Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 17:10:53 följande:
    Nej, jag skickar det bara som svar på ditt förnekande och påstående att barnen inte dödats. Det är ju du som gör att jag svarar. Tack 😉
    Du påstår verkligen vad som helst som ingen har sagt.
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-04 18:41:50 följande:
    Jodå "hon" både kan läsa och läser ordentligt.

Jag tycker du ska sikta på att uttrycka dig så det inte behövs en samling fotnoter för att det du menar ska gå fram.

Det håller inte att skylla på att andra inte kan läsa varje gång du presenterar undermåligt underbyggda resonemang.

Slöseri på tid. Jaså minsann.
    Nej, det var din läsförståelse som var problemet där. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-04 19:14:32 följande:
    Du har påstått att UNWRA har erkänt att de håller på med indoktrinering när de har medgett att det finns brister i deras material. Snacka om att dra för stora växlar.
    Att stryka någon annans text - vad förmedlar du med en sån aktion? Kanske att du är aggressiv? Eller att du inte vill att andra ska få yttra sig? Det ger inga bra vibbar i alla fall. 

Jag tror inte att jag har påstått detta, du har antagligen tagit det ur sammanhang. Citera om du ska hävda något sånt. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-04 19:20:47 följande:
    Det finns kritik mot att FN i stort sett bara kan existera i sin nuvarande form. Om man försöker ombilda skulle man ha stora svårigheter att enas om allt under solen inte minst vetorätt. Så man harvar fram med ett verktyg som är långt mycket bättre än inget alls.

Jättebra att så många som möjligt är med. Då finns det ändå ett gemensamt förhandlingsbord. Dessa stater upphör ju inte att vara odemokratiska om FN upphör.

Röstning i säkerhetsrådet regleras i FN-stadgans artikel 27. För att säkerhetsrådet ska kunna fatta beslut krävs att minst nio av de femton medlemmarna, bland dem de fem ständiga, röstar för förslaget. Om en eller flera ständiga medlemmar röstar mot ett resolutionsförslag faller detta. Det här kallas veto.
    Första meningen är fortfarande obegriplig. Man kan tänka sig två korrekta versioner:

Det finns kritik mot att förändra FN                        eller
    Man hävdar att FN bara kan existera i sin nuvarande form. 

Det är just INTE kritik mot den nuvarande formen.

Och varför förklarar du vad veto innebär? Finns det någon här 
    som inte vet vad det betyder? 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-04 19:39:26 följande:
    Hahaha! Du tror alltså på fullt allvar att du inte kan ha gjort ett enda fel. 
    Det har jag inte sagt. Kanske tvivlar jag snarare på att du kan hitta det? 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-04 20:05:30 följande:
    Klart du inte är intresserad av att kolla källan till "fakta" som presenterats för dig när den kommer från någon som verkar heja på samma lag som du gör.

Det hjälper inte heller att jag har skrivit ut och kursiverat källan åt dig som föresten var busenkel att hitta. Det du istället lägger energi på är att upprepa ditt mantra om att jag har såna problem med läsförståelsen.
    Om den presenteras för mig DÅ så kollar jag gärna på den. Men om man först påtalar den flera sidor senare, då vill jag inte lägga tid på att leta fram den. För sista gången nu: Om du vill diskutera en källa, gör det genast, inte senare, annars får du ange den igen.
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-04 21:54:05 följande:
    Men tre år gamla artiklar i KD/SD-megafonen Världen idag smiter förbi din källkritiska näsa.

Orsaken till att det inte "blev så illa" är ju inte att Israel är snälla utan påtryckningar från Världssamfundet. Men jo, det blev illa:

www.raddabarnen.se/vad-vi-gor/katastrofer/barnen-i-gaza/
    Stod det i dessa artiklar att det snart blir svält i Gaza? Annars går det inte att jämföra. 

Nu gör du samma sak igen! Du diskuterar något som vi inte kan kolla upp enkelt för att det skrevs någon gång tidigare. Ingen har ju DÅ tänkt att de skulle jämföra det med Aftonbladets artiklar. Det går inte att diskutera något sånt. OM man inte länkar till detta igen. Men antagligen är det ju inte ens relevant. 

Och du länkar till en artikel som det inte står något särskilt i - det är krig, det vet vi. Civila och framför allt barn drabbas i krig. Och man kan donera pengar. Det enda skulle vara "maten är nästan slut". Lägg märke till "nästan". Det är precis det jag påtalade! Du styrker bara mitt argument, nämligen att det aldrig verkligen tar slut. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 09:47:56 följande:
    Du är på fel ställe om du inte kan först läsa inlägget och sedan svara, eller om du inte kan komma ihåg vad du skrev igår. Jag tar inte dig på allvar överhuvudtaget.
    Oförskämt och dessutom goddag yxskaft. Ingen kommer ihåg någon länk (någon ANNANS länk) flera sidor innan som man dessutom har missat att läsa. 
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-05 20:08:50 följande:
    Nej folk borde inte dödas pga att de röstat på idioter.
    Men en del palestinier dödas pga att de stöder Hamas, följer Hamas order och därigenom utsätter sig för fara. För tyvärr anser Hamas att en mänsklig sköld är nödvändig. Palestinska människor indoktrineras att tycka att det är fantastiskt med martyrer, dvs att deras barn dör. 
    Dessutom har ju ganska få röstat på Ben Gvir och Smotrich. De har röstat på Netanyahus parti och Netanyahu har sen bestämt sig att bilda koalition med två extrema små-partier.

Att israeliska folk just INTE står för detta, att de inte ville ha dessa två i regeringen - det ser man på att folket började demonstrera ganska omgående. Vi råkade hamna mitt i en sån demonstration förra sommaren när vi var i Israel. De fanns på samma tunnelbana i Tel Aviv och när vi kom ut  så var det tusentals människor där. 
Svar på tråden Israel folkmord