FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-03 08:47:39 följande:
Ja, just därför är det väl enklare att hålla på med pajkastning i tråden och kopiera in artiklar från Aftonbladet i stället för att adressera grundläggande frågor som varför gisslan fortfarande hålls fast och varför Hamas plundrar matleveranser som kommer in i Gaza.
Precis. Och många är uppenbarligen inte intresserade av sanningen. Själv skulle jag verkligen vilja veta vad som stämmer när det gäller dessa hjälpsändningar. Det finns ju dokumentation, foton, videon, och till och med att både israelerna och UNWRA har varit överens om att väldigt många lastbilar med hjälpsändningar har kommit in i Gaza (det var väl "fi" som hittade detta). Så hur kan medierna delvis påstå annat? Är jag naiv som tror att folk i allmänheten vill veta sanningen?
Då borde väl också medierna komma fram till någorlunda samma version? Förutom extrema, självklart. Jag tycker det är lite väl spretig med olika versioner när det gäller sånt.
Samma sak med det som Israel gör i det här kriget. Medierna håller på och skyller på Israel ibland när det redan är klart att de inte har angripit civila utan något kommandocentrum av Hamas. Brukar de inte vilja vara säker på vad som stämmer innan de bara skriver något? Det går väl utmärkt att bara skildra faktan och säga att man i nuläget inte vet än vad som ligger bakom? Det gör de ju annars också.