Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-23 19:23:16 följande:
Nja jag håller inte med dig. I så fall är man bara orolig för att bli anklagat för antisemitism. Säger man något mot Israel så måste man på en gång balansera det med att säga något mot palestinier, annars anklagas man för att vara antisemit (du själv har utsatts för det i den här trådrn). Verkligheten är inte så balanserat och jämnt. Att Hamas är hemska terrorister vet vi alla och det är ingen som har något emot att de elimineras. Men, Israel dödar , fördriver och förtrycker framförallt OSKYLDIGA CIVILA. Dessa civila är inte Hamas.
Jag är inte "orolig" för att bli anklagad för antisemitism. Jag vet vad jag är och inte är och sådana grundlösa påståenden bekommer mig inte. Orsaken till att jag inte svarar på frågor om Israel har rätt att existera som en judisk stat är att varje svar som inte är ett förbehållslöst rungande "ja" helt oavsett HUR detta åstadkoms och upprätthålls, klassas som antisemitism, anmäls och leder till 24h skrivstopp. Så helt ointressant topic.
Jag håller med dig om oskyldiga civila, och alla barn som har dödats gör att man undrar hur dessa människor någonsin ska kunna läka. Hamas dödar även palestinier som inte ställer sig på deras sida. Lite som talibanerna: om du inte är med oss är du emot oss. PANG! Samtidigt är inte alla civila palestinier så supercivila. Hamas har stöd men samtidigt vem ska de stödja? Israel? Knappast. Det finns ingen helt skyldig och helt oskyldig part här. Men just nu leder Israel med jävligheter:
"Fler kvinnor och barn har dödats i Gaza av israelisk militär än i någon annan nutida konflikt på ett enda år"
oxfam.se/nyheter/fler-kvinnor-och-barn-har-dodats-i-gaza-av-israelisk-militar-an-i-nagon-annan-nutida-konflikt-pa-ett-enda-ar/