• Karl Alexander

Jag vill testa Familjelivs moral

Ser ni något omoraliskt/fel/whatever med dessa bilder, eller är de oskyldiga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag vill testa Familjelivs moral
  • Anonym (Kaffedraken)

De är lite orealistiska. De flesta tjejer har inte vingar.

• Karl Alexander
    Postman skrev 2024-05-17 15:51:19 följande:

Jag vet inte, jag ser inget som helst sexuellt i dessa bilder. Jag är helt likgiltig när jag ser den, jag ser endast en sagofigur, det är detsamma som när jag ser Tingeling, Kajsa Anka eller andra tecknade figurer. För mig är det omöjligt att associera till något sexuellt eller erotiskt. Kajsa och Kalle Anka har inga byxor på sig, jag tänker inte sexuellt för det heller. Detsamma när jag spelar dataspel, jag tänker inte sex eller könsroller, jag ser fantasin, miljön och spelet endast.  

Tingeling är ju känd för att vara inspirerad av Marilyn Monroe, och Kajsa Anka är inte gestaltad för att se ut som en människa.

Jag tror faktiskt att vissa i tråden spelar dumma istället för att ta del av ett intellektuellt samtal om gränser och moral.
  • Postman
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 16:02:31 följande:
    Tingeling är ju känd för att vara inspirerad av Marilyn Monroe, och Kajsa Anka är inte gestaltad för att se ut som en människa.

Jag tror faktiskt att vissa i tråden spelar dumma istället för att ta del av ett intellektuellt samtal om gränser och moral.
    Vill du ha ett intellektuellt samtal om gränser och moral får du nog lägga in verkliga bilder istället för tecknad fantasy. 
  • Karl Alexander
    Postman skrev 2024-05-17 16:09:43 följande:
    Vill du ha ett intellektuellt samtal om gränser och moral får du nog lägga in verkliga bilder istället för tecknad fantasy. 
    Men det är ju det som är poängen. Det ska INTE vara verkliga människor. Hade jag postat bilder som de i ts, men på riktiga människor hade jag blivit avstängd.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Postman skrev 2024-05-17 15:51:19 följande:

Jag vet inte, jag ser inget som helst sexuellt i dessa bilder. Jag är helt likgiltig när jag ser den, jag ser endast en sagofigur, det är detsamma som när jag ser Tingeling, Kajsa Anka eller andra tecknade figurer. För mig är det omöjligt att associera till något sexuellt eller erotiskt. Kajsa och Kalle Anka har inga byxor på sig, jag tänker inte sexuellt för det heller. Detsamma när jag spelar dataspel, jag tänker inte sex eller könsroller, jag ser fantasin, miljön och spelet endast.  

Jag tänker faktiskt på sex när jag spelar t ex Heavy Rain, Cyberpunk, t o m Dragon Quest 8 Drömmer
  • Anonym (hj)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-17 16:16:47 följande:
    Jag tänker faktiskt på sex när jag spelar t ex Heavy Rain, Cyberpunk, t o m Dragon Quest 8 Drömmer
    Jag tänker på sex när jag spear candycrush.
  • Karl Alexander
    Anonym (hj) skrev 2024-05-17 16:26:31 följande:
    Jag tänker på sex när jag spear candycrush.
    Tyvärr är det så här det ser ut på FL. Oseriösa och ignoranta troll som inte förstår eller vill förstå diskussionsämnet. Trist.
  • Anonym (hj)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 16:31:37 följande:
    Tyvärr är det så här det ser ut på FL. Oseriösa och ignoranta troll som inte förstår eller vill förstå diskussionsämnet. Trist.
    Jag förstår vad det är du försöker säga, men jag kommer från en generation där nakenhet i rimlig grad inte är onaturligt. Är 70-talist.

Det är en tecknad figur som inte ser realistisk ut!
  • Karl Alexander
    Anonym (hj) skrev 2024-05-17 16:47:53 följande:
    Jag förstår vad det är du försöker säga, men jag kommer från en generation där nakenhet i rimlig grad inte är onaturligt. Är 70-talist.

Det är en tecknad figur som inte ser realistisk ut!
    Hon ser ut som en människa. Det är ingen Disney-figur som ser ut som en anka eller en hund.
Svar på tråden Jag vill testa Familjelivs moral