Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-10-21 11:18:49 följande:
    Den första kartan är ju intressant. Och det finns ju problem med detta. Nämligen att arabernas land inte blir sammanhängande. Knepigt. Nu, med facit i handen kan man ju se potentiella problem där. 
    *applåder*
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-21 11:14:32 följande:
    Tyvärr så är det ganska obehagliga sympatier som vänstern har numera. De borde ju egentligen också förstå att Ryssland är allt annat än vänster numera. Och kanske kan man även säga det om Kina och Nordkorea också. 
    Du tror verkligen på fullt allvar att andra människor är helt dumma i huvudet.
  • nihka
    Anonym (Jz) skrev 2024-10-21 11:50:10 följande:
    Gör du det verkligen? Längtar du på riktigt att lämna sverige och bosätta dig i gaza? Eller upprepar du bara fraser du har varit hjärntvättad med sedan barnsben? Har ens du någonsin varit i israel/palestina, ditt efterlängat hus?

Jag har ingenting med varken israel eller judendom att göra. Jag är en invandrare som har gått genom krig själv, vuxit upp i indoktrination men sedan börjat tänka med eget huvud och insett att ingenting är svart eller vitt i ett krig. Mina barn växer upp i sverige och jag vill det bästa primärt för DET HÄR landet, inte mitt hemland,  och alla människor som bor här. Jag vill INTE att sverige blir en palestinsk megafon bara för att ni är så många här som har propagandasoftware installerad i huvudet. Jag är trött på alla palestinska flaggor i sverige, och det skulle aldrig falla mig i åtanke att marchera med israeli flaggan. Det skulle handa om fred och människor som dör. Men nej. Ni bara måste smuggla med from the river to the sea och även värre slogan.

Du önskar inte fred, du vill bara se israel brinna. Allt detta med FN och känsloargument är bara redskap för att nå målet. Målet som du inte ens själv har kommit fram till, utan har blivit förgiftad med genom toxisk offernarrativ som sprids från generation till generation.
    Där brast till slut fördämningarna helt och de bittra anklagelserna flödar fritt.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-21 18:43:00 följande:
    Vilka inblandade? Vet du verkligen vad de tycker? Jag har en kompis i norra Israel. Hela byn är arabiskt. Och dessa araber skulle aldrig vilja bo i något Palestina. Och de blir beskjutna av Hezbollah precis som judarna. 

Det är DU som säger att det är samma landområde. Och om palestinierna tycker att de rätt till Israels del av landet, så tycker de ju väldigt galet. Israel har varit nöjd med halva landet. Men då blev de beskjutna både från Västbanken, Gaza, Golanhöjderna och södra Libanon. 
    Jepp. Det vet jag. Det är inte raketforskning att båda sider anser sig ha rätt till samma landområden. Det kallas Israel-Palestinakonflikten men är mer ett långdraget krig som går i vågor gällande intensitet och har gjort så sedan 1948.
  • nihka
    Anonym (Jz) skrev 2024-10-21 19:59:15 följande:
    Har israel rätt att existera?
    Du har ju du redan berättat med en decimeter text precis vad jag tycker, tänker och hurdan jag är typ oförmögen att tänka en egen tanke, så jag förstår verkligen inte vad du menar jag skulle ha att tillföra ditt eminenta resonemang.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-10-21 21:14:42 följande:
    Frågan behöver specificeras litet: Har Israel rätt att existera som en huvudsakligen judisk stat?

Skälet till det är att det finns de som hoppas att vi inte skall kunna analysera svaret korrekt: Genom att t.ex. säga att de accepterar att Israel existerar om alla palestinier får återvända och bilda en demokratisk stat, vilket kan låta rimligt vid  första påseende, men det skulle innebära en muslimsk majoritet i Israel.

Vad som händer med judar i muslimska länder har vi sett i Marocko, Algeriet, Libyen, Tunisien, Egypten, Irak etc. etc: De förföljs och fördrivs. Araberna har alltid vägrat acceptera existensen av en judisk stat, även en där araberna åtnjuter religionsfrihet och medborgerliga rättigheter. Ett sådant svar är de facto ett krav på att det Israel vi känner idag skall utplånas.
    Det går inte att diskutera den frågan. Allt som på minsta vis ifrågasätter hur Israel gör betraktas som antisemitism.
  • nihka
    Anonym (Jz) skrev 2024-10-21 21:35:14 följande:
    Det går, bara inte med dig. 
    Ja, det är inte jag som har tjatat på dig och fått frispel.

• nihka
    Anonym (Jz) skrev 2024-10-21 21:49:56 följande:
    Oftast tar det för mycket emot att på vilket som helst sätt berättiga israels existens. 
    Vilket vidrigt antisemitiskt uttalande!

• nihka
    Mentat skrev 2024-10-22 05:27:13 följande:
    Det är en väldigt enkel fråga som du hittills inte har svarat på: Har Israel rätt att existera såsom en huvudsakligen judisk stat, ja eller nej?
    Den frågan går inte att diskutera då ALL diskussion kring HUR Israel gör det klassas som antisemitism.
Svar på tråden Israel folkmord