Inlägg från: Anonym (Anti-extremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti-extremist)

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-11-01 12:16:03 följande:
    Här hittade jag en lista på genomförda dåd från palestinskt håll. Det här verkar ändå bara vara självmordsbombningar, så det finns säkert många fler. Men bara de här är väl över hundra stycken...

en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_suicide_attacks
    Här får en sammanfattning av bara några av ganska många terroristiska attacker utförda av judiska grupper och extremister.

Jewish Underground (1979-1984)
    Denna grupp genomförde bombattacker mot palestinska borgmästare på Västbanken 1980 och planerade att spränga moskéerna på Tempelberget.

Keshet (1981-1989)
    En anti-sionistisk grupp i Tel Aviv som fokuserade på att bomba egendom utan att orsaka dödsfall.

Bat Ayin Underground
    År 2002 arresterades fyra medlemmar när de försökte bomba en palestinsk flickskola i östra Jerusalem.

Baruch Goldstein
    Dödade 29 muslimska bedjande i Ibrahimimoskén i Hebron 1994

Yigal Amir
    Mördade Israels premiärminister Yitzhak Rabin 1995 av religiösa skäl

Eden Natan-Zada
    Dödade israeliska araber 2005

Irgun-attacker
    Irgun var en sionistisk paramilitär organisation som genomförde många terroristiska attacker mot araber och brittiska mål under 1930- och 1940-talen, bland annat:

25 juli 1938: 43 araber dödades av en bomb på en marknad i Haifa.

26 augusti 1938: 24 araber dödades av en bomb på en marknad i Jaffa.

27 februari 1939: 33 araber dödades i flera attacker, inklusive 24 av en bomb på en arabisk marknad i Haifa.

Dessa attacker visar att judiska terrorister  har utfört många terrorhandlingar mot både civila och militära mål, ofta motiverade av extrema religiösa eller politiska skäl kopplade till den israelisk-palestinska konflikten.

Anonym (fi) skrev 2024-11-01 13:13:09 följande:
    Precis som jag skrev alltså.

Men nu får du passa dig för nu börjar du närma dig retoriken du använde under signatur "Fader" där du till slut blev bannad från FL

"... som tror sig ha mer rätt ..." börjar tangera gränsen för antisemitism.
    Den där Fadern måste vara bra. Alla sionister här har trauma 🤣👍
    Anonym (fi) skrev 2024-11-01 13:19:30 följande:
    Det enda underliga är att någon som är perma-bannad kan komma undan med att komma tillbaka med en ny signatur men det är FL:s nivå på modereringen 

Notera också hur du skriver ditt förra namn rätt FaderN med N medan jag i mitt inlägg valde att bara skriva Fader - utan N
    Fadern är bestämd form av fader. 🤣

Asså du är verkligen dålig på att argumentera när du måste ta till sådana personliga påhopp.

I resolutionen krävs att ?Israel utan fördröjning upphör med sin olagliga närvaro i ockuperat palestinskt territorium?, och att detta görs inom en tid av ?inte senare än 12 månader?.

Nya bosättningar ska stoppas, ockuperat land ska återbördas och det ska bli möjligt för palestinier att återvända, enligt resolutionen. Vidare uppmanas stater att upphöra med att försörja Israel med vapen om det finns misstankar om att dessa kan användas i ockuperade områden.

Anonym (fi) skrev 2024-11-01 13:58:31 följande:
    Du missförstår. Det är inte "argumentation" utan bara ett konstaterande.
    För sista gången, jag är inte Fader. 

Jag har läst de mest extrema sionistiska personatacker just här. Även de värsta sionistiska lögnerna och de värsta islamofobiska åsikterna kommer hela tiden just från sådana som försvarar Israels hemska krigsbrott. Många av dessa tas bort av FL och jag själv tycker att det fungerar bra. Om jag minns rätt inte heller alla dina inlägg är kvar. Jag är utsatt hela tiden för falska anklagelser och förtal från okunniga men extrema personer som inte kan argumentera. Förtal är olagligt och därför sparar jag sådana inlägg.

Jag brinner för rättvisa och orkar inte längre med att se oskyldiga barn och civila slaktas samtidigt som extremisterna anser att det är rätt. Det är en mycket smutsig extremistisk propaganda full av lögner och historieförvanskning. Det ser ut också att vara organiserat. Jag argumenterar med pålitliga källor och är ganska påläst i ämnet. Jag försöker också svara på alla inlägg men många är så otroligt korkade att jag är tvungen att prioritera bort dem.
    Anonym (fi) skrev 2024-11-01 13:13:09 följande:
    Precis som jag skrev alltså.

"... som tror sig ha mer rätt ..." börjar tangera gränsen för antisemitism.
    Jag tror att du måste lära dig vad som är olagligt och inte. I de flesta demokratiska länder är kritik mot Israels politik och handlingar skyddad under yttrandefriheten. Så även hos oss i Sverige. Detta inkluderar kritik mot Israels behandling av palestinier, ockupationen av palestinska områden och andra aspekter av landets politik vilket är just det jag skriver om. Jag anser att antisemitsm som tar form som missaktning eller hat riktat mot judar som folkgrupp är verkligen något som måste bekämpas.

Trots att kritik mot Israel i sig inte är olaglig, har det skett en ökad granskning av sådana uttalanden.

Akademisk frihet är under press: Många universitet och institutioner har tex vidtagit disciplinära åtgärder mot studenter och fakultetsmedlemmar som kritiserat Israel, ofta med hänvisning till att deras uttalanden stödjer terrorism eller är antisemitiska. Men i de flesta fallen var det inte alls antisemism. Detta gör att folk känner att deras yttrandefrihet begränsas.

Arbetsplatser: Det har förekommit fall där anställda har blivit avskedade eller disciplinerade för inlägg på sociala medier som kritiserar Israel.

Arresteringar: I vissa fall har människor arresterats för inlägg på sociala medier som ansetts vara uppviglande, även om många av dessa fall inte ens leder till åtal.

Medan kritik mot Israel generellt sett inte är olaglig, har den politiska och sociala kontexten blivit alltmer komplex eftersom antisemitsm används allt oftare av "israelvänner" som slagträ för att tysta kritiska röster som tex anser att Israel bryter mot internationella lagar och mänskliga rättigheter när man skjuter mot civila och ockuperar palestinska områden.  Det finns en risk att dessa "israelvänner" missbrukar antisemitismen till den graden att själva missbruket blir antisemitskt. 
    Perite FL skrev 2024-11-01 18:11:46 följande:

Ja, jag har förstått att det här är en infekterad konflikt. I sanningens namn. 
    Vad jag INTE har förstått, det är nihkas inställning till om Israel har rätt att existera.

Men hen kanske kan komma med ett tydligt JA....eller NEJ 

Ja, det var väl i stort sett vad jag undrar över såhär långt. 

Tack för ordet. 

Det är en fråga som är vilseledande och insuinerar att stater har rätt att existera. Det finns ingen sådan rätt för någon stat.

Juridisk status
    : Begreppet "rätt att existera" är inte en erkänd princip i internationell rätt.

Selektiv användning: Israel är det enda landet vars "rätt att existera" regelbundet diskuteras och används för att anklaga israelkritiker för antisemitism.

Föränderlig innebörd: Innebörden av "rätt att existera" har förändrats över tid. Numera tolkas det ofta som Israels rätt att existera som en judisk stat, vilket komplicerar frågan ytterligare eftersom det finns även icke judar i Israel. 
    AndreaBD skrev 2024-11-01 18:19:13 följande:
    Du försöker bagatellisera palestiniernas hundratals terrordåd genom att dra upp en liten udd grupp judar som har gett sig på palestinier. Hade du förväntat dig Noll kriminalitet i Israel??? 

Skillnaden är att Israel är ett rättssamhälle, så man straffar ju folk som begår brott. Även såna brott.
    Nej, jag pratar om riktiga organiserade judiska terroristgrupper. Precis som det är beskrivet i mina länkar (men fakta biter inte på extremister). Dessa terrorister är lika som Hamas. Problemet är att du förminskar de judiska terroristernas hemska brott. Varför gör du det?
    AndreaBD skrev 2024-11-01 18:19:13 följande:
    Du försöker bagatellisera palestiniernas hundratals terrordåd genom att dra upp en liten udd grupp judar som har gett sig på palestinier. Hade du förväntat dig Noll kriminalitet i Israel??? 

Skillnaden är att Israel är ett rättssamhälle, så man straffar ju folk som begår brott. Även såna brott.
    Du bagateliserar terroristernas terrordåd.

Här får en sammanfattning av bara några av ganska många terroristiska attacker utförda av judiska grupper och extremister.

Jewish Underground (1979-1984)
    Denna grupp genomförde bombattacker mot palestinska borgmästare på Västbanken 1980 och planerade att spränga moskéerna på Tempelberget.

Keshet (1981-1989)
    En anti-sionistisk grupp i Tel Aviv som fokuserade på att bomba egendom utan att orsaka dödsfall.

Bat Ayin Underground
    År 2002 arresterades fyra medlemmar när de försökte bomba en palestinsk flickskola i östra Jerusalem.

Baruch Goldstein
    Dödade 29 muslimska bedjande i Ibrahimimoskén i Hebron 1994

Yigal Amir
    Mördade Israels premiärminister Yitzhak Rabin 1995 av religiösa skäl

Eden Natan-Zada
    Dödade israeliska araber 2005

Irgun-attacker
    Irgun var en sionistisk paramilitär organisation som genomförde många terroristiska attacker mot araber och brittiska mål under 1930- och 1940-talen, bland annat:

25 juli 1938: 43 araber dödades av en bomb på en marknad i Haifa.

26 augusti 1938: 24 araber dödades av en bomb på en marknad i Jaffa.

27 februari 1939: 33 araber dödades i flera attacker, inklusive 24 av en bomb på en arabisk marknad i Haifa.

De fanatiska bosättarna terroriserar dagligen palestinier. 

Dessa attacker visar att judiska terrorister  har utfört terrorhandlingar mot både civila och militära mål, ofta motiverade av extrema religiösa eller politiska skäl kopplade till den israelisk-palestinska konflikten. 
Svar på tråden Israel folkmord