• Anonym (B)

Förstår ingenting

Anonym (GA) skrev 2024-05-26 15:48:20 följande:
    Varför kan du inte flytta tillbaka till din lägenhet, du har väl sagt upp kontraktet för den som hyr den?

Börja packa dina saker. Har du saker hos honom åk dit när han är hemma och hämta dina saker. 
    Hur är din läsförståelse? Ts skriver ju att hon har flyttat tillbaka till sin lägenhet som hon hyrde ut tidigare. 
  • Anonym (B)
    Anonym (GA) skrev 2024-05-26 16:36:49 följande:
    Så du tycker det är självklart att man inte är gift fast man pratar om skilsmässa?

Han ville separera och jag flytta tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Om TS menar att hon redan flyttat ut borde hon ju skriva:

Han ville separera och jag flyttade tillbaka till min lägenhet som jag hyrt ut,

Nu ser det ut som att han ville separera och hon ville flytta ut. Inte att hon gjort det.

Det är bara du som inte förstod. Som sagt, läs lite böcker och öva på läsförståelsen. Hoppas det går bättre för dig framöver. 

Till ts: varför måste du prata med honom? Kontakta jurist och lös allt det praktiska och acceptera att han inte vill prata med dig. Hoppas du får en fin sommar, uppbrott kan vara väldigt jobbiga men det går så småningom över. 

• Anonym (B)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-26 16:42:06 följande:
    Hon använde dålig svenska bara, men det var fullt förståeligt.
    Har hon bekräftat att de inte var gifta utan bara ett par? 
    Skummade bara de flesta svaren. 
    Snarare du som kan dålig svenska om du inte förstod ts. Passa på att läsa massa böcker i sommar! Så övar man upp sin läsförståelse bäst. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 17:04:42 följande:
    Jag vill bara veta och jag vill inte sluta som fiender. Någonstans där inne så vill jag bara att allt ska bli bra, vad är det med män att dom inte kan prata, varför vill man att den andra ska vara ovettande och hållas på halster. Om han nu vill skiljas varför väntar man så här länge och håller tyst.  Tror han att det ska sköta sig själv vi kommer ju behöva ses och prata och dela upp saker och ting
    Förstår den känslan. Skickar en kram till dig. Tyvärr finns det ju inte så mycket du kan göra. Det är dålig stil av honom. 
Svar på tråden Förstår ingenting