Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 09:52:52 följande:
    Du har skrivit precis så som som Nihka påstår, flera gånger. Du har själv inte koll på vad du ens skriver.
    Du påstår ju också sånt hela tiden och det har varenda gång visat sig att det INTE var så. Du slösar bara andra människors tid med såna dumheter. Precis som länkarna där det nästan aldrig står det som du påstår att det står. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 09:43:10 följande:
    Jag förklarade min ståndpunkt men du förklarar inte din. Enligt internationell humanitär rätt och FN:s barnkonvention har barn rätt till särskilt skydd i väpnade konflikter, oavsett deras föräldrars politiska åsikter eller handlingar. Israel dödar dessa barn men extremisterna här påstår att det är barnens föräldrars fel att de dödas. Det är fel på alla sätt att påstå något sådant. 
    Hur lågt kan man lägga sig? Kanske ska du börja med att lära dig var krig innebär? 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 09:57:03 följande:
    🤣

Det är bara du som  har så fruktansvärt dåligt minne att du kräver att man postar samma saker om och om igen.
    Spam och gaslighting! 
  • AndreaBD
    AndreaBD skrev 2024-11-06 10:05:34 följande:
    Hur lågt kan man lägga sig? Kanske ska du börja med att lära dig var krig innebär? 
    Spam, spam, spam. Hur många gånger har du skrivit detta? 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 10:07:07 följande:
    Du förstår väl att det är så demokrati fungerar? Man kan bilda en koalition med vem som helst. Netanyahu valde de som har samma extrema åsikter som han själv. Alla dessa partier har sina rötter i revisionistisk sionism.

Revisionistiska sionister betonar territoriell maximalism och krävde judisk suveränitet över hela "Israels land" (Eretz Yisrael), inklusive både västra och östra sidan av Jordanfloden.

(Begreppet Erertz Yisrael syftar på det land som enligt judisk tradition utlovades av Gud till de tolv israelitiska stammarna. Detta land skulle inkludera delar av dagens Israel, Palestina, Libanon, Jordanien, Syrien och Egypten. Ser ut lite som precis de områden som Israeliska extremister gör anspråk på idag).

Efter Israels självständighet 1948, fortsatte dessa revisionistiska idéer att påverka Israels teritoriella ambitioner genom partier som Herut och senare Likud, vilket ledde till en mycket mer nationalistisk och extremt expansionistisk politik.

Revisionistisk sionism bidrog också till att skapa och stärka bosättarrörelsen på Västbanken efter 1967 tills idag. Bosättningar är olagliga men trots detta fortsätter få stöd av Israel, framförallt av Likud och andra högerextrema partier.

De ledande partierna inom revisionistisk sionism i Israel idag inkluderar främst Likud, som är det största högerpartiet och har sina rötter i den revisionistiska rörelsen. Likud, under ledning av Benjamin Netanyahu, har haft en betydande inverkan på israelisk expansiva politik genom sin nationalistiska agenda.

Andra partier med revisionistiska influenser inkluderar Religiösa sionister och Otzma Yehudit, som också har en stark nationalistisk inriktning.

Jag tycker att sådana revisionistiska och mycket extrema ideer som bygger på bibliska sagor, är okompatibla med dagens, moderna samhälle. Vad tycker du? Hur rimligt är det att bibliska citat ska på fullaste allvar användas för att idag göra anspråk till ett land där det idag lever ett annat folk?  Min undran är genuin eftersom jag får inte ihop det med mina moderna demokratiska värderingar.
    Här skulle det vara: Spam, spam, spam. Du har skrivit detta många gånger. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 10:23:51 följande:
    Det är inte spam att ställa en rimlig fråga när du som papegoja upprepar samma svsmmel. Du och dina vänner har aldrig svarat. Ni upprepar era ramsor och jag ger min respons. 

Du ser, du svarar inte eftersom du själv har fattat vilka extremister styr Israel.
    Du har fått svar ungefär fem gånger på nästan allt som du tjatar om.  Det räcker. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 10:57:56 följande:
    Israels nuvarande regering beskrivs som den mest högerorienterade och religiösa regeringen i landets historia.
    Lika "högerorienterade" som moderaterna. Som styr Sverige just nu... *gäsp*
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 15:59:47 följande:
    Vad menar du? Aldrig tidigare i modern tid har så många barn dödats på så kort tid. Jag förklarade min ståndpunkt och vad internationella krigslagar säger om barn i krig. Enligt internationell humanitär rätt och FN:s barnkonvention har barn rätt till särskilt skydd i väpnade konflikter, oavsett deras föräldrars politiska åsikter eller handlingar. Tycker inte du att barnens rätt att leva ska respekteras? Israel dödar dessa barn men israelvännerna här påstår att det är barnens föräldrars fel att de dödas. Det är så fel och omoraliskt. Tänk om det handlade om judiska barn...Skulle då israelvännerna på samma sätt skylla på att barnens föräldrar röstade för en högerextrem regering?
    Aldrig i modern tid har det dödats så LÅG andel civila i ett krig, i liknande miljö, dvs. tätt bebyggt. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-06 20:33:56 följande:
    UNWRAS egen utredning kom fram till att knappt 4% av alla läromedelssidor innehöll BRISTER.

UNWRA har erkänt att det finns BRISTER i läroböckerna.

UNWRA har inte erkänt att barn INDOKTRINERAS i UNWRA-skolor. UNWRA ger inga exempel på hur barn INDOKTRINERAS i UNWRA-skolor.

Ljug inte om vad det står och ljug sedan inte om vad du har sagt om vad det står.
    Jag utgick ju verkligen ifrån att vuxna som diskuterar i ett forum kan förstå att det ibland ingår egen tolkning också. Självklart skriver inte UNWRA "vi indoktrinerar barn". Jag menar - ingen kollar väl i en text efter något sånt???

Samtidigt förstår de ju självklart att de påverkar barn väldigt mycket. De hjärntvättar dem. Man kan också kalla det för det. Och självklart så beskriver de själva detta inte i såna negativt präglade ord. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-06 23:27:05 följande:
    Du kan ljuga för mig, men du vet var det brister.
    Om du bara läser ordentligt så ser du. 
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-06 17:02:43 följande:

Tycker att de e konstigt att de nästan alltid e konflikter på samma platser på jorden!?

Det finns ju anledningar till det. Så därför tycker jag inte att det är konstigt. Det kan bli väldigt fel om man delar upp land och ingen är nöjd med deta. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 09:54:55 följande:
    Det är väldigt enkelt att kolla. Man behöver bara filtrera fram dina inlägg och läsa.
    Det behöver inte jag göra. I alla fall när det är sånt som jag aldrig skulle säga. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-06 23:30:37 följande:
    Återigen har du inte ordning på vad du har påstått.
    Folk brukar inte tolka helt ordagrant. Det gör kanske folk med autism, men inte övriga människor i allmänhet. Om jag skriver något som man i vanliga fall inte tolkar bokstavligt, så förväntar jag inte mig att folk ska tolka så. Om jag skriver att UNWRA har erkänt att de de har indoktrinerat barn - okej, man SKULLE kunna tolka det ordagrant. Är det rimligt att tolka detta ordagrant? Nej. 

Men framför allt - jag länkade ju till en artikel. Och där står det vad UNWRA medger och inte medger. Så självklart så var min mening med detta - se här, de erkänner själva att sånt finns i läroböckerna och jag tycker att det indoktrinering. Jag utgick ifrån att alla förstår det så och jag utgår också ifrån att man tittar på artikeln. Och jag tror också att alla andra HAR förstått det så. Finns det någon människa i värden som skulle erkänna: "Vi indoktrinera barn"??? Självklart inte. Alltså borde ingen missförstå. 
Svar på tråden Israel folkmord