Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-01 18:54:11 följande:

Tror inte det är de judiska terroristerna vi borde oroa oss mest för.

Mest?

Är det en tävling eller? Två fel gör inte ett rätt.

ALL terrorism anser jag vi ska oroa oss för.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-10-31 08:38:05 följande:

x.com/i/status/1851636876261593247

UNRWA elever:

"Att knivhugga judar ger värdighet åt palestinierna. Vi måste knivhugga judarna.  De lär oss att judar är terrorister.  Jag är redo att hugga en jude och köra en bil över dem. Jag är redo att gå med i ISIS"

Det här, mina vänner och ovänner, är UNRWA som ni vill hälla svenska skattebetalares pengar över. Kräks

Dessa elever kommer från Shuafatlägret beläget i Israels nya huvudstad Jerusalem. De måste vara del av de 2 miljoner supernöjda och trygga palestinier som källkritikskatastrofen menar trivs så bra i Israel.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-10-31 18:03:31 följande:
    Det finns givetvis ingen lag som säger att någon stat har rätt att existera, varken Israel, Iran eller Sverige eftersom lagar gäller inom en stat. Däremot finns det internationella lagar som förbjuder anfallskrig. 

Du hade inga synpunkter på mitt generella resonemang om varför nya stater bildades?  Att du inte vill erkänna Israels rätt att existera och därmed vill verka för dess utplåning är uppenbart för alla vid det här laget.
    Att du inte vill erkänna Palestinas rätt att existera och därmed vill verka för dess utplåning är uppenbart för alla vid det här laget.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-01 09:25:08 följande:
    Du tjatar ständigt om dessa procentsiffror och ignorerar systematiskt att den judiska delen omfattade det ekonomiskt tämligen värdelösa Negev likaväl som du ignorerar att araberna blankt vägrade att ens diskutera Peelplanen som gav judarna betydligt mindre mark.

Återigen, det handlar om att araberna vägrar att acceptera existensen av en judisk stat. Hellre låter man folket ärva en flyktingstatus i generationer än att leva i fred och välstånd. Hatet mot judarna är uppenbarligen långt starkare än kärleken till de egna barnen.
    Du kan inte föreställa dig att man kan älska sina barn samtidigt som man inte vill ge upp sina rötter?

Du verkar förstå judars behov att att återvända till ett land som de fördrevs från under romarriket, men inte palestiniers behov att att återvända till ett land som de fördrevs ifrån för knappt 80 år sedan.
  • nihka

Men vad gulligt av Israel att låta ett mindre antal palestinier bli medborgare efter att man hade fördrivit det stora flertalet.

• nihka
    Mentat skrev 2024-11-01 21:13:05 följande:
    Trams - jag har aldrig påstått något liknande.
    Ja, jag förstår inte varför du kastar ur dig sånt trams till andra.
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-01 21:33:56 följande:
    Ja så gulligt att föreslå att alla araber stannar inom Israel och blir medborgare, men många flydde och ville inte bli medborgare. 
    Då kan de fortsätta vara gulliga och välkomna tillbaka alla som de SÅÅÅÅ gärna ville att de skulle stanna.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-01 21:15:39 följande:
    Var judarna bodde under romarriket är för mig inget argument över huvud taget. Jag utgår från FN:s delningsplan. Tyskarna kastar inte bomber i Bromberg, Allenstein eller Breslau utan har gått vidare efter att de förlorade sitt anfallskrig.
    Jaha. My bad. Jag som trodde att de ville återvända efter att ha blivit förvisade. Men man tog alltså bara ett random område och delade ut. Varför inte Alaska? Eller Antarktis?
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-01 21:15:39 följande:
    Var judarna bodde under romarriket är för mig inget argument över huvud taget. Jag utgår från FN:s delningsplan.
    Detta värdelösa (inte min åsikt) FN är nu plötsligt en auktoritet som man ska rätta sig efter? När det passar ens syfte iaf.
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-01 21:44:42 följande:
    Efter att ha varit borta hur länge tycker du att det är rimligt att man kan komma tillbaka?
    2000 år funkar ju från ena hållet iaf. Men 74 år är tydligen otänkbart från andra hållet.
Svar på tråden Israel folkmord