• Karl Alexander

Jag vill testa Familjelivs moral

Ser ni något omoraliskt/fel/whatever med dessa bilder, eller är de oskyldiga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag vill testa Familjelivs moral
  • Postman
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 17:16:48 följande:
    Hon ser ut som en människa. Det är ingen Disney-figur som ser ut som en anka eller en hund.
    Sorry men jag kan inte se alls att hon ser ut som en människa. Som HJ skrev - det är en tecknad figur som inte ser realistiskt ut.  
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hj)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 19:00:05 följande:
    Oseriöst troll. Kan man inte se att hon är menad att se ut som en människa vill man inte se det. Herregud att det finns vuxna som beter sig som dig.
    Så om man inte tycker som du är man oseriös och ett troll? Varför ska vi diskutera ens då?
  • Anonym (HmJ)

Tecknad figur, ser orealistisk ut.

• Karl Alexander
    Anonym (hj) skrev 2024-05-17 19:05:42 följande:
    Så om man inte tycker som du är man oseriös och ett troll? Varför ska vi diskutera ens då?
    Därför att alla som inte är mentalt efterblivna eller trollar kan se att älvan är menad att se ut som en människa. Precis som att älvorna i Sagan om Ringen ser ut som människor (till skillnad från exempelvis orcher).

Sedan att hon inte ser fotorealistisk ut, absolut. Men menar man på fullaste allvar att hon inte ser ut som en människa har man en skruv lös.
  • Anonym (Emil)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 19:00:05 följande:
    Oseriöst troll. Kan man inte se att hon är menad att se ut som en människa vill man inte se det. Herregud att det finns vuxna som beter sig som dig.
    Nivån som sagt. JätteKUL att vara i rumptrådarna.
  • Karl Alexander
    Anonym (Emil) skrev 2024-05-17 19:17:10 följande:
    Nivån som sagt. JätteKUL att vara i rumptrådarna.
    Vilken nivå? Känns som att folk här och på Flashback bara är arga och bittra och sitter och stör sig på allting. Sorligt.
  • Anonym (hj)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 19:19:38 följande:
    Vilken nivå? Känns som att folk här och på Flashback bara är arga och bittra och sitter och stör sig på allting. Sorligt.
    Haha, det är väl du som stör dig?

Jag känner mig helt zen just nu.
  • Anonym (va?)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 19:10:00 följande:
    Därför att alla som inte är mentalt efterblivna eller trollar kan se att älvan är menad att se ut som en människa. Precis som att älvorna i Sagan om Ringen ser ut som människor (till skillnad från exempelvis orcher).

Sedan att hon inte ser fotorealistisk ut, absolut. Men menar man på fullaste allvar att hon inte ser ut som en människa har man en skruv lös.
    Det finns inga älvor i Sagan om ringen. Alver finns däremot. Det inte inte alls samma sak. 

Bilden i TS ser ut som en figur i ett datorspel, varken mer eller mindre, och inte i närheten av att likna en människa. 
  • Karl Alexander
    Anonym (va?) skrev 2024-05-17 22:46:09 följande:
    Bilden i TS ser ut som en figur i ett datorspel, varken mer eller mindre, och inte i närheten av att likna en människa. 
    Det här är så löjeväckande att jag inte orkar bry mig längre. Snacka om att ni hade blivit tillrättavisade efter noter i rätten om det här hade blivit juridiskt (då kan man inte trolla, spela dum eller snacka skit).
  • Amanda84

Jag reagerade inte alls när jag såg bilden. Eftersom jag visste att det skulle finnas något i bilden, som kunde uppfattas som oromaliskt, så detaljstuderade jag den en stund innan jag gick på kommentarerna för att försöka förstå.

Så, nej, jag ser inget omoraliskt i bilderna. Bilden föreställer en fantasyfigur som kommer från ett spel eller är en ai-genererad bild. Jag ser inget omoraliskt i det.

• Anonym (Fargo)

Ser inget speciellt. En tecknad mangainspirerad tjej. Får man fråga vad ni som menar att det inte är en människa i grunden anser att det är? 

Och vad är svaret om det moraliska i sammanhanget?

• Meddelande borttaget
  • jeolpeol

Jag ser inget omoraliskt, jag ser en animerad figur som föreställer en älva. Mer än så reagerar jag inte på.

Svar på tråden Jag vill testa Familjelivs moral