Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

Mentat skrev 2024-11-02 08:44:32 följande:
    Det har jag inga som helst problem med. Kruxet är bara att du inte sade vad det var du inte höll med om, du bara tillskrev mig åsikter jag inte har gett något som helst uttryck för. Det är inte att diskutera.
    Om du inte vill att andra ska tillskriva dig åsikter du inte har kanske du skulle låta bli att göra så själv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 00:03:01 följande:
    Jag har inte bara läst dem, utan jag har pekat ut varenda en av dem när din "kollega" har brytit mot dem i tidigare trådar. Jag kan dem nästan utantill. 

Men det du säger är helt ologiskt och faktiskt fel. Nej, man är inte antisemit om man (som jude?) inte skulle hålla med om alla punkter. Bara om själv bryter mot någon av dessa punkter. 

Och det har förstås inget med kritik mot Israel att göra, utan det gäller DESSA PUNKTER. Du har länkat till dem - läs dem då också, så vet du skillnaden! 
    Jag har inga "kollegor" i tråden och ingen har gjort några antisemitiska uttalanden.

Läs om. Läs rätt. ALLA invändningar mot HUR Israel både skapat och upprätthåller sin stat klassas som antisemitism. Det innebär naturligtvis att en väldigt massa judar enligt de definitioner som finns får anses vara antisemiter åtminstone på vissa punkter. 

Och vad är det för egenhändigt hopsnickrad definition du kommer med nu att man behöver inte hålla med utan man måste bryta mot någon av dessa punkter för att klassas som antisemit. Det räcker med att man talar om att man inte håller med.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-02 09:02:00 följande:
    Som sagt: Antingen har du inte satt dig in i sammanhanget och vill inte medge det eller så vill du bara provocera och är totalt oseriös. Fler alternativ gives icke.
    Peka på ETT enda antisemitiskt uttalande i tråden.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 00:04:31 följande:
    Nej, det är förstås ingen tävling utan det som är avgörande är att de judiska INTE FINNS LÄNGRE. Alltså utgör de inget hot. Logiskt, eller?
    Tråkigt att du på rasistiskt vis tillskriver en hel språkgrupp samma åsikter.
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-02 00:04:18 följande:
    Nej, alla dessa är terrorister.
    Det måste vara de terrorister vi inte behöver oroa oss för. De har nämligen inga följare till skillnad från de palestinska terroristerna där varenda man, kvinna och barn står bakom dem, so bombs away!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 00:14:54 följande:
    Ska vi också insistera att alla 65 miljoner människor som fördrevs efter andra världskriget får återvända? Min mamma var nämligen en av dem. Ändå har jag aldrig ens kommit på idén att åka till nuvarande Polen för att kräva tillbaka en eventuell släktgård eller ett hus. Det kanske finns. Men jag tycker det är självklart att man inte kan fördriva folk som bor där NU. 

Det var mycket tragiskt som hände då. Men man kan aldrig vrida klockan tillbaka. Israel finns och kommer inte att försvinna. Och en del av Tyskland är Polen nu. Och tyskarna har inte rätt att kräva något tillbaka, de har ju börjat kriget. Men vänta.... araberna har också börjat krig mot judarna, genast efter FNs delningsbeslut och Israels statsgrundning.

Och de förlorade land också när de ÄNNU EN GÅNG började ett krig mot Israel 1067. Och sedan en gång till 1973.
    Det är redan så för judar. Israel välkomnar alla som är minst barnbarn till en jude tillbaka till "Det förlovade landet". Det är vad som gäller NU. Däremot finns ingen sådan motsvarighet för återvändande palestinier NU. Eller någonsin.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 10:46:33 följande:
    Nej, det är just inte mitt problem. Det är du som får ange vad exakt du syftar på och eventuellt ange län. 
    Jo, dina brister gällande minne, textförståelse, textproduktion och källkritisk förmåga är ditt och bara ditt problem och ansvar.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 10:48:28 följande:
    Det spelar ingen som helst roll om de har BEVIS. Men det har jag ju förklarat för dig flera gånger.
    OMG. Nej, VAD ska man med bevis till?
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 10:43:07 följande:
    Du har tur att jag har så mycket tålamod att jag förklarar självklarheter för dig. Nej, det är inte dubbelmoral, utan det är helt enkelt helt olika situationer. Du jämför äpplen och päron. 

Det är ju INTE så att judarna skulle ha varit borta i 2000 år, utan snarare har de funnits där i 3000 år. Det kan vara svårt att veta exakt om de någon gång under tiden har varit borta och återvänt - bibeln berättar ju t.ex. om 40 år i Egypten. Antagligen har de fördrivits flera gånger och återvänt flera gånger. Men det har funnits judar där, till och från, även under alla dessa år. 

Och det andra är att individer aldrig kan hävda att måste få återvända till ett ställe som i nuläget är ett annat land. Sedan kan man verkligen diskutera om det är en bra idé att skapa nya länder genom såna beslut som FN tog då. Nuförtiden skulle man säkert inte göra det. Man skulle inte heller låta ett land som Ryssland flytta hela Polen västerut. Man har lärt sig av erfarenhet och man måste utgå ifrån nuläget.

Att låta alla palestinier varrs förfäder har levt i nuvarande Israel återvända just dit
    skulle orsaka ett större krig. Självklart. Så varför skulle man då göra det? Dessa människor har ju aldrig ens bott där. Hellre kan man hitta en bättre lösning. 
    Men det är OK för de judar som aldrig har bott där att "återvända"? Och en palestinier som "återvänder" är ett äpple medan en jude som "återvänder" är ett päron. 
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 10:53:21 följande:
    Nej, inte i dessa ord. Vi har pratat om hurvida de har ett ansvar för att ha röstat på Hamas. Det är klart att man har ett visst ansvar för att ha röstat fram en terrorgrupp som regering. Precis som tyskarna som röstat på Hitler. Jag differentierar absolut där.

Alla har inte röstat på Hamas, en del har säkert inte heller förstått konsekvenserna. Det är inte fråga om att vara 100 % ansvariga, men de har ett delansvar för situationen. 
    Så du håller den judiska befolkningen i Tyskland delansvariga för sin egen förintelse?

Det här blir bara fräschare och fräschare.
Svar på tråden Israel folkmord