Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-10-30 11:48:21 följande:
    Men hur har du tänkt nu? Det stämmer nämligen inte alls. De skulle inte vara antisemiter utan anti-zionister. 

Och judar kan inte vara antisemiter, i alla fall inte i den vanligtvis använda betydelsen, att man är emot judar. Det är en paradox i sig. 
    Ja, hur har du tänkt nu? Att vara emot en judisk stat eller att ha förbehåll är ju antisemitism.Tycker du verkligen att det spelar någon roll VEM det är som har invändningar?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-30 11:27:15 följande:
    Vad snackar du om? Det är ju inte jag som pratade om 2000.

Och som du mycket väl vet så räknas dessa 9 miljoner bara som flyktingar för att någon förfader var flykting. Det är unik för palestinierna, att flyktingstatus ärvs, så att det finns flera generationer palestinska "flyktingar" nu och det är något som UNWRA har skapat. Erik Saade är ju också flykting då. 

Om det vore så generellt så skulle jag också vara flykting. Och då skulle vi ha fler flyktingar från de flesta andra länder och folk och palestinierna skulle vara ganska få i jämförelse.
    Och du har inte märkt alla palestinier som måste flytta på sig för att Israel håller på att förvandla hela Gazaremsan till en grushög med lik under?

Men när det gäller andra är man fortfarande flykting efter 3000 år...
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-30 12:42:27 följande:
    Nej, men Israel är ett modernt land, man gör faktiskt trygghetsenkäter och liknande där. 
    Fantastiskt land hörru. 2 miljoner personer som trivs och känner sig trygga och som dessutom fullständigt skiter i sina slä?tingar och vänner som flyr raketattackerna inom de occuperade områdena. Halleluja!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2024-10-30 12:58:58 följande:
    Märkligt att inte barnen till tyska och polska ww2 flyktingar ärver sina föräldrars flyktingatatus? Inte flyktingar från Indien/Pakistan heller.
    Kan ju bero på att det finns självstyrande stater som ett Tyskland, ett Polen, ett Indien och ett Pakistan. Men hur är det med Palestina?
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-10-30 15:40:43 följande:
    Återvända till det som idag är ryzzland? Skulle inte tro det Tomte...
    Det är inga problem. Någon skänker ett område och sedan fördrivs eller skjuts lokalbefolkningen. Du kan få flytta in i ett hus, fullmöblerat med de forna ägarnas möbler och dem själva nedgrävda i bakgården.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-30 15:52:40 följande:
    De påstår hela tiden att det KOMMER ATT bli svält i Gaza, och sedan blir det aldrig det. Man har förutspått det många gånger, det har aldrig blivit så. 
    Det är för att världssamfundet bevakar och trycker på. Till och med Israels största vän USA trycker på om att katastrofhjälp till Gaza ska nå fram.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-30 17:12:55 följande:
    UNWRA har erkännt brister här, själva. Det är allt. 
    Du ägnar dig åt medveten grov förvanskning, eller förstår du inte skillnaden på brister och indoktrinering? 
  • nihka
    Perite FL skrev 2024-11-01 18:11:46 följande:

Ja, jag har förstått att det här är en infekterad konflikt. I sanningens namn. 
    Vad jag INTE har förstått, det är nihkas inställning till om Israel har rätt att existera.

Men hen kanske kan komma med ett tydligt JA....eller NEJ 

Ja, det var väl i stort sett vad jag undrar över såhär långt. 

Tack för ordet. 

Om du vill diskutera mig kan du starta en separat tråd så kan jag anmäla den. Det blir väl produktivt och bra precis som diskussioner kring din fråga blir.

Tack för ordet.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-30 15:59:53 följande:
    Du KAN INTE bedöma detta, helt omöjligt. Du vet inte heller vad jag har för förkunskaper. Kanske har jag hört samma sak från flera källor? Jag brukar inte nöja mig med en källa. Men allt detta kan du inte veta och inte bedöma. 

Dock behöver du kolla upp alla källor, du har inte så mycket förkunskap.
    Du har inte ens kollat gratisblaskan som den som postade inlägget hänvisade till. Du bara svalde. Som sagt, det där med källkritikt tänk.

Jag däremot kollade för jag tänker till skillnad från dig källkrikiskt.

• nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-01 18:32:45 följande:
    Att vara emot en judisk stat i teorin är antisionism. Att vilja förstöra en bestående judisk stat och döda alla judar är antisemitism. Så, för att inte tro det värsta om folk, tänker jag - kanske har man inte tänkt igenom alla konsekvenser. Andra tänker kanske mer pessimistiskt, dvs. att alla som inte vill ha en judisk stat är antisemiter? 
    Nope. Du har inte läst kriterierna för vad som utgör antisemitism:

holocaustremembrance.com/resources/arbetsdefinition-av-antisemitism

Så det finns gott om antisemitiska judar även om de inte håller med om alla punkter. Men who cares - antisemit som antisemit och målet att strypa alla diskussioner som handlar om kritik mot vad staten Israel ägnar sig åt blir uppnådd
Svar på tråden Israel folkmord