• Anonym (Är det nåt?)

    Gift man intresserad av mig?

    Jag undrar vad ni tror. Är han intresserad av mig? Jag har känt honom i många år. Det har hänt eller nästan hänt en massa saker under de åren som är över gränsen för vänskap men det har aldrig gått hela vägen. Han har skjutsat mig flera gånger, hjälpt mig med massor av saker, väntat med mig på akuten 23H. Han har ofta lagt en hand i korsryggen (nästan på rumpan) och vi har nästan kyssts flera gånger men precis innan har han vänt kinden mot...

  • Svar på tråden Gift man intresserad av mig?
  • Anonym (A)
    Anonym (B) skrev 2024-05-29 19:52:10 följande:
    Och dessutom med sin väns man. Fattar inte hur man inte känner sig äcklad av sig själv. 
    Ja hos en del personer saknar den moraliska kompassen hela jävla nålen.
  • Soberliving
    Anonym (Är det nåt?) skrev 2024-05-29 17:09:07 följande:
    Gift man intresserad av mig?

    Jag undrar vad ni tror. Är han intresserad av mig? Jag har känt honom i många år. Det har hänt eller nästan hänt en massa saker under de åren som är över gränsen för vänskap men det har aldrig gått hela vägen. Han har skjutsat mig flera gånger, hjälpt mig med massor av saker, väntat med mig på akuten 23H. Han har ofta lagt en hand i korsryggen (nästan på rumpan) och vi har nästan kyssts flera gånger men precis innan har han vänt kinden mot...


    Du verkar lika intresserad som mannen. Varför inte fråga? Du verkar ju vara i en vuxen ålder då man kan vara öppen med sin vän. 


    Säg att du får känslan av attraktion, fråga när hans fru är med. Antingen blir det  sex hela natten eller så förlorar du din vän. Att gå runt och spekulera om saker som vill veta, det har jag slutat med. Det får mig också att må bättre.

  • Anonym (33)
    Anonym (Är det nåt?) skrev 2024-05-29 17:09:07 följande:
    Gift man intresserad av mig?

    Jag undrar vad ni tror. Är han intresserad av mig? Jag har känt honom i många år. Det har hänt eller nästan hänt en massa saker under de åren som är över gränsen för vänskap men det har aldrig gått hela vägen. Han har skjutsat mig flera gånger, hjälpt mig med massor av saker, väntat med mig på akuten 23H. Han har ofta lagt en hand i korsryggen (nästan på rumpan) och vi har nästan kyssts flera gånger men precis innan har han vänt kinden mot...


    Faktiskt svårt att säga. Han låter som mannen jag är intresserad av, fast jag har aldrig träffat hans fru. Den mannen är väldigt öppen med mig, att han flirtar med alla, han gör det även om han inte har särskilt mycket intresse för kvinnan sexuellt. Han kan typ inte låta bli. Han säger sig också vilja ha,sex med väldigt många i sin omgivning, vid ett tillfälle hade han också en längre affär, men det var ett tag sedan. 

    Nu upplever jag att han är ganska gränslös även med mig, och han håller själv med om det. Han rör vid mig ibland, lite liknande det du beskriver. Vi är även vänner. Men jag ser att han tittar mycket på min kropp, kanske han är kåt ibland bara.
  • Anonym (Är det nåt?)
    Anonym (33) skrev 2024-05-30 01:17:12 följande:
    Faktiskt svårt att säga. Han låter som mannen jag är intresserad av, fast jag har aldrig träffat hans fru. Den mannen är väldigt öppen med mig, att han flirtar med alla, han gör det även om han inte har särskilt mycket intresse för kvinnan sexuellt. Han kan typ inte låta bli. Han säger sig också vilja ha,sex med väldigt många i sin omgivning, vid ett tillfälle hade han också en längre affär, men det var ett tag sedan. 

    Nu upplever jag att han är ganska gränslös även med mig, och han håller själv med om det. Han rör vid mig ibland, lite liknande det du beskriver. Vi är även vänner. Men jag ser att han tittar mycket på min kropp, kanske han är kåt ibland bara.
    "Min" har aldrig haft en affär det är jag 99,99% säker på. Om inte det vi har ihop räknas då. Han är så gullig mot mig varje gång vi ses, hjälpsam och på många sätt en bättre kompis till mig än hans fru är trots att jag egentligen är hennes vän. Hon skulle inte väntat med mig på akuten 23h tex. Nu var hon iofs bortrest då. Men han gjorde det utan att ens bli sur på mig.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Är det nåt?) skrev 2024-05-29 17:09:07 följande:
    Gift man intresserad av mig?

    Jag undrar vad ni tror. Är han intresserad av mig? Jag har känt honom i många år. Det har hänt eller nästan hänt en massa saker under de åren som är över gränsen för vänskap men det har aldrig gått hela vägen. Han har skjutsat mig flera gånger, hjälpt mig med massor av saker, väntat med mig på akuten 23H. Han har ofta lagt en hand i korsryggen (nästan på rumpan) och vi har nästan kyssts flera gånger men precis innan har han vänt kinden mot...


    TS, av detta och allt annat du har skrivit, tror jag att han gärna skulle vilja ha dig, men han är bakbunden av din vänskap med hans fru. Om han skulle gå längre, skulle det krävas att du först kommunicerar med honom och tydligt säger vad du vill... så länge det finns tveksamhet, kommer han inte att ta initiativ till mer än att fantisera om dig.
  • Anonym (Är det nåt?)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-05-30 08:26:59 följande:
    TS, av detta och allt annat du har skrivit, tror jag att han gärna skulle vilja ha dig, men han är bakbunden av din vänskap med hans fru. Om han skulle gå längre, skulle det krävas att du först kommunicerar med honom och tydligt säger vad du vill... så länge det finns tveksamhet, kommer han inte att ta initiativ till mer än att fantisera om dig.
    Jag tycker det är svårt att våga, de gångerna jag försökt mer har vart alkohol inblandat och då har han sagt att jag är full och liksom skojat bort det/undviker. 

    Själva grejen är att jag vill inte bara ha nån slags affär och han är ändå inte typen som gör sådant. Han gillar mig mer än så dessutom. Men det kanske skulle kunna börja så och sen att det blir vi. Det måste ju börja någonstans. Jag älskar honom.
  • Anonym (Är det nåt?)
    Soberliving skrev 2024-05-29 22:18:01 följande:

    Du verkar lika intresserad som mannen. Varför inte fråga? Du verkar ju vara i en vuxen ålder då man kan vara öppen med sin vän. 


    Säg att du får känslan av attraktion, fråga när hans fru är med. Antingen blir det  sex hela natten eller så förlorar du din vän. Att gå runt och spekulera om saker som vill veta, det har jag slutat med. Det får mig också att må bättre.


    Jag vet att det finns något mellan oss, men han är väldigt lojal till sin fru. Hon tar honom för given. Jag tror att hade jag sagt öppet inför hans fru att jag älskar honom hade han försökt skoja bort det och hans fru hade antingen blivit skitarg eller hånskrattat åt mig. Hon är inte värd honom.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Är det nåt?) skrev 2024-05-29 17:09:07 följande:
    Gift man intresserad av mig?

     


    Ja, det är sannolikt. Hade en man frågat om en gift kvinna var intresserad av honom, så hade det varit osannolikt.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Är det nåt?) skrev 2024-05-30 10:48:08 följande:
    Jag tycker det är svårt att våga, de gångerna jag försökt mer har vart alkohol inblandat och då har han sagt att jag är full och liksom skojat bort det/undviker. 

    Själva grejen är att jag vill inte bara ha nån slags affär och han är ändå inte typen som gör sådant. Han gillar mig mer än så dessutom. Men det kanske skulle kunna börja så och sen att det blir vi. Det måste ju börja någonstans. Jag älskar honom.
    Det är jättesvårt! Jag tycker ändå att du ska försöka att ta upp det på något vis.

    Jag var mannen i en liknande situation när jag var yngre. Jag ville hellre ha väninnan än min dåvarande tjej. Brukade ställa upp och hjälpa henne med allt mellan himmel och jord. Fast jag fick aldrig några tydliga signaler från henne om att hon ville något mer än vara vänner.

    För mig (och väldigt många andra män) krävs det ibland övertydlighet för att våga ta initiativ.

    Efter några år berättade hon, på fyllan och villan, att hon hade velat ha mig tidigare, men då var det redan försent... hon var då tillsammans med en ny kille och de var på väg att gifta sig.
  • Anonym (missförstådd)

    Jag var också mannen i en sån situation..En av mina äldsta vänner sen närmare 40år var jag snäll mot.Bytte vattenlås diverse ljuskällor hämtade skjutsade..Hade inga mer tankar än så utan bara vara en bra vän..hon blev så klart kär och misstolkade mig helt,slutade med att hon kallade mig respektlös att jag lekt med henne och faktiskt ännu värre saker..
    Vill bara säga det att det kan vara att han "bara"är snäll mot dig utan baktankar

Svar på tråden Gift man intresserad av mig?