Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-11-01 23:33:32 följande:
    Det är omöjligt att föra en diskussion med dig, eftersom du refererar till delar av inlägg som ingen kommer ihåg. Jag har ingen aning vad du menar med gratisblaskan och om jag har tittat i den. Det är länge sedan. Och eftersom jag inte minns heller på vilket sätt den skulle ha kunnat ha betydelse - lägg ner om du inte kan nämna tidningen eller länka till den. Vaga antydningar att det fanns någon källa/länk för 50 sidor fungerar inte. 
    Det är inte mitt problem utan ditt att du har svårt att komma ihåg vad det står i ett inlägg du citerar och när någon sedan citerar ditt svar att du inte har en aning om vad det handlar om och kallar andra för saker som bäst passar in på dig själv. Verkligen ditt problem.

Om du hade varit mer källkritisk från början och inte bara citerat med glada tillrop hade det kanske varit lättare att både komma ihåg och förstå varför någon kan ha invändningar.

Jag har gett dig namnet på gratisblaskan, men eftersom du inte kollade upp källan varken före eller efter jag gav dig namnet har du förstås ingen aning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:37:37 följande:
    Äh, nej.... situationen var en helt annan. Nämligen att man lät såna stanna och bli medborgare som var beredda att bo i samma område som judarna utan att försöka döda dem. Judarna är ganska ödmjuka där. De är villiga att försöka komma överens med alla, ena villkor är att de inte försöker döda dem.
    Ett helt ödmjukt folk minsann. Rasism.

Så hur kunde det ödmjuka Israel skilja på vem som ville stanna och coexistera när man gick bärsärkagång bland palestinska områden och byar?
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-01 21:51:48 följande:
    Du har tydligen inte läst tråden. Förståeligt, då den innehåller massvis av inlägg och det är omöjligt att läsa tillbaka. Hade du gjort det hade du förstått vad det handlar om.
    Du har tydligen inte läst dina egna inlägg. Du slungar anklagelser hejvilt och blir sedan indignerad när du får desamma i retur.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:45:16 följande:
    Vem menar du skulle vara indoktrinerad??? Eller har du inte läst ordentligt? Det här handlar ju om något väldigt enkelt som knappt kan förvanskas. Chansar du bara och skriver vad som helst utan att läsa???

Jag säger ju att UNWRA själv erkände gentemot FN att det finns brister, nämligen att barnens läroböcker i UNWRA-skolorna fortfarande innehåller sånt som bedöms som omlämpligt - av FN. Och det framgår ju tydligt ifrån texten jag citerade. 

Det finns förresten korrespondens, som jag länkade till i en tidigare diskussion, som visar att man har försökt flera gånger tidigare att få skolorna att byta ut dessa böcker. Dock inte särskilt konsekvent, utan man har tjatat lite, men det blev inte av och det blev inga konsekvenser. 
    Det verkar inte finnas något reglage på din megafon. Tack för att du ännu en gång visar att du inte förstår skilnaden mellan (att medge) brister och indoktrinering.
  • nihka
    nihka skrev 2024-11-01 19:34:32 följande:
    Mest?

Är det en tävling eller? Två fel gör inte ett rätt.

ALL terrorism anser jag vi ska oroa oss för.
    Två tummar ner för det här inlägget vilket betyder att minst två personer, troligtvis personer som är aktiva i tråden, anser att man ska blunda för viss terrorism eller åtminstone inte oroa sig för den.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 00:16:16 följande:
    Man kan väl inte jämföra dåtidens FN med nutidens FN. Det finns knappt några likheter. 
    Kritiken mot FN är just att det är så oföränderigt.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:54:24 följande:

Löjligt. De vill ju inte ens ha en stat om de får den serverat på silverfat. 

Faktiskt. Det ÄR så. De skulle vara så nöjda om de fick ingå i någon arabstat, spelar ingen roll vilken. De vill bara ha bort judarna. 

Busy girl igen som varit runt och intervjuat miljontals människor.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-02 08:15:19 följande:
    Jag utgick från att du inte hade läst tråden, det är många inlägg som ligger till grund för mitt konstaterande att det finns skribenter som inte vill att Israel skall existera. 

Om du trots allt har läst tråden och ändå kastar ur dig sådana inlägg vore du ju enbart provocerande och totalt oseriös. Min första ansats är därför att anta att du inte var medveten om sammanhanget. Vänligen gör mig inte besviken.
    Jag håller bara inte med dig och det kan du hantera bäst du vill.
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-01 20:50:19 följande:
    De extrema sionisternas logik är:
    Vi blev fördrivna härifrån för två tusen år sedan av romare och nu, två tusen år efter, har vi rätt att fördriva palestinier och skapa vårt land här. Men vi är moderna och civiliserade.
    Hamas vill utplåna Israel så nu ska vi utplåna palestinier men det är inte samma sak.
    Hamas är terrorister så nu har vi rätt att döda alla civila palestinier men vi är inte muslimer så vi kan inte vara terrorister.
    När Hamas hänsynslöst dödar civila är det terroristatack men när vi lika hänsynlöst dödar 40 gånger fler, varav hälften barn, då är det försvar. Det är Hamas fel att vi dödar oskyldiga palestinier och det är offrens fel att de inte kan fly någonstans.

Så "same same but different" som en rolig figur sa. Vi gör samma saker som Hamas men är civiliserade med demokratiska värderingar medans de andra är galningar.
    Men de kan ju fly har ju någon stjärna i tråden sagt. Civilbefolkningen flyttar tydligen runt frivilligt inom Gaza och har lärt sig hur man undkommer raketattacker...
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:49:22 följande:
    Det är precis poängen! Det är bara DU som tycker detta. 

Han som sköt muslimer under fredagsbön var en galning. Antagligen psykotiskt.

Han som sköt Yizak Rabin var en extremist. Men det förekommer. Anser du att Norge är ett land med terroristproblem? Inte? Men Breivik då? 
    Nu är inte Breivik minister i den norska regeringen och får fritt utrymme att sprida sitt manifest, medan Israel har en delvis lite mer tillåtande syn på spridningen av antipalestinsk propaganda och våldsbudskap från sina ministrar.
Svar på tråden Israel folkmord