• Anonym (Fågel blå)

Förstår ingenting

Varför svarar man inte på sms eller samtal och varför gör man det svårare för båda att gå vidare.  Varför inte göra klart allt med skilsmässa och saker som ska delas. Är det för att man inte vill och känslorna är delade. Vill man egentligen inte separera utan bara ha en paus och tänka. Men den andra ska inte behöva vänta så länge på svar denna mår ju dåligt av att inte få veta. 
    Inga barn i bilden utan bara vi två så allt skulle gå så mycket fortare om man bara kunde samtala och göra lidandet och ångesten mindre. 

Hur tänker den andra som inte svarar och vad bör den andra göra som väntar, någon som kan förklara.

• Svar på tråden Förstår ingenting
  • Anonym (Hh)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 16:36:49 följande:
    Så du tycker det är självklart att man inte är gift fast man pratar om skilsmässa?

Han ville separera och jag flytta tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Om TS menar att hon redan flyttat ut borde hon ju skriva:

Han ville separera och jag flyttade tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Nu ser det ut som att han ville separera och hon ville flytta ut. Inte att hon gjort det.
    Hon använde dålig svenska bara, men det var fullt förståeligt.
    Har hon bekräftat att de inte var gifta utan bara ett par? 
    Skummade bara de flesta svaren. 
  • Anonym (B)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 16:36:49 följande:
    Så du tycker det är självklart att man inte är gift fast man pratar om skilsmässa?

Han ville separera och jag flytta tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Om TS menar att hon redan flyttat ut borde hon ju skriva:

Han ville separera och jag flyttade tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Nu ser det ut som att han ville separera och hon ville flytta ut. Inte att hon gjort det.

Det är bara du som inte förstod. Som sagt, läs lite böcker och öva på läsförståelsen. Hoppas det går bättre för dig framöver. 

Till ts: varför måste du prata med honom? Kontakta jurist och lös allt det praktiska och acceptera att han inte vill prata med dig. Hoppas du får en fin sommar, uppbrott kan vara väldigt jobbiga men det går så småningom över. 

• Anonym (Fågel blå)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 16:14:15 följande:
    Ok, du skriver väldigt otydligt. Skilsmässa skriver du, men ni är alltså inte gifta.

Men varför bry dig, låt honom hållas, tids nog kommer att han att kontakta dig. 
    Det viktigaste är väl att du bestämt dig.  
    Vi är gifta men han ville ju separera och skiljas så jag flytta nu har det gått 6 mån och inget händer från hans sida. Jag vill helst fortsätta vara gift med honom och leva med honom, men nu vet jag inte längre. Vad är det som tar sån tid att bestämma sig, man mår ju dåligt att inte veta.
  • Anonym (Fågel blå)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-26 16:29:16 följande:
    Hon skrev väl inte ett dugg otydligt? Du behöver öva på läsförståelsen. 

Till TS har jag inget att säga annat än att det är dålig stil av honom att inte låta dig gå vidare. Jag har också varit med om en velpelle men i vårt fall dumpade han mig och jag ville få ett avslut för jag var helt förstörd. När jag sen efter många månader fick det valde han att ta upp kontakten på nytt för att sen börja vela fram och tillbaka. Nu har han dumpat mig igen och jag har fått gråta (var dock mer beredd den här gången). Och igår hörde han av sig igen och vill ses. Orkar inte. 

Så för din skull, försök få allt påskrivet som behövs och klipp sen banden du. Lägg fram pappren helt enkelt. Det är inte roligt att sitta på halster utan att veta hur framtiden blir. Man slösar bara tid och behöver bearbeta uppbrottet på nytt. 
    Tack för att du förstår mig. Man mår jättedåligt och jag vill ju helst att vi hittar tillbaka till varandra och lever lyckliga men nja jag vet inte längre om jag vill jag velar också vill bara veta hur människan tänker, om han tänker. Jag orkar snart inte och skilsmässa och allt ger mig bara mer ångest alla papper hit och dit 
  • molly50
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 16:55:51 följande:
    Vi är gifta men han ville ju separera och skiljas så jag flytta nu har det gått 6 mån och inget händer från hans sida. Jag vill helst fortsätta vara gift med honom och leva med honom, men nu vet jag inte längre. Vad är det som tar sån tid att bestämma sig, man mår ju dåligt att inte veta.
    Jag förstår att du vill ha ett svar,och att du mår dåligt av att inte få det.
    Men ibland så får man bara acceptera att den andra parten inte vill prata.
    Även om det känns svårt.
    Hade han velat prata så borde han ha hört av sig om det har gått 6 månader.
    Däremot så tycker jag att du ska få tillbaka dina saker.
    Så det kravet kan du ställa på honom.
    Men efter det så tycker jag du ska släppa taget och gå vidare.
    Han verkar inte dela din syn på att leva tillsammans.
  • Anonym (Fågel blå)
    Anonym (B) skrev 2024-05-26 16:43:13 följande:

Det är bara du som inte förstod. Som sagt, läs lite böcker och öva på läsförståelsen. Hoppas det går bättre för dig framöver. 

Till ts: varför måste du prata med honom? Kontakta jurist och lös allt det praktiska och acceptera att han inte vill prata med dig. Hoppas du får en fin sommar, uppbrott kan vara väldigt jobbiga men det går så småningom över. 

Jag vill bara veta och jag vill inte sluta som fiender. Någonstans där inne så vill jag bara att allt ska bli bra, vad är det med män att dom inte kan prata, varför vill man att den andra ska vara ovettande och hållas på halster. Om han nu vill skiljas varför väntar man så här länge och håller tyst.  Tror han att det ska sköta sig själv vi kommer ju behöva ses och prata och dela upp saker och ting
  • Anonym (F)

Ingen vet hur han tänker och bara för att han är man tänker inte alla män olika. Hade han velat bo med dig hade han hört av sig? Han kanske vill plåga dig i din ovisshet men du kan välja att inte bara spela med. Skriv på skilsmässopappren och skicka in dem. Då blir det skilsmässa om 6 månader vare sig han skriver på eller inte.
    Är det stora värden som ska delas? Eller ?bara? möbler och lösöre? Han kanske vill förhala för att sätta sig i ett bättre ekonomiskt läge?
    Men som sagt, du kan välja kliva ur det här status quo som är nu.

• Anonym (Fågel blå)
    molly50 skrev 2024-05-26 17:04:38 följande:
    Jag förstår att du vill ha ett svar,och att du mår dåligt av att inte få det.
    Men ibland så får man bara acceptera att den andra parten inte vill prata.
    Även om det känns svårt.
    Hade han velat prata så borde han ha hört av sig om det har gått 6 månader.
    Däremot så tycker jag att du ska få tillbaka dina saker.
    Så det kravet kan du ställa på honom.
    Men efter det så tycker jag du ska släppa taget och gå vidare.
    Han verkar inte dela din syn på att leva tillsammans.
    Ja det är jättejobbigt
    Det är ju våra saker fast vissa saker betyder mer för mig än han. 
    Jag tror att han själv inte vet vad han vill men så här lång tid ska det inte ta.
    Mitt hopp kommer slockna snart och då tar jag tag i allt, men papper och allt ger mig ångest
  • molly50
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 17:20:23 följande:
    Ja det är jättejobbigt
    Jag tror att han själv inte vet vad han vill men så här lång tid ska det inte ta.
    Mitt hopp kommer slockna snart och då tar jag tag i allt, men papper och allt ger mig ångest
    Jag förstår att det känns jobbigt.
    Men det har gått 6 månader,och under den tiden så borde han vara på det klara med vad han vill.
    Så jag tycker du kan skriva på papperen och skicka in. Du behöver inte hans påskrift.
    Sen kan ni dela upp era saker sinsemellan.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 17:20:23 följande:
    Ja det är jättejobbigt
    Har han gett det något som får dig att hoppas eller är det mer förhalande från hans sida? 
Svar på tråden Förstår ingenting