Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

nihka skrev 2024-11-01 19:34:32 följande:
    Mest?

Är det en tävling eller? Två fel gör inte ett rätt.

ALL terrorism anser jag vi ska oroa oss för.
    Nej, det är förstås ingen tävling utan det som är avgörande är att de judiska INTE FINNS LÄNGRE. Alltså utgör de inget hot. Logiskt, eller?
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-01 20:35:22 följande:
    Du kan inte föreställa dig att man kan älska sina barn samtidigt som man inte vill ge upp sina rötter?
    Ska vi också insistera att alla 65 miljoner människor som fördrevs efter andra världskriget får återvända? Min mamma var nämligen en av dem. Ändå har jag aldrig ens kommit på idén att åka till nuvarande Polen för att kräva tillbaka en eventuell släktgård eller ett hus. Det kanske finns. Men jag tycker det är självklart att man inte kan fördriva folk som bor där NU. 

Det var mycket tragiskt som hände då. Men man kan aldrig vrida klockan tillbaka. Israel finns och kommer inte att försvinna. Och en del av Tyskland är Polen nu. Och tyskarna har inte rätt att kräva något tillbaka, de har ju börjat kriget. Men vänta.... araberna har också börjat krig mot judarna, genast efter FNs delningsbeslut och Israels statsgrundning.

Och de förlorade land också när de ÄNNU EN GÅNG började ett krig mot Israel 1067. Och sedan en gång till 1973.
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-01 21:53:39 följande:
    Detta värdelösa (inte min åsikt) FN är nu plötsligt en auktoritet som man ska rätta sig efter? När det passar ens syfte iaf.
    Man kan väl inte jämföra dåtidens FN med nutidens FN. Det finns knappt några likheter. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-01 23:59:21 följande:
    Det förvånar mig inte att du har så dåligt minne. Jag har en känsla att du ofta glömmer vad det är du svarar på medans du skriver själva svaret. Jag menar, dina inlägg är ofta svåra att förstå eftersom du säger emot dig själv hela tiden. Du typ försvarar terrorism när det är judiskt men är emot när det är Hamas. Du är mot att judiska civila dödas men det är ok när de är palestinier osv.
    Otroligt! Påstår du verkligen att jag skulle ha sagt att det skulle vara okej att döda civivla palestinier???? Jag har anmält det här inlägget förstås. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-02 00:18:07 följande:
    Det är något helt annat än vad du påstod tidigare, nämligen att nästan alla i UNRWA är Hamas terrorister. Du hävdade att bevis finns men lyckades aldrig redivisa de. 

Oberoende organisationer inklusive FN gjorde egna utredningar och kom fram till anklagelselna från Israel är falska. Man bjöd in Israel att komma med bevis men Israel gjorde aldrig det. Israel är bara ute efter att blockera palestiniernas livlina och svälta ut de.
    Du vet mycket väl var bevisen finns. På UN-watch sidan är allt noggrant dokumenterat. Allt som dessa UNWRA-anställda har skrivit på sociala medier finns där. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-02 00:04:18 följande:
    Nej, alla dessa är terrorister. Precis som Irgun och Hanagah, Jewish Underground, Hamas osv. 
    Irgun och Haganah fanns .... på 1920 - 40-talet ungefär? Vad jag minns. 
    Det är som att säga att det finns tyska terrorister så som .... SA? 

Det är det som är poängen. HAMAS finns NU. Och de är jäkligt aktiva. Jag länkade ju till en sida om palestinska självmordsbombningar. En stor del låg ju Hamas bakom. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-02 00:24:39 följande:
    Du säger emot dig själv igen. Du tycker att judarna efter 2000 år kan komma tillbaka och fördriva folk som lever där idag men skriver sedan det här när du förklarar varför palestinier inte får komma tillbaka. Det här är bara ett exempel på sionistisk dubbelmoral.

"Men jag tycker det är självklart att man inte kan fördriva folk som bor där NU. "
    Du har tur att jag har så mycket tålamod att jag förklarar självklarheter för dig. Nej, det är inte dubbelmoral, utan det är helt enkelt helt olika situationer. Du jämför äpplen och päron. 

Det är ju INTE så att judarna skulle ha varit borta i 2000 år, utan snarare har de funnits där i 3000 år. Det kan vara svårt att veta exakt om de någon gång under tiden har varit borta och återvänt - bibeln berättar ju t.ex. om 40 år i Egypten. Antagligen har de fördrivits flera gånger och återvänt flera gånger. Men det har funnits judar där, till och från, även under alla dessa år. 

Och det andra är att individer aldrig kan hävda att måste få återvända till ett ställe som i nuläget är ett annat land. Sedan kan man verkligen diskutera om det är en bra idé att skapa nya länder genom såna beslut som FN tog då. Nuförtiden skulle man säkert inte göra det. Man skulle inte heller låta ett land som Ryssland flytta hela Polen västerut. Man har lärt sig av erfarenhet och man måste utgå ifrån nuläget.

Att låta alla palestinier varrs förfäder har levt i nuvarande Israel återvända just dit
    skulle orsaka ett större krig. Självklart. Så varför skulle man då göra det? Dessa människor har ju aldrig ens bott där. Hellre kan man hitta en bättre lösning. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-02 07:27:07 följande:
    Det är inte mitt problem utan ditt att du har svårt att komma ihåg vad det står i ett inlägg du citerar och när någon sedan citerar ditt svar att du inte har en aning om vad det handlar om och kallar andra för saker som bäst passar in på dig själv. Verkligen ditt problem.

Om du hade varit mer källkritisk från början och inte bara citerat med glada tillrop hade det kanske varit lättare att både komma ihåg och förstå varför någon kan ha invändningar.

Jag har gett dig namnet på gratisblaskan, men eftersom du inte kollade upp källan varken före eller efter jag gav dig namnet har du förstås ingen aning.
    Nej, det är just inte mitt problem. Det är du som får ange vad exakt du syftar på och eventuellt ange län. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-02 00:18:07 följande:
    Det är något helt annat än vad du påstod tidigare, nämligen att nästan alla i UNRWA är Hamas terrorister. Du hävdade att bevis finns men lyckades aldrig redivisa de. 

Oberoende organisationer inklusive FN gjorde egna utredningar och kom fram till anklagelselna från Israel är falska. Man bjöd in Israel att komma med bevis men Israel gjorde aldrig det. Israel är bara ute efter att blockera palestiniernas livlina och svälta ut de.
    Goddag yxskaft. Nu pratar om något HELT annat du. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-02 00:27:14 följande:
    UN Watch är sionistisk propagandamaskin. Kolla bara vilka som styr där. Du läser bara sionistisk propaganda och lever totalt isolerad i den sionistiska bubblan.
    Det spelar ingen som helst roll om de har BEVIS. Men det har jag ju förklarat för dig flera gånger.
Svar på tråden Israel folkmord