• Anonym (Fågel blå)

Förstår ingenting

Varför svarar man inte på sms eller samtal och varför gör man det svårare för båda att gå vidare.  Varför inte göra klart allt med skilsmässa och saker som ska delas. Är det för att man inte vill och känslorna är delade. Vill man egentligen inte separera utan bara ha en paus och tänka. Men den andra ska inte behöva vänta så länge på svar denna mår ju dåligt av att inte få veta. 
    Inga barn i bilden utan bara vi två så allt skulle gå så mycket fortare om man bara kunde samtala och göra lidandet och ångesten mindre. 

Hur tänker den andra som inte svarar och vad bör den andra göra som väntar, någon som kan förklara.

• Svar på tråden Förstår ingenting
  • Anonym (GA)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 15:09:39 följande:
    Förstår ingenting

Varför svarar man inte på sms eller samtal och varför gör man det svårare för båda att gå vidare.  Varför inte göra klart allt med skilsmässa och saker som ska delas. Är det för att man inte vill och känslorna är delade. Vill man egentligen inte separera utan bara ha en paus och tänka. Men den andra ska inte behöva vänta så länge på svar denna mår ju dåligt av att inte få veta. 
    Inga barn i bilden utan bara vi två så allt skulle gå så mycket fortare om man bara kunde samtala och göra lidandet och ångesten mindre. 

Hur tänker den andra som inte svarar och vad bör den andra göra som väntar, någon som kan förklara.

Prata öga mot öga. Ni bor väl ihop om ni är gifta?
  • Anonym (Fågel blå)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 15:25:11 följande:
    Prata öga mot öga. Ni bor väl ihop om ni är gifta?
    Nej vi bor inte ihop nu och har inte gjort på 6 mån. Han ville separera och jag flytta tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut, Han tar inte tag i saken, är det för att han är osäker
  • Anonym (GA)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 15:36:45 följande:
    Nej vi bor inte ihop nu och har inte gjort på 6 mån. Han ville separera och jag flytta tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut, Han tar inte tag i saken, är det för att han är osäker
    Varför kan du inte flytta tillbaka till din lägenhet, du har väl sagt upp kontraktet för den som hyr den?

Börja packa dina saker. Har du saker hos honom åk dit när han är hemma och hämta dina saker. 
  • Anonym (Fågel blå)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 15:48:20 följande:
    Varför kan du inte flytta tillbaka till din lägenhet, du har väl sagt upp kontraktet för den som hyr den?

Börja packa dina saker. Har du saker hos honom åk dit när han är hemma och hämta dina saker. 
    Jag har ju flyttat till min lägenhet. 
    Jag har ingen nyckel till han för den behövdes till hantverkare tydligen enligt honom Ja och jag har saker jag gärna vill ha tillbaka men det är inte det största problemet får sakerna senare. Jag vill bara veta vad som går runt i skallen på honom. 
    Och varför han inte kan bestämma sig. 
  • Anonym (GA)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 16:04:26 följande:
    Jag har ingen nyckel till han för den behövdes till hantverkare tydligen enligt honom Ja och jag har saker jag gärna vill ha tillbaka men det är inte det största problemet får sakerna senare. Jag vill bara veta vad som går runt i skallen på honom. 
    Ok, du skriver väldigt otydligt. Skilsmässa skriver du, men ni är alltså inte gifta.

Men varför bry dig, låt honom hållas, tids nog kommer att han att kontakta dig. 
    Det viktigaste är väl att du bestämt dig.  
  • Anonym (GA)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 16:04:26 följande:
    Varför tog du inte med dig dina prylar när du flyttade?
  • Anonym (L)

Jag vet inte vad han har sagt till dig, men hans handlingar visar ju tydligt att han inte vill ha med dig att göra. 

Ta hjälp av myndigheter och kanske en jurist och se till att få skilsmässan och bodelningen färdigt.

Det där samtalet du skulle vilja ha om hans känslor får du nog bara acceptera att det inte blir av. Hur jobbigt det ens känns för dig. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 16:14:15 följande:
    Ok, du skriver väldigt otydligt. Skilsmässa skriver du, men ni är alltså inte gifta.

Men varför bry dig, låt honom hållas, tids nog kommer att han att kontakta dig. 
    Det viktigaste är väl att du bestämt dig.  
    Hon skrev väl inte ett dugg otydligt? Du behöver öva på läsförståelsen. 

Till TS har jag inget att säga annat än att det är dålig stil av honom att inte låta dig gå vidare. Jag har också varit med om en velpelle men i vårt fall dumpade han mig och jag ville få ett avslut för jag var helt förstörd. När jag sen efter många månader fick det valde han att ta upp kontakten på nytt för att sen börja vela fram och tillbaka. Nu har han dumpat mig igen och jag har fått gråta (var dock mer beredd den här gången). Och igår hörde han av sig igen och vill ses. Orkar inte. 

Så för din skull, försök få allt påskrivet som behövs och klipp sen banden du. Lägg fram pappren helt enkelt. Det är inte roligt att sitta på halster utan att veta hur framtiden blir. Man slösar bara tid och behöver bearbeta uppbrottet på nytt. 
  • Anonym (GA)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-26 16:29:16 följande:
    Hon skrev väl inte ett dugg otydligt? Du behöver öva på läsförståelsen. 

Till TS har jag inget att säga annat än att det är dålig stil av honom att inte låta dig gå vidare. Jag har också varit med om en velpelle men i vårt fall dumpade han mig och jag ville få ett avslut för jag var helt förstörd. När jag sen efter många månader fick det valde han att ta upp kontakten på nytt för att sen börja vela fram och tillbaka. Nu har han dumpat mig igen och jag har fått gråta (var dock mer beredd den här gången). Och igår hörde han av sig igen och vill ses. Orkar inte. 

Så för din skull, försök få allt påskrivet som behövs och klipp sen banden du. Lägg fram pappren helt enkelt. Det är inte roligt att sitta på halster utan att veta hur framtiden blir. Man slösar bara tid och behöver bearbeta uppbrottet på nytt. 
    Så du tycker det är självklart att man inte är gift fast man pratar om skilsmässa?

Han ville separera och jag flytta tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Om TS menar att hon redan flyttat ut borde hon ju skriva:

Han ville separera och jag flyttade tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Nu ser det ut som att han ville separera och hon ville flytta ut. Inte att hon gjort det.

• Anonym (B)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 15:48:20 följande:

Hur är din läsförståelse? Ts skriver ju att hon har flyttat tillbaka till sin lägenhet som hon hyrde ut tidigare. 
Svar på tråden Förstår ingenting