Inlägg från: Anonym (Anti-extremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti-extremist)

Israel folkmord

ClumsySmurf skrev 2024-11-04 18:38:00 följande:
    Barn brukar ses som oskyldiga men inte deras föräldrar
    Om föräldrar inte röstat på hamas...
    Om föräldrar inte hade 👍 hamas terror dåd...
    hade det dött färre barn?

Om föräldrar brytt sej om sina egna barn lika mycket som de hatar judebarn
    hade de inte vänt sej mot hamas när de använder deras barn som mänskliga sköldar?
    Jag håller verkligen inte med. Jag ycker tex inte heller att judarna ska hållas ansvariga om staten Israel eller Netanyahu döms för folkmord. Förstår du överhuvudtaget hur extrema åsikter du har? Det är inte demokratiska värderingar.
    nattuw skrev 2024-11-05 17:42:48 följande:
    Du menar att terrororganisationen Hamas hävdar att "en massa oskyldiga civila" dör eftersom det passar Hamas propaganda att utmåla alla som dör som civila och att blåsa upp antalet civila dödsoffer så mycket det bara går för att underblåsa antisionistiska strömningar i västvärldens vänsterkretsar.
    Nej. Läs igen. Jag menar att Israeliska styrkor dödat tusentals oskyldiga civila, varav majoriteten är kvinnor och barn. FN:s generalsekreterare har för första gången lagt till Israels väpnade styrkor på sin "skamliga lista" över krigförande parter som begår allvarliga kränkningar mot barn i väpnade konflikter.

Rapporten tillskriver israeliska styrkor grova övergrepp, inklusive dödande och lemlästande av barn samt attacker mot skolor och sjukhus.

Väldigt många barn dödas även i den i den ockuperade Västbanken. Enligt FN:s kontor för mänskliga rättigheter sköts de flesta barnen i huvudet eller överkroppen. Alltså de mördades avsiktligt.

Även om det finns utmaningar och osäkerheter kring de exakta siffrorna i Gaza, anser många internationella aktörer att Hamas-myndigheternas övergripande rapportering av dödssiffror är trovärdig givet omständigheterna. Det sägs att ca 18 000 barn har dödats bara det senaste året! Även om det är hälften så många döda barn, ca 9 000? Är inte det för mycket? 50 barn dödades häromdagen på 48 timmar? Tycker du att Hamas behöver överdriva?

ClumsySmurf skrev 2024-11-04 20:34:20 följande:
    "Förstår du överhuvudtaget hur extrema åsikter du har?"
    Nej, vill du förklara?

Vill du förklara på vilket sätt det är det odemokratiska värderingar att tycka att folk är ansvariga för vilka de röstat fram, när de fortfarande stöttar dem efter de visat sej vara extremister?
    Har du följt den tråden du svarade på? Det är vidrigt att tycka att det är ok att folk ska dödas eftersom de röstade på ett visst sätt. Jag orkar inte ens lägga mera tid för att svara på en så otroligt dum fråga. 
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-05 20:08:50 följande:
    Nej folk borde inte dödas pga att de röstat på idioter.
    Men en del palestinier dödas pga att de stöder Hamas, följer Hamas order och därigenom utsätter sig för fara. För tyvärr anser Hamas att en mänsklig sköld är nödvändig. Palestinska människor indoktrineras att tycka att det är fantastiskt med martyrer, dvs att deras barn dör. 
    Jag tror inte att du har egna barn. Annars hade du förstått hur oetiskt och felaktigt är det att skylla dödandet av oskyldiga barn på deras föräldrar eller någon annan än de faktiskt dödar dessa barn. Barn är aldrig ansvariga för hur deras föräldrar röstar, för politiska konflikter eller väpnade strider mellan vuxna. Enligt internationell humanitär rätt och FN:s barnkonvention har barn rätt till särskilt skydd i väpnade konflikter, oavsett deras föräldrars politiska åsikter eller handlingar. Alla parter i en konflikt är skyldiga att skydda civila, särskilt barn. I den pågående konflikten i Gaza har ett stort antal barn dödats. Enligt rapporter har minst 18 000 barn dött i kriget mellan Israel och Hamas i Gaza. Det är israeliska styrkor som urskillninglöst bombar alla civila inklusive barn.

Detta är en humanitär katastrof och en allvarlig kränkning av barns rättigheter. Att försöka rättfärdiga dödandet av barn genom att skylla på deras föräldrars politiska val är inte bara moraliskt förkastligt, utan strider också mot grundläggande principer i internationell rätt. Barn är oskyldiga offer i konflikter och måste skyddas, oavsett omständigheter.
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-05 20:08:50 följande:
    Nej folk borde inte dödas pga att de röstat på idioter.
    Men en del palestinier dödas pga att de stöder Hamas, följer Hamas order och därigenom utsätter sig för fara. För tyvärr anser Hamas att en mänsklig sköld är nödvändig. Palestinska människor indoktrineras att tycka att det är fantastiskt med martyrer, dvs att deras barn dör. 
    De israeliska styrkorna använder också palestinier som mänskliga sköldar. Vad tycker du om det?
    AndreaBD skrev 2024-11-06 09:16:08 följande:
    Total lögn och förtal att påstå något sånt. Och jag skulle tro att du vet bättre. 
    Jag förklarade min ståndpunkt men du förklarar inte din. Enligt internationell humanitär rätt och FN:s barnkonvention har barn rätt till särskilt skydd i väpnade konflikter, oavsett deras föräldrars politiska åsikter eller handlingar. Israel dödar dessa barn men extremisterna här påstår att det är barnens föräldrars fel att de dödas. Det är fel på alla sätt att påstå något sådant. 
    AndreaBD skrev 2024-11-06 09:41:49 följande:
    Om den presenteras för mig DÅ så kollar jag gärna på den. Men om man först påtalar den flera sidor senare, då vill jag inte lägga tid på att leta fram den. För sista gången nu: Om du vill diskutera en källa, gör det genast, inte senare, annars får du ange den igen.
    Du är på fel ställe om du inte kan först läsa inlägget och sedan svara, eller om du inte kan komma ihåg vad du skrev igår. Jag tar inte dig på allvar överhuvudtaget.
  • Meddelande borttaget
    AndreaBD skrev 2024-11-06 09:27:03 följande:
    Du påstår verkligen vad som helst som ingen har sagt.
    Det är väldigt enkelt att kolla. Man behöver bara filtrera fram dina inlägg och läsa.
    AndreaBD skrev 2024-11-06 09:53:48 följande:
    Stod det i dessa artiklar att det snart blir svält i Gaza? Annars går det inte att jämföra. 

Nu gör du samma sak igen! Du diskuterar något som vi inte kan kolla upp enkelt för att det skrevs någon gång tidigare. Ingen har ju DÅ tänkt att de skulle jämföra det med Aftonbladets artiklar. Det går inte att diskutera något sånt. OM man inte länkar till detta igen. Men antagligen är det ju inte ens relevant. 

Och du länkar till en artikel som det inte står något särskilt i - det är krig, det vet vi. Civila och framför allt barn drabbas i krig. Och man kan donera pengar. Det enda skulle vara "maten är nästan slut". Lägg märke till "nästan". Det är precis det jag påtalade! Du styrker bara mitt argument, nämligen att det aldrig verkligen tar slut. 
    🤣

Det är bara du som  har så fruktansvärt dåligt minne att du kräver att man postar samma saker om och om igen.
Svar på tråden Israel folkmord