit på er så hade ni fortsatt ligga,eller hur.
    Som sagt misstag
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Tokan) skrev 2024-07-23 00:58:46 följande:

har följt tråden och läst alla kommentarer och börjar undra om TS inte har rätt så stora problem och svårigheter om hur hon är som person samt svårigheter med att förstå konsekvenserna av hennes beteende i form av moral och etik!!
    Många här inne som sagt att ge storasyrran all den tid hon behöver och ändå läser Man gång på gång att stor syrran överdriver, är långsint etc och att det är Så synd om henne för hon  inte har ngt boende mm. svårt att hitta eget ect

får mig tänka att detta va medvetet val och att hon är avundsjuk/ svartsjuk på storasystern Då storsyster tycks Vara självständig och framgången . nu sätter storsyrran ner foten hon behöver bearbeta det hela och dig vart du har din plats i hennes liv numera, och hur hon ska hantera dig framöver o h du behöver bearbeta att det Du gjort är som alla andra sagt ruttet gjort oavsett orsak, anledning bort förklaringar bearbeta och ta konsekvenserna över handlingen och börja sätta upp mål om hur du vill va som människa person syster etc. det kan hjälpa dig med dina relationer till familj och vänner. 

Jag är absolut inte avundsjuk på syrran.
    men hon borde tacka mig för att jag avslöjade att hon var ihop med ett äckel
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-23 07:47:58 följande:
    Det spelar ingen roll om du inte skulle göra om det. Du gjorde ändå ett val där och då. Även felaktiga val ("misstag") är val. Du hade valen "knulla syrrans pojkvän" och "inte knulla syrrans pojkvän" och du valde alternativ ett. Ingen tvingade dig till det, ingen hotade dig till att göra det. Du gjorde ett val baserat på att du var kåt och "behövde ett knull" (dina egna ord). 

Så länge du inte ens kan stå för att du faktiskt gjorde ett val kommer du inte vidare. Allt vi gör i livet är ett val. 
    Mia04 skrev 2024-07-23 00:58:04 följande:
    Sluta låta som man är  ett svin
    Men du har ju betett dig som ett svin mot din syster. På vilket sätt har du inte varit ett svin mot henne genom ditt val att knulla hennes pojkvän?

Jag kan inte få det ogjort. Nej, det var inte direkt ?ska vi knulla? det bara hände. Sen att jag var kåt, ja men det skulle egentligen inte ha skett med honom. 

Jag gjorde inget medvetet och där av är jag inget svin mot min syster.

Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-23 11:06:57 följande:
    Tror du att din syster tänker så också?
    Hur ska jag kunna veta hur hon tänker?
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-23 12:24:59 följande:
    För din information är jag ca 30 år äldre än dig, har två barn i mellanstadieålder (samma kön) och skulle de bete sig mot varandra som du gjort mot din syster skulle jag vara sjukt besviken på dem och undra vad i helvete jag gjort för fel som förälder som inte lyckats lära dem att vissa saker gör man bara inte. Jag skulle inte heller tvinga den som blivit utsatt för detta svek vare sig att förlåta eller, faktiskt, umgås med den som utsatt syskonet för sveket. Jag skulle däremot prata allvar med den som utsatt syskonet för sveket och fråga vad i helvete hen håller på med och att det är hens ansvar att laga relationen, inte den utsattes.
    Jaha, så du är en tant som beter dig som en barnrumpa. Så om ditt ena barn hade gjort något likande så skulle du gjort så hen mådde ännu sämre. Vilken toppen förälder du verkar vara. Not!
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Emy) skrev 2024-07-23 14:24:49 följande:

Det tragiska i det hela är att er relation aldrig mer kommer bli densamma som förut.

Vissa övertramp låter man helt enkelt bara bli att göra. Jag trodde i min enfald att de flesta människor lärde sig såna saker under uppväxten. Precis som man låter bli sin bonuspappa om man har en sådan. 

Och hur vet du det?

Jag är verkligen inte stolt över det här och som sagt alla kan göra fel
    Tixter
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-23 22:20:46 följande:
    Så hart du fortfarande gjort ett aktivt val att knulla din syrras kille. 
    Det krävs nämligen att man gör ett aktivt val först, för att sedan i efterhand kunna avgöra om man gjorde ett misstag eller inte.

Så det spelar ingen roll hur mycket du gapar och skriker, och tjatar att det var ett misstag. Du har fortfarande aktivt valt att knulla din syrras kille.

Du kunde ha gjort ett aktivt val att låta bli.  Men nu gjorde du inte detta och sedan så försöker du skylla på att "du var full" och "du behövde ett knull".  Två icke ursäkter i sammanhanget.
    Du har ansvar för dina handlingar även om du är full.

Nej inte direkt medvetet. Det var inte precis kom så ? knullar vi? Det bara hände. 

nej det var ett misstag. Full, ung och då tänker man inte så mycket

Tixter
  • Mia04
    fornminne skrev 2024-07-23 22:37:42 följande:
    Vad hoppas du ska hända? Att din syster ska förlåta dig? Det kommer kanske inte att hända.

Träffas ni ens? Du bor väl inte där längre.

En del bryter med sina syskon för mindre.
    Ja, hon måste förlåta mig och att det ska bli som förut.

ja, men hon är intre trevlig och när hon ser mig så gör hon tydligt att jag tydligen äcklar henne .
    Tixter
Svar på tråden Har legat med min systers kille