Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 10:42:37 följande:
    Du presenterar inga källor alls. För mig är tex FN en mycket pålitlig och trovärdig källa. "En himla massa lastbilar"? Uppenbarligen är det lögn. Tom USA kräver av Israel att sluta blockera hjälpen.
    Kanske hinner amerikanerna inte kolla detaljerna. Och vi vet ju också att det handlar mycket om valet nu.

Det finns säkert bättre sammanställningar, men även det här ser ut som ganska många lastbilar

www.unrwa.org/what-we-do/gaza-supplies-and-dispatch-tracking

Men det här är inte allt. fi hade en betydligt högre siffra. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 10:47:08 följande:
    www.expressen.se/nyheter/varlden/50-barn-dodade-i-gaza-pa-48-timmar/

"Helgens attacker har varit de dödligaste i norra Gaza sedan kriget bröt ut för lite över ett år sedan. De senaste 48 timmarna har 50 barn rapporterats döda i Jabalia efter att Israels attacker jämnade två bostadshus med marken. 

Inuti befann sig hundratals människor som sökt skydd. "

Spam! Du drar upp samma källor flera gånger för att det ska se ut som mer.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 15:37:49 följande:
    Så där uttalar sig person med mycket extrema åsikter. Tycker du inte att ditt resonemang är väldigt likt det som nazisterna tyckte om judiska barn? 
    Nej. Så uttalar sig en person som tänker logiskt snarare. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 16:37:31 följande:
    Jodå. Flera seriösa bedömare tycker att antal dödade är mycket högre. Tusentals döda som ligger begravda under sönderbombade hus är inte räknade.
    Vilka? Länkar? Och hur kan de veta det om ingen får röra sig där inne?
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 15:52:10 följande:
    Återigen, är du medveten om att nazisterna resonerade på samma sätt om de judiska barnen?
    Skärp dig! Anklagar du andra för att vara nazister?!
  • AndreaBD
    Anonym (Snaggy) skrev 2024-11-04 16:06:45 följande:
    Du sysslar whataboutism och försöker flytta fokus. 

Vi pratar inte om nazisterna eller andra. Vi pratar om situationen i Mellanöstern och krig i största allmänhet. Det jag skriver är sanning. 
    Vuxna människor har rösträtt eftersom vuxna människor antas ha intelligens och vett nog att veta vilka de röstar på. Röstar man in hårdföra islamister som vill kriga och som bygger sin politik på hets mot andra, då kommer man antagligen få stå för konsekvenserna. 

Konsekvensen var att islamisterna, bortsett från att de terroriserat och torterat många palestinier, valde att starta krig med en annan nation. Vuxnas val får konsekvenser. Ingen vill att oskyldiga barn ska dö. IDF vill inte det. Men det är ett resultat av kriget som påbörjades av Hamas, som röstades fram av folket. 
    Ja, tyvärr så blir det ju så. Kanske borde man faktiskt säkerställa att folk som ska rösta har en grundläggande förståelse för vad det innebär att rösta och vad olika partier står för. Men det är förstås subjektivt, och det finns så klart också risk för påverkan. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 12:44:41 följande:
    Hur kan du ens svara på det sättet? Killbill skriver om att oskyldiga civila och barn dödas? Det är 17 000 oskyldiga barn som dödats. Det är inte "att försvara sig". Dessa barn utförde inte terroratacken. Är terroratackrn också "att försvara sug"? Hamas tycker det i alla fall. Om du tänker efter kommer du att inse att du resonerar som Hamas.
    Nej, du kan inte byta offer och förövare här. Hamas började kriget, eller snarare Iran, som har attackerat Israel så gott som dagligen sedan drygt ett år. Israel har inte bara rätt att försvara sig utan också plikten att skydda sina medborgare. 70000 israeler är just nu intern-flyktingar och kan inte återvända till sina hem för att Hizbollah skjuter. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 17:03:29 följande:
    Jag drog bara en paralell och tycker att hans åsikter om dödandet av palestinska barn låter samma som nazisterna hade om judiska barn. Jag förklarade också varför och bad honom förklara hur han får ihop spådana åsikter och israels rätt att försvara sig. Fick inget svar.

Så, du får lära dig skillnaden. Jag sa aldrig att han var nazist.
    Total lögn och förtal att påstå något sånt. Och jag skulle tro att du vet bättre. 
  • AndreaBD
    ClumsySmurf skrev 2024-11-04 18:10:47 följande:
    som i detta klipp?
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:11:43 följande:
    nihka skrev 2024-11-02 11:09:49 följande:
    Så du håller den judiska befolkningen i Tyskland delansvariga för sin egen förintelse?

Det här blir bara fräschare och fräschare.
    Det har jag ju aldrig påstått. De var nog antagligen inte röstat på nazisterna, eller hur? Eller stöttat regimen när det väl hade makten.
    Lyckas hon göra lika fin halmgubbe av Robert Gustafsson?
    Ja, jag minns den, det var på någon nyårsafton. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 17:05:47 följande:
    Jag pratar om ca 18 000 oskyldiga barn som hänsynslöst har dödats av Israel. Dessa barn är, precis som judiska barn, OSKYLDIGA.
    Det är det som händer i alla krig. Vet du hur många barn som har dött i Jemen? Varför anklagar du inte Saudiarabien? 

Är det de allierades fel att många barn dog i andra världskriget i Tyskland?

Eller amerikanernas krig? Fler civila döda än Israel. 
Svar på tråden Israel folkmord