• Anonym (Hh)

Förstår ingenting

Anonym (GA) skrev 2024-05-26 16:14:15 följande:
    Ok, du skriver väldigt otydligt. Skilsmässa skriver du, men ni är alltså inte gifta.

Men varför bry dig, låt honom hållas, tids nog kommer att han att kontakta dig. 
    Det viktigaste är väl att du bestämt dig.  
    Hon skrev väl inte ett dugg otydligt? Du behöver öva på läsförståelsen. 

Till TS har jag inget att säga annat än att det är dålig stil av honom att inte låta dig gå vidare. Jag har också varit med om en velpelle men i vårt fall dumpade han mig och jag ville få ett avslut för jag var helt förstörd. När jag sen efter många månader fick det valde han att ta upp kontakten på nytt för att sen börja vela fram och tillbaka. Nu har han dumpat mig igen och jag har fått gråta (var dock mer beredd den här gången). Och igår hörde han av sig igen och vill ses. Orkar inte. 

Så för din skull, försök få allt påskrivet som behövs och klipp sen banden du. Lägg fram pappren helt enkelt. Det är inte roligt att sitta på halster utan att veta hur framtiden blir. Man slösar bara tid och behöver bearbeta uppbrottet på nytt. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 16:36:49 följande:
    Så du tycker det är självklart att man inte är gift fast man pratar om skilsmässa?

Han ville separera och jag flytta tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Om TS menar att hon redan flyttat ut borde hon ju skriva:

Han ville separera och jag flyttade tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Nu ser det ut som att han ville separera och hon ville flytta ut. Inte att hon gjort det.
    Hon använde dålig svenska bara, men det var fullt förståeligt.
    Har hon bekräftat att de inte var gifta utan bara ett par? 
    Skummade bara de flesta svaren. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 17:20:23 följande:
    Ja det är jättejobbigt
    Det är ju våra saker fast vissa saker betyder mer för mig än han. 
    Jag tror att han själv inte vet vad han vill men så här lång tid ska det inte ta.
    Mitt hopp kommer slockna snart och då tar jag tag i allt, men papper och allt ger mig ångest
    Har han gett det något som får dig att hoppas eller är det mer förhalande från hans sida? 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (B) skrev 2024-05-26 17:49:58 följande:
    Snarare du som kan dålig svenska om du inte förstod ts. Passa på att läsa massa böcker i sommar! Så övar man upp sin läsförståelse bäst. 
    Fast jag förstod ju ts, det var inte ett dugg svårt. Du blandar ihop mig med någon annan. 
Svar på tråden Förstår ingenting